נוטעים עצים – נוטעים חיים

נוטעים עצים – נוטעים חיים

היום התקיים טקס נטיעת עץ ראשון במתחם בית החולים החדש של אשדוד, בהשתתפות נציגים בכירים של "אסותא" ו"מכבי שירותי בריאות", ח"כ סופה לנדבר וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. תלמידי כיתה א'2 בבית ספר רתמים התכבדו להיות הראשונים לשתול שדרת עצים בחזית בית החולים.

במרכז הנטיעות – עץ זית בן 150 שנה.

טקס הנטיעות שנערך היום ברחבת בית החולים החדש באשדוד, היה בסימן עץ זית עתיק, "בן 150 שנה לפחות", המסמל יותר מכל את החיבור אל הקרקע, שורשי הארץ והאחיזה האיתנה במרחב האזורי. מפיקי הטקס אומרים כי עץ הזית היפה מקרין על הסביבה רוב פאר והדר ובעתיקות שלו הוא מבטא היטב את משמעות הביטוי "אריכות ימים". רמז ברור למהותו של בית החולים.

zait

מנכ"לית בית החולים העתידי, עו"ד רחל שמואלי, אשר הנחתה את הטקס, שיבחה את שיתופי הפעולה ואת יחסי הידידות שנרקמו בין הנהלת אסותא ובית החולים החדש לבין ראש העיר ועיריית אשדוד. היא ציינה את בית החולים כמיוחד מסוגו בשל התפיסה החדשנית שהיא מביאה כבית חולים קהילתי. כך גם ראשון הדוברים, ד"ר רן סער, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, אשר דיבר על הקהילה הרפואית הבינלאומית אשר תאמץ ודאי את הפילוסופיה החדשה שבית חולים הזה מציג ובבסיסו מטרה מוצהרת להשתלבותו בתוך הקהילה תחת הרעיון של רפואה קהילתית. ד"ר סער הבטיח כי בית החולים ייתן שירותים לאשדוד וסביבתה אך יהיה כזה מוצלח שגם מגוש דן יבואו אליו.

ח"כ סופה לנדבר הזכירה את המאבק המשותף של שדולת בית החולים, את הדרך הארוכה שנעשתה עד לבנייתו של בית החולים ואת המתנה הנהדרת המוקדשת לתושבי אשדוד. לנבר אמרה כי הילדים של היום ודאי לא יזכרו את המאבקים שעשינו, אבל יזכו לקבל שירותים רפואיים מצוינים בבית החולים הזה.

zait2
ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי נשא דברי ברכה ושיבח את כל השותפים במיזם החשוב ביותר לאשדוד ובהשלכות שיהיו לעיר עם חנוכתו. ד"ר לסרי עמד על המאפיינים המחברים בין האדם לעץ, ואמר כי עץ החיים שניטע כאן מסמל חיים של ילדים רבים שיוולדו כאן ואת הטיפולים מאריכי החיים אשר יינתנו בבית החולים – לרווחת ובריאות התושבים.

שני תלמידי כיתה ו' בבית ספר רתמים, בניהולה של שוש בכור, הקריאו קטעי מסכת בשבח בית החולים וסימני ט"ו בשבט וחתמו בסלוגן "נוטעים עצים – נוטעים חיים" המסמן יותר מכל את הקשר בין העצים לבין החיים האנושיים.
יו"ר אסותא פרופ' שוקי שמר, כמו גם נציגי ציבור ואורחי הטקס, התכבדו להשתתף בנטיעות עצים, יחד עם תלמידי כיתה א' של בית ספר רתמים. הנטיעות אגב נעשו  בחזית הבניין, במתחם שעתיד להיות חלק פארק יפה שיקדם את הבאים בשערי בית החולים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*