נוהגים ללא רישיון בתוקף? אתם עלולים להסתבך

נוהגים ללא רישיון בתוקף? אתם עלולים להסתבך

עומס וריבוי מטלות הפך למשהו שגרתי מאוד בחיינו, עד כדי כך שגורם לנו לשכוח לטפל בדברים חשובים שבתחום האחריות שלנו – מעניינים של כסף ואפילו עד לבריאות. לפעמים אין נזק משמעותי בשכחה, או לכל הפחות הנזק מתחיל ונגמר אצלנו, אך יש מקרים בהם שכחה עלולה לגרום נזק משמעותי יותר ובעל השלכות. לדוגמה, כששוכחים לחדש את רישיון הנהיגה ולמעשה נוהגים עם רישיון פג תוקף. מה אומר החוק, מהו העונש במקרה של נהיגה ללא רישיון בתוקף וכיצד עורך דין יכול לסייע לכם?

מה אומר חוק נהיגה ללא רישיון בתוקף? 

לפי סעיף 10 לפקודת התעבורה, קיימים שלושה סוגים של עבירות נהיגה הקשורים לרישיון הנהיגה: נהיגה עם רישיון לא מתאים לסוג הרכב – כדוגמת אדם בעל רישיון לאופנוע שנוהג ברכב פרטי; נהיגה לבלתי מורשה, כלומר אדם שלא הוציא רישיון נהיגה מעולם – וזוהי גם העבירה החמורה ביותר, ועבירה של נהיגה ללא רישיון בתוקף. אמנם מדובר בעבירה שיש עונש בצידה, אך זוהי העבירה הפחותה מבין השלוש, והיא נחשבת לעבירה קלה יחסית לטיפול על ידי עורכי דין תעבורה מנוסים ובלבד שמשך הנהיגה ללא רישיון בתוקף לא עולה על יותר משלוש שנים.

מהי הענישה בדבר נהיגה עם רישיון פג תוקף? 

על מנת לחדש את רישיון הנהיגה יש צורך בתשלום אגרה בפעולה קצרה. אך נהיגה עם רישיון פג תוקף היא פעמים רבות תוצאה של זלזול ורשלנות מכוונת, כשהאדם מודע לעובדה שהוא עובר על החוק.

  • פקיעת רישיון עד 6 חודשים – נהיגה ללא רישיון בתוקף בפרק זמן של עד 6 חודשים מיום פקיעת התוקף תגרור קנס בסך 250 ₪.
  • נהיגה בפרק זמן של 6 חודשים מיום פקיעת התוקף ועד שנתיים – קנס בסך 750 ₪.
  • נהיגה ללא רישיון בתוקף משך מעל שנתיים – זימון למשפט. ככל שמשך זמן הנהיגה ללא רישיון בתוקף ארוך, יש סכנה לפסילת רישיון הנהיגה לתקופה של מספר חודשים ועד שנה, לצד קנס מוגדל. אם פרק הזמן בו נהגתם ללא רישיון בתוקף עומד על שנתיים וקצת, העונש יהיה בדרך כלל קנס מוגדל ופסילת רישיון על תנאי.

מה מומלץ לעשות אם נתפסתם עם רישיון לא בתוקף?

מיותר לציין שאירוע של פסילת רישיון, גם אם לתקופה קצרה, משפיע על החיים מקצה לקצה, בפרט עבור אנשים שזקוקים לרישיון הנהיגה שלכם לצורכי עבודה. אם נתפסתם נוהגים עם רישיון נהיגה שלא בתוקף, מומלץ להתייעץ עם עורך דין בשלב מוקדם ככל הניתן ולהימנע מלהסביר את עצמכם לשוטר שעצר אתכם, גם אם יש לכם את התירוץ המושלם לכך שאתם נוהגים ללא רישיון נהיגה בתוקף. הסיבה לכך היא שכל מידע שתמסרו, גם מידע שנראה לכם תמים ואמיתי, נרשם במסמכים ועלול לשמש כנגדכם. אחת הזכויות הבסיסיות שלכם היא לבקש לדבר עם עורך דין בשלב הראשוני, לכן מומלץ לדאוג למספר טלפון של עורך דין תעבורה שישמש אתכם במהירות במקרה הצורך.

קרדיט: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*