נהיגה תחת השפעת קנאביס – יש לכך חוקים

נהיגה תחת השפעת קנאביס – יש לכך חוקים

התקופה הנוכחית היא תקופה בעלת מודעות גבוהה בכל מה שקשור לקנאביס, ולכן גם נהיגה תחת השפעת קנאביס הפכה להיות דיון מאד ער. ישנם חוקים מאד ברורים, אך סוגיות שלא פתורות והגיע הזמן לעשות סדר בתחום הזה לטובת אנשים המשתמשים בקנאביס הרפואי, על מנת שאלו ידעו איך אפשר לשלב את הקנאביס יחד עם נהיגה, ואם בכלל מותר. ומיד תדעו את הכל.

נהיגה תחת השפעת קנאביס – כמה מילים על החוק

לצערנו אין עדיין שום הסדרים בנושא של נהיגה תחת השפעת קנאביס ולכן כל עורך דין תעבורה תל אביב יוכל להעיד על כך שהחוק עדיין אינו מבדיל בין נהג הנוהג תחת השפעה של אלכוהול, או השפעה של קנאביס בפרט, או סמים בכלל. ולכן, בארץ יש איסור על נהיגה תחת השפעת הקנאביס.

 

המשתמשים השונים בקנאביס נמצאים אם כך בעמדה מאד מורכבת. הם מקבלים ממשרד הבריאות את האישור הפורמלי להשתמש בסם, אך אין להם שום הוראות מפורשות לגבי הנהיגה. ולכן, נהיגה תחת השפעת קנאביס עלולה לסכן אותם ברמה משפטית.

 

יחד עם זאת, קיימים רופאים שאינם מאשרים נהיגה תחת השפעת קנאביס בשל השפעה מאסיבית על אותם מטופלים, וכאשר הם יודעים באופן אישי שאלו לא יוכלו לתפקד כראוי.

נהיגה תחת השפעת קנאביס – כמה השפעה יש לקנאביס על המטופלים?

כשאנחנו מדברים על קנאביס בפרט ועל סמים בכלל בכל מה שקשור לנהיגה חשוב שניקח בחשבון את השפעת הסמים על הנהיגה. מהירות תגובה, קבלת החלטות ועוד.

 

את הקנאביס לא מאבחנים כמו סם רגיל. ולכן, קשה באמת לבדוק את כמות הסם בגוף הנהג. בדיקת שתן יכולה לעדכן את אבחון הסם, אך לא את הכמות שלו. בדיקת דם מאבחנת כמויות בצורה אמינה יותר, אך מן הסתם זו לא בדיקה שתתבצע בצד הכביש.

 

כל שוטר  יכול על סמך דעתו לדרוש בדיקת דם או בדיקת שתן אם הוא חושש שיש חשד להשפעת סמים. הדרישה של הבדיקות הללו יכולות בהחלט לפסול את העבירה אם אין חשד סביר לכך. ולכן, כל עורך דין תעבורה תל אביב או בכל מקום אחר בארץ ידע למנף את הסיטואציה.

 

בכלל, אף אחד או אחת לא ממליצים לעלות לנהיגה כאשר אתם בהשפעת תרופות, סם כלשהו בין אם רפואי ובין אם לא, או השפעת אלכוהול. או אם אתם בכלל מרגישים מסוחררים או מטושטשים. כך שהסיטואציה רלוונטית לכל רגע נתון מסוג זה.

 

ללא שום ספק, לחוק יש רגישות בתחום הזה היות והנושא מעורבב בלא מעט תאונות דרכים אלו ואחרות. אך אם אתם חשים שבכל זאת הואשמתם על נהיגה תחת השפעת קנאביס שלא בדרך החוק, והדבר לא נעשה בצורה המתאימה והפורמלית, שוחחו עם עורך דין בתחום על מנת שתוכלו לסייע לניקוי שמכם.

 

משרד עורכי דין ניר שלום מזמינים אתכם לצור קשר במידה ואתם נמצאים בסיטואציה זו. המשרד בעל נסיון של מעל לעשר שנים ועוסק בייצוג של חשודים ושל נאשמים בדיני תעבורה בבתי המשפט בכל הארץ. המשרד עוסק בתחומי נהיגה תחת השפעת סמים, נהיגה בשכרות, תאונות דרכים קטלניות, ייצוג עצורים, נהיגה בפסילה ופעילות מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

קרדיט תמונה: Freepik.com

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*