מתקשים לישון טוב? קבלו טיפים לשינה טובה

מתקשים לישון טוב? קבלו טיפים לשינה טובה

ישנם אנשים שצריכים לישון 10-12 שעות ביום בשביל שיוכלו לתפקד במהלך היום, אחרים יכולים להסתפק ב-6-7 שעות שינה בלילה, יש גם מי שיכול להסתפק ב-3-4 שעות, אם אין להם ברירה.

כמות שעות השינה לא בהכרח משנה על היכולת לתפקד במהלך היום. מה שכן משנה, זו איכות השינה. מי שישן שלוש ארבע שעות רצוף מדי לילה, יכול לתפקד לא פחות טוב ממי שישן יותר, אך מתמודד עם נדודי שינה. לכן, יש משמעות לא רק לכמות אלא לאיכות השינה.

שינה טובה היא שינה רציפה, עקבית, חזקה, אשר מתחילה בנקודת זמן מסוימת, מסתיימת בנקודת זמן אחרת, בלי להתעורר באמצע ובלי לחוות תחושות אי נוחות כאלה ואחרות. לשם כך יש להקפיד על נקודות שונות. בין אם בין כאלו שקשורים לסביבת השינה ובין אם מדובר בנקודות שקשורות לאופי התנהגות שלנו במהלך היום ובפרט לפני השינה.

לפני שנציג שורה של טיפים, כיצד לישון טוב בלילה, חשוב להבהיר, שינה טובה היא לא פינוק ולא מותרות. מדובר בתהליך שהגוף שלנו חייב לעבור מדי לילה. לשינה יש חלק מאוד חשוב ומשמעותי ביכולת שלנו לתפקד בצורה טובה, ביכולת של הגוף שלנו להתאושש, בפרט כשאנחנו פצועים או חולים, ובכלל, בשביל שנוכל לקיים אורח חיים סדיר וליהנות מאיכות חיים בריאה, אנחנו חייבים להקפיד על שינה טובה ורציפה, בין אם היא נמשכת עשר שעות ובין אם היא נמשכת חמש שעות.

טיפים כיצד לישון טוב בלילה

מזרן איכותי  – הטיפ הראשון הוא לרכוש מזרן איכותי. מאחר ואנחנו אמורים להניח עליו את הגוף שלנו ולהירדם, אנחנו לא יכולים להשתמש במזרן שעשוי חומרים לא איכותיים, מזרן לא טוב שיקשה עלינו לישון בצורה סדירה.

מזרן ספוג זכרון לשינה טובה הוא פתרון אידיאלי עבורנו. מדובר במזרן שזוכר את תנוחת הגוף שלנו ועל כן הוא יודע להתאים את עצמו אלינו. זה הפתרון האידיאלי, מאחר ובכל מצב בו אנחנו נעים מתנוחה מסוימת לתנוחה אחרת בזמן השינה, אז המזרן מתאים את עצמו לגוף שלנו ומספק לנו תמיכה מלאה. כך המעבר נעשה בצורה חלקה בלי שנרגיש.

מניעת רעשים ואורות – על מנת לישון טוב ורצוף, חשוב שנדאג שהחדר יהיה שקט, חשוך. ששום דבר חיצוני או פנימי יפריע לנו. חשוב גם לדאוג שהחדר יהיה בטמפרטורה הנכונה עבורנו, לא חם מדי ולא קר מדי.

מניעת מסכים – בשנים האחרונות בעקבות גידול בשימוש במכשירים עם מסכים, ההמלצה היא להימנע מחשיפה לפלאפון או מסכים אחרים, חצי שעה לפני השינה. זה לא פשוט, אך זה נכון עבור העיניים וכן עבור המוח שלנו.

מדיטציה – גם לפני שנרדמים אפשר לעשות מדיטציה אשר תכניס אותנו לשלב השינה בצורה אופטימאלית. כך נוכל לשכוח מכל הטרדות והמחשבות שהקיפו אותנו במהלך היום.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*