מתי מומלץ לקחת הלוואה?

מתי מומלץ לקחת הלוואה?

המצב הכלכלי של מרבית הישראלים ספג מכה בשנה האחרונה. בעקבות התפשטות מגפת הקורונה, הסגרים שנלוו אליה, וההוצאה ההמונית של עובדים לחל"ת – לאנשים רבים בארץ כיום ישנם אתגרים כלכליים לא פשוטים שעימם הם צריכים להתמודד.

כאשר כמות ההכנסות יורדת, ואילו כמות ההוצאות אינה יורדת באותה מידה – נוצר משבר כלכלי. אחת מהדרכים להתמודד עם משבר כזה היא באמצעות לקיחת הלוואה. זהו אינו הצעד הראשון שמומלץ לעשות כדי להתמודד עם האתגר הכלכלי. יש כמה צעדים קודמים לכך, שצריכים לכלול הפחתה של ההוצאות, ירידה כלשהי ברמת החיים שרגילים אליה וניסיונות לגרום להגדלה בהכנסה החודשית על ידי חשיבה מקורית ויצירתית.

רק אם המאמצים להגדלת ההכנסה וירידה בהוצאות אינם מצליחים מספיק – כדאי לחשוב על לקיחת הלוואה מהבנק שלכם. יחד עם זאת, ישנם מצבים בחיים שמחייבים נטילת הלוואה, וביצענו עבורכם ריכוז של המצבים האלה.

הלוואה לרכישת דירה

רכישת דירה היא משאת נפשם של מרבית הישראלים, ומהווה מעין תעודת ביטחון אישית וכלכלית שהיא הכרח במציאות החיים. למרבית הזוגות הצעירים שרוכשים דירה בפעם הראשונה, אין מספיק הון עצמי כדי לבצע את הרכישה ללא לקיחת הלוואה מהבנק. הלוואה לצורך רכישת דירה (משכנתא) היא דבר שכיח ביותר, ורק במקרים נדירים אנשים אינם מצליחים לעמוד בתנאי ההחזר שלה. למעשה, זוהי אחת הדרכים היחידות שמאפשרות לרכוש בארץ דירה, ועל כן מדובר בדבר חשוב ומועיל לרבים.

הלוואה לסגירות המינוס

סיבה טובה נוספת ללקיחת הלוואה היא לצורך סגירת המינוס בבנק. על כל חודש שמצויים במינוס, משלמים לבנק ריבית, שיכולה להיות גבוהה למדי. מבחינה כלכלית, עדיף במקרים רבים לשלם את ההחזר החודשי של ההלוואה שלוקחים, מאשר לשלם את הריבית על המינוס. בנוסף לכך, הלוואות לסגירת מינוס הן בדרך כלל קטנות יותר, וקל יותר להחזיר אותן. כאשר לוקחים הלוואה שכזו, חשוב גם לבצע תכנית כלכלית מסודרת, ולתכנן כיצד להחזיר את ההלוואה וכיצד לשפר את מאזן ההכנסות וההוצאות הכללי שלכם.

הלוואות עסקיות

בתקופת הקורונה, עסקים רבים נקלעים לקשיים וזקוקים להלוואה לעסקים. הלוואה כזו יכולה להיות ממש קרש הצלה, במידה וכל החסכונות כבר אזלו. הלוואה לעסקים יכולה להיות מה שישאיר את העסק בחיים ויאפשר לו להמשיך ולפעול, ולקוות לימים טובים יותר. מבחינה כלכלית, במקרים רבים עדיף לקחת הלוואה כדי להשאיר את העסק חי, ולפעול בהמשך כדי להגדיל שוב את היקף ההכנסה ממנו. זהו בהחלט פתרון טוב יותר מאשר סגירה של העסק כליל, במרבית המקרים.

הלוואות לרכישת רכב

גם אנשים שמעוניינים לקנות רכב חדש או מיד שנייה, ואין ברשותם את אמצעי המימון לכך, יכולים לקחת הלוואה לצורך זה. הלוואות לרכישת רכב חדש הן שכיחות מאוד, ומאפשרות לקנות רכבים טובים יותר, שאחרת לא הייתה האפשרות לקנות אותם.

צילום: FREEPIK

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*