מתי כדאי להפוך מעסק עצמאי לחברה בע"מ?

מתי כדאי להפוך מעסק עצמאי לחברה בע"מ?

אם הקמתם עסק עצמאי בסטטוס של עוסק מורשה, באפשרותכם להפוך את העסק לחברה בע"מ וליהנות ממספר יתרונות חשובים כגון נטל המס המופחת המוטל על חברות בע"מ והמעמד המשפטי כישות נפרדת מהבעלים. למרות היתרונות החשובים שיש לחברה בע"מ בהשוואה לעסק עצמאי, אין למהר ולעשות שינוי בסטטוס החברה ומומלץ להיעזר באנשי מקצוע מיומנים, כמו רואי חשבון ויועצים עסקיים, כדי לקבל החלטה שקולה, נכונה ועניינית.

מתי כדאי לשנות סטטוס ולהפוך לחברה בע"מ?

ישנם מספר עקרונות הקובעים מתי כדאי לעסק עצמאי להפוך לחברה בע"מ, הכלל המרכזי לשינוי מעמד העסק מבוסס על מחזור המכירות וההכנסה השנתית של העסק. ככל שמחזור המכירות גבוה יותר, כך ברוב המקרים משתלם להפוך לחברה בע"מ, בעיקר בגלל שיקולי מס.

לכן, כאשר שוקלים את המעבר מעסק עצמאי לחברה בע"מ חשוב להתייחס לעקרונות הבאים:

  • נטל המס – על עסק עצמאי מוטל מס בשיעור עד 50% מהרווחים, לעומת שיעור מס חברות העומד נכון להיום על 25% מרווחי החברה. ככל שנותר יותר רווח בידי החברה, כך היא יכולה להשקיע יותר כסף בציוד, במלאי, בהגדלת אשראי ללקוחות וכיוצא בזה.
  • מחזור הכנסות – ככל שמחזור ההכנסות גדול יותר, כך משתלם יותר לעבור לסטטוס של חברה בע"מ.
  • אחריות משפטית – בעלי חברה בע"מ מוגנים בפני תביעות אישיות נגדם מכוח עקרון האחריות המוגבלת, חברה בע"מ מוגדרת כישות נפרדת בבתי המשפט, לכן כל עוד בעלי החברה פעלו בתום לב הם זוכים להגנה משפטית בפני תביעות אישיות, בעוד עסק עצמאי חשוף לתביעות מצד הלקוחות והוא פועל ברמת סיכון גבוהה יותר.
  • תדמית ומיתוג – חברה בע"מ זוכה לתדמית יוקרתית ומכובדת יותר בהשוואה לתדמית של עסק עצמאי, זהו שיקול חשוב מבחינת מיתוג והצלחת העסק. כדאי לדעת כי ישנם ארגונים גדולים הבוחרים לעבוד רק עם חברות בע"מ ולא עם בעלי עסקים עצמאיים.
  • משכורת מהחברה – במעבר מעסק עצמאי לחברה בע"מ, בעל החברה הופך לשכיר בעסק, והתיק בביטוח לאומי נסגר. כאשר מקבלים שכר חודשי מהחברה בע"מ בעל העסק מפריש לקרן פיצויים ולקרן פנסיה, כך הוא דואג ליום שאחרי יציאתו לגמלאות וליום סגריר. רוב בעלי העסקים העצמאיים אינם דואגים להפרשות קבועות לחיסכון פנסיוני, ועתידם אינו ברור ביום שיגיעו לגיל הפרישה מהעבודה.

חשוב לדעת כי במעבר מעסק עצמאי לחברה בע"מ יש להקפיד על הנהלת חשבונות כפולה בהתאם לתקנות רשויות המס בישראל. לכן, חברה בע"מ צריכה לשלם יותר כסף להנהלת חשבונות. עם זאת, אפשר לבחור בפתרונות מתקדמים כמו הנהלת חשבונות הכוללת הפקת חשבוניות באינטרנט בתשלום מוזל ומשתלם. בנוסף, לחברה בע"מ יש הוצאות מוכרות רבות, חלקן ייחודיות, אלו הוצאות המקטינות את רווחי החברה עליהם יש לשלם מס.

לסיכום, כדאי להפוך מעסק עצמאי לחברה בע"מ כאשר מחזור המכירות גבוה וכאשר היתרונות גוברים על החסרונות. לכן, כדאי לפנות לייעוץ ורק אז לקבל החלטה שקולה ואחראית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*