מתחברים על בטוח

מתחברים על בטוח

חודש פברואר הוא החודש הבינלאומי להגנה על ילדים ברשת, מתוך הכרה במקום המרכזי שתופס האינטרנט בחיינו, קבע האיחוד האירופאי את חודש האינטרנט הבטוח בכל שנה בתחילת פברואר. חודש זה מוקדש ליצירת מרחב אינטרנטי בטוח עבור כל המשתמשים, ובראשם הילדים.

כחלק מהפעילויות המתקיימות לציון חודש זה, קיימו במהות  עיון ייחודי וחשוב בשם "מתחברים על בטוח". יום העיון שאורגן על ידי תחום חינוך מניעה והסברה בשיתוף פעולה עם מרכז להורות היווה יום שיא שסיכם את כל פעילות החודש.

מנכ"לית הרשות סימונה מורלי פתחה את יום העיון וציינה:

"המונים נפגעים מתופעת הבריונות ברשת, אשר הפכה למסוכנת ביותר. כמעט אחת לשבוע ניתן למצוא בכותרות ידיעה על נער שהתאבד בעקבות השמצות ברשתות החברתיות. החיים ברשת, כך מסתבר, אינם משקפים את המציאות, כיום המציאות מחריפה ומקצינה. מגפת הקורונה העולמית התאפיינה בהאצת תהליכים דיגיטליים בכל המגזרים. הקורונה השאירה את כולנו בבתים ושינתה את האופן בו אנחנו עובדים, קונים ולומדים ובעיקר הדגישה את הנחיצות של אינטרנט יציב שהפך למוצר צריכה בסיסי בכל בית". ובנוסף, ציינה "שהיא בטוחה שההצלחה של יום העיון תגרום לכך שהוא יהפוך למסורת".

סימונה הודתה לדני שחר – מנכ"ל הרשות הלאומית לביטחון וחוסן קהילתי שכיבד את היום בנוכחותו ובירך על העשייה המבורכת של מהות ועל הרעיון ליצור יום מיוחד.

בריז'יט דוקהן ראש תחום חינוך מניעה והסברה סיכמה את היום בשמה ובשם גילית אבטליון מנהלת מרכז להורות משמעותית, והודתה לכל העוסקים במלאכה. עובדי תחום לשכה, לוגיסטיקה, מניעה ומהות.

"בתקופה לא פשוטה כמו המציאות שלנו החשיבות של המענים והתכנים היא קריטית, לנו כאנשי מקצוע, הורים, אחים וחברים. אני מרגישה גאווה, שהידע נמצא אצלנו בכוח האנושי שלנו כעובדי מהות", אמרה בריז'ט.

היום כלל הרצאה של אליק קצב ממוקד 105, שדיבר על הסכנות ברשת, על מעני המוקד ועל מקרים והימנועיות שקרו במוקד לילדים ובני נוער.

לאחר מכן התקיימה הרצאה אינטרקטיבית ונושאת פרסים "מטיילים ברשת" שאורגנה על ידי שני עובדי מהות חני אבן חיים ושחר כחלון.

בין ההרצאות נהנו עובדי מהות מהפסקה מתוקה של קפה ומאפה ממרכז מאור שהפתיעו את המשתתפים כל אחד במשרדו.

עובדי מהות בירכו על היום המלמד והמקצועי והבינו את חשיבות הגלישה הבטוחה באינטרנט.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*