מתחברים אל האדמה

מתחברים אל האדמה

חודש שבט מסמל יותר מכל את חודש הטבע, הקשר אל האדמה, הצמח והצומח ופירות האילן. חודש זה היה משמעותי ביותר עבור בית ספר מוריה כאשר כל תלמידי בית הספר, יחד עם מוריהם והצוותים החינוכיים, הגיעו אל החווה לחינוך חקלאי וחוו חוויית טבע מהנה ומעשירה.

אל החווה לחינוך חקלאי באשדוד מגיעים מעת לעת קבוצות תלמידים ליום פעילות בחווה. כך מגיעים כיתות גן והוריהם, תלמידי כיתות בבתי ספר יסודיים, משפחות ותושבים מהקהילה ואורחים. הפעילות בחווה מגוונת ומרתקת. התלמידים נחשפים לעולם הצומח והחי, מתנסים בעבודה חקלאית ובהכנת מוצרים מן הטבע ומקנחים בטעימות.

בשבוע שעבר, סוף חודש שבט, הגיע כל בית ספר מוריה אל החווה. כבר לא כיתה בודדת או קבוצת תלמידים נבחרת, אלא כל בית הספר – תלמידים, מורים והצוות הניהולי. החוויה היתה מרתקת, כמו תמיד כאשר כל כיתה או שכבת גיל ביצעה פעילות ייחודית בהתאם לנושא אותו למדו בכיתה.

תלמידי כיתות א' ותלמידי כיתות ד', כל קבוצה בנפרד, למדו על מבנה הזרע, יצרו ראש דשא, ערכו סיור בחממות, שתלו צמח בעציץ, בצעו עבודות בגן הירק וקנחו בפינת ליטוף בעלי החיים.

תלמידי כיתות ב' ו-ג' עסקו בנושא הצמחים. גם הם חוו מהי עבודה חקלאית כאשר יצאו אל שטחי גן הירק ובידיהם כלי העבודה ובצעו מלאכות חקלאיות שונות. ספינת היצירה הם השתתפו בפעילות יצירתית, יחד עם מוריהם וצוות החווה.

תלמידי כיתות ה' ו-ו', עסקו בצמחי מרפא וסגולותיהם. הם למדו על הצמחים המיוחדים וכיצד מפיקים מהם תועלת רפואית. גם הם יצרו עציצים אישיים והכינו שמן תשרית. בפינת החי הם נהנו מליטוף בעלי חיים ולסיום ערכו סיור בחממות ובגן הירק.

בבית הספר אומרים שהיתה זו חוויה מקסימה להביא את כל בית הספר ליום פעילות בחיק הטבע, באחד המקומות הכי נעימים בעיר, ולאפשר לתלמידים ללמוד בצורה מיטבית על צמחים וצמחיה, על בעלי חיים ובעיקר על משמעותה של האדמה בה גדלים הן פירות וירקות המגוונים את התפריט שלנו והן חומרי גלם מהם מעבד האדם מזון.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*