מתאמנים בבית ובחוץ – גם בסגר!

מתאמנים בבית ובחוץ – גם בסגר!

שוב סגר. ההגבלות המחמירות גרמו לכך שרוב היום אנשים נאלצים לבלות בבית.

ברור כבר לכולם שהקורונה בכלל והסגרים בפרט משפיעים על המצב הפיזי-גופני, הנפשי והמנטלי של כולם, לא משנה המין והגיל.

רבים מתלוננים על השמנה, על נטייה למצבי רוח ירודים עד כדי דיכאון, על לחץ מנטלי משימוש רב במסכים ובזום. בחלק מהמקרים, תלוי במצב האישי של כל אחד, גם על בדידות. ואלו הן רק חלק מהתלונות המושמעות.

כל אחד מכיר את המשפט: "נפש בריאה בגוף בריא" ולא סתם. זה אמיתי. אם שומרים על גוף בריא, אם מקפידים על תזונה ועל כושר גופני, זה אולי לא יפתור את כל בעיות הסגר, אך זה יכול ללא צל של ספק להקל על המצב הפיזי של בן אדם, לתת גיבוי לרגש ולהקל את העומס בראש.

בין קירות הבית, לבין המרחב בחוץ אפשר למצוא מגוון לא קטן של אימוני כושר עד שיפתח חדר כושר באשדוד, בתל אביב או בכל מקום אחר.

4 אימונים כיפיים בתקופת הקורונה

נכון שלרוב האנשים אין מכשירי כושר ואביזרי אימון כמו שניתן למצוא בחדרי כושר. אבל הנה מספר הצעות לאימונים שניתן לעשות. אם מקפידים לעשות כל יום אימון במשך חצי שעה לפחות (ואם אפשר – יותר), אם מרחיבים את האימונים במספר רכישות לא יקרות כמו רצועות אימון, כמה משקולות וכד' – אפשר אפילו להתפתח.

  1. אימונים המבוססים על משקל גוף – אלו אימונים שאפשר לעשות גם בבית וגם בחוץ אם מתחשק לעשות אותם באוויר הפתוח:
  • סקוואט (Squat)
  • לאנג' (Lungeׂ)
  • שכעבות סמיכה (Push-up)
  • פלאנק (Plank)
  • תרגילי בטן

2. אימון מדרגות – ברוב הבתים ניתן למצוא חדר מדרגות ובחלקם יש גם מדרגות בבית. אימון מדרגות יכול להיות אימון אירובי טוב גם אם יש רק 2 מדרגות. שמים רגל אחרי רגל עולים ויורדים ואם יש יותר מדרגות אפשר לעלות ולרדת ולהגביר את הקצב לפי היכולת.

אימון מדרגות הוא אימון טוב גם בחוץ.

3. חבל קפיצה – לקפוץ בחבל זה אימון אירובי לכל דבר שאפשר כמובן לעשות גם בחוץ. אם רוצים אפשר שזה יהיה אימון אירובי שלם – קפיצה בחבל במשך 20 דקות רצוף עושה את העבודה ואפשר גם לקפוץ במשך דקות בודדות כחימום לאימון על בסיס משקל הגוף.

4. רצועות אימון כוח – בבתים רבים ניתן למצוא כיום רצועות TRX ודומיהן שניתן לקבע בעזרת דלת סגורה ולהרגיש מספיק בטוחים להשתמש בהם. גם בעזרתן אפשר לעשות תרגילים המבוססים על משקל הגוף אבל הרצועות מאפשרות מגוון רב יותר של תרגילים. רמת הקושי נקבעת על ידי המתאמן בהתאם ליכולת האישית שלו. אם בקרבת הבית בחוץ מוצאים מקום שניתן לתלות אותם זה יכול להפוך לאחד מהאימונים המהנים ביותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*