משפחות משחקות ב"קיפצובה"

משפחות משחקות ב"קיפצובה"

מי מאיתנו לא אוהב לשחק? להשתעשע במגרש המשחקים, לקפוץ על טרמפולינה או לבנות ארמונות מחתיכות לגו? כולנו אוהבים לשחק וכולנו מודעים להנאה שהמשחק מסב לנו, אך לא כולנו יודעים שלמשחק תרומה רבה בפיתוח החשיבה, ב"שחרור" לחצים וביצירת אוירה נעימה התורמת להתלכדות משפחתית ולגיבוש חברתי.

השבוע חשו זאת 13 משפחות שיצאו ליום כיף ב"קיפצובה".

בשבוע שעבר יצאו 13 משפחות (כ-75 איש) ליום הפוגה ב"קיפצובה". היה זה במסגרת תכנית "נושמים לרווחה", אותה מפעיל המינהל לשירותים חברתיים, שמטרתה לאפשר למשפחות אורגניות אתנחתא קלה מסדר היום האינטנסיבי וליצור זמן איכות והנאה סביב עולם המשחק. תחילת היום בהתכנסות המשפחות בלשכת הרווחה ו', שם שמעו הם הרצאה על חשיבות המשחק בחיי הילדים, ולאחר מכן יצאו כולם לדרך, ליום של משחק והנאה, בליווי של עו"ס מיכל רובין ושתי מלוות משפחה של התכנית – תהילה וסנדי.

המשפחות נהנו מיום של פעילות ברחבי מתחם "קיפצובה". הן עלו על מתקני משחקים, קפצו והתרוצצו, השתתפו בפעילות של הורים וילדים, שיחקו יחדיו ובילו יום שלם אלה בחברת אלה. "ביום זה זכינו לראות את המשפחות בזווית אחרת: לא בתוך המשרד או בביקור בית, אלא בפעילות חופשית וחווייתית. ראינו כיצד ההורים מצליחים להתפנות לילדיהם, כיצד הילדים מתנהגים בחברת ההורים, האם ההורים מצליחים להציב גבולות ועוד…" אומרת עו"ס אילנית ביטון-הרלב – רכזת "נושמים לרווחה" ומרכז עוצמה של המינהל לשירותים חברתיים.

ההורים עצמם התרגשו מהמחווה הנהדרת ושאלו בפליאה: "גם לנו מגיע?". כלומר: משחק והנאה הרי מיועדים לילדים ובלהט היום איננו מתפנים לרגע לחשוב על עצמנו. במהלך היום התרגשו ההורים יותר כשחולקו לכל המשתתפים ארטיקים שציננו והמתיקו את יומם והוסיפו עוד פאן לתחושת הפינוק וההשקעה בהם.

במרכז עוצמה התרגשו לא פחות וציינו כי היה מרגש לראות את המשפחות ביום ההפוגה, לראות את הדינאמיקה המשפחתית ולחוות את רגעי הכיף המשפחתיים (כאשר בד"כ אנחנו חשופים יותר לקשיים ולאתגרים של המשפחות). "משפחות רבות הודו לנו על שאפשרנו להם את הפעילות ואמרו שהתקשו מאוד כל החופש להעסיק את הילדים ולאפשר פעילויות הפגה, בגלל העלויות הרבות הכרוכות בכך. הילדים הגיעו לצוות וביקשו להודות באופן אישי על היום שעברו וכבר שאלו על הפעילות הבאה…"

רונית צור, ראש מינהל שירותים חברתיים החמיאה למיזם המיוחד ושבחה את צוות המרכז. "איזה יופי של פעילות. מחמם את הלב לראות את המשפחות נהנות. זו רווחה אמיתית של הנגשת פעילות לשעות הפנאי ויצירת זמן איכות עם הילדים רחוק מהבית אך קרוב ללב" אמרה.

ביטון-הרלב רואה חשיבות רבה בפעילות כזו עבור משפחות הרווחה הללו ורואה בזה הזדמנות לפתוח בפניהם אופקים חדשים ולחשוף אותן לחוויות חדשות. "בהזדמנות זו אני רוצה להודות לתהילה שהייתה קשובה לצרכי המשפחות ויזמה את הפעילות וכן למיכל ולסנדי שליוו את המשפחות באותו היום. כולן היו זמינות לסייע בעת הצורך ודאגו שהפעילות תתקיים כסדרה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*