משכורות הנדסאים: כמה מרוויח הנדסאי בישראל?

משכורות הנדסאים: כמה מרוויח הנדסאי בישראל?

בעשור האחרון יש דרישה הולכת וגוברת להנדסאים בתחומים שונים כמו בניין, תוכנה, חשמל, מכונות ותעשייה וניהול. הביקוש הרב בשוק העבודה להנדסאים הוביל לעלייה בשכרם, וכיום הפער בין השכר של מהנדס לשכרו של הנדסאי בתחום דומה הולך וקטן.

לכן, אין זה פלא כי רבים מעדיפים ללמוד במכללה ללימודי הנדסאים, כך הם מסיימים את הלימודים בזמן קצר יותר, ולאחר כשנתיים נחטפים לעבודה, לעתים אפילו לפני שסיימו את הלימודים והשלימו את המשימות השונות כמו פרויקט גמר והצלחה במבחנים לקבלת הדיפלומה.

מחסור חמור באלפי הנדסאים בשוק העבודה

מעסיקים רבים בכל התחומים מתלוננים כבר כמה שנים על מחסור חמור בהנדסאים מוכשרים ובעלי ידע ורקע מתאימים. אמנם, יש ויכוח בין משרד האוצר להתאחדות התעשיינים, לכל גורם יש נתונים שונים לגבי מספר ההנדסאים הנדרש בשוק העבודה. עם זאת, כולם מסכימים כי קיים מחסור בהנדסאים, בעיקר בתחומי התמחות כגון בניין, תוכנה וחשמל.

מהו השכר הממוצע של הנדסאי בשוק העבודה בישראל 2018?

כדאי לדעת כי הנדסאי שרק סיים את לימודיו ועדיין לא צבר ניסיון מעשי, צפוי לקבל שכר של 6,000-8,000 ₪ בחודש, בהתאם לסוג הדיפלומה שברשותו. בתחילת הדרך שכר ההנדסאים יחסית נמוך, אך ככל שהעובד צובר ותק וניסיון, כך שכרו עולה בהתאם, והנדסאים בעלי ותק רב יכולים לקבל שכר גבוה בהרבה, לעיתים יותר מכפול מהשכר הממוצע להנדסאי בתחילת הקריירה שלו.

חשוב לציין כי השכר הממוצע של הנדסאי לאחר לימודים משתנה בהתאם להתמחות ולדיפלומה. ישנם הבדלים משמעותיים בין השכר הממוצע להנדסאי בתחילת הקריירה בתחום תעשייה וניהול לבין השכר הממוצע להנדסאי בתחומים כמו מכונות, אדריכלות, עיצוב פנים ועוד. יש הנדסאים בתחומים פחות נדרשים הצפויים לקבל שכר חודשי של 6,000 ₪ בלבד, ואילו בתחומים בהם יש מחסור רב לאנשי מקצוע, הנדסאי יכול לקבל שכר של 10,000 שקלים בחודש.

לפניכם טבלה המרכזת את השכר הממוצע להנדסאים בתחילת הקריירה, לפי התמחותם:

  • הנדסאי בניין (הנדסה אזרחית) – 8,200 שקלים
  • הנדסאי תעשייה וניהול – 8,000 שקלים
  • הנדסאי מכונות – 7,500 שקלים
  • הנדסאי חשמל – 7,200 שקלים
  • הנדסאי תוכנה – 7,000 שקלים
  • הנדסאי אלקטרוניקה – 6,500 שקלים
  • הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים – 6,200 שקלים

כאמור, הנדסאים בתחומים אחרים, ופחות מבוקשים, למשל הנדסאי קול, צפויים להרוויח שכר התחלתי של 6,000 ₪ בחודש, עם הזמן וככל שצוברים ותק וניסיון מקצועי, השכר עולה בהתאם. ניתן לצפות לעלייה משמעותית בשכר לאחר 3-5 שנים.

מרוויחים יותר מעורך דין בתחילת דרכו

כתוצאה מהמחסור הרב בהנדסאים בתחומים הנדרשים ביותר בשוק העבודה, השכר עולה בהתמדה. יש הנדסאים הנחטפים לקראת סיום לימודים וזוכים לשכר ממוצע בגובה 10,000 שקלים.

זהו שכר גבוה משמעותית מהמשכורת ההתחלתית של עורכי דין בשוק העבודה. כמו כן, ניתן בסיום לימודי הנדסאים להשלים לתואר ראשון ולקבל תואר מהנדס, כך השכר ההתחלתי צפוי להיות גבוה יותר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*