משחקים מומלצים לגיל הרך

משחקים מומלצים לגיל הרך

בתקופת הילדות הילד לומד להכיר את העולם ואת ההתנהלות בו. בתהליך הזה הוא רוכש כלים חברתיים ולומד על מקומו בעולם החיצוני שסובב אותו. הלמידה הזו מתרחשת במהלך משחק ובמידה והמשחק מותאם לשלב ההתפתחות של הילד, הוא יספק לו חוויית למידה מהנה והילד יצליח להפיק ממנו תועלת. משחקי ההתפתחות שמותאמים לילדי הגיל הרך מאפשרים גם ללמוד את מרכיבי השפה, החשבון, היצירה והמוזיקה וגם לעשות את ההיכרות הראשונית עם סיפורי התנ"ך המובחרים. משחקים מסוג זה מאפשרים לילד להיפתח אל עולם תוכן עשיר ומגוון באמצעות הפעלת הדמיון ותוך כדי פיתוח כישורים תפיסתיים חשובים להמשך ההתפתחות.

משחקי מחשב – משחקי ההתפתחות של הדור הבא

ישנם הורים הנוטים לחשוב בטעות כי משחקי מחשב אינם מומלצים בגיל הרך, מכיוון שהם עלולים לגרום נזק לפעוט ולהאט את ההתפתחות שלו. הדבר אינו נכון כלל, מכיוון שמשחקי המחשב החדישים הם פרי פיתוח של המרכז לטכנולוגיה החינוכית. תהליך פיתוח של המשחקים הללו כולל עבודה עם מומחים להתפתחות הילד וליווי של פסיכולוגים מובילים בארץ. התוצאה היא משחקי מחשב מהנים וחווייתיים שמאפשרים לילד ללמוד ולהתפתח תוך כדי משחק מעשיר וכיפי שממקסם את כל היתרונות של עולם המחשב. בחלק מהמשחקים אין כישלון כלל וכל מה שנדרש הוא לנסות ולהקליק, להזיז את העכבר ולעקוב אחרי התגובה של המחשב. משחקים אחרים מדגישים את חוויית ההצלחה – משחקים אלה מיועדים לגילאים מבוגרים יותר, אך כל משחקי המחשב מבוססים על פיתוח תיאום עין יד ומוטוריקה עדינה, הכרת מרחב ופיתוח תפיסה חזותית.

דוגמאות למשחקי מחשב המומלצים לגיל הרך

משחקים חינוכיים לגיל הרך במחשב הם לרוב משחקי אונליין אשר זמינים מכל מחשב בכל זמן. דוגמאות למשחקים מסוג זה הם משחק כיף בלונה פארק, שמיועד לבני 3-5 לפיתוח תכונת הסקרנות של הילד וסיפורי תנ"ך שכוללים סרטי אנימציה אשר מקרבים את הילד למורשת של עם ישראל. משחקים נוספים חושפים את הילדים לאוצר המילים הראשוני בשפה האנגלית. משחק אי האותיות יכין את הילד לקראת לימוד קרוא וכתוב ומשחק חשבון יאפשר ללמוד את המושגים המתמטיים הראשוניים דרך חוויית משחק ויצירה. כל המשחקים הללו יתרמו רבות לפיתוח יכולת התמדה וגם לפיתוח יכולות הקשב והריכוז. משחק מגוון כמו כיף בלונה פארק אשר מורכב ממגוון מתקנים, לעולם לא ישעמם את הילד, מכיוון שבכל משחק כזה הוא יגלה עולם חדש תוך כדי חוויית המשחק שהוא מעניק.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*