מרכז למסירת דואר בבית מינה

מרכז למסירת דואר בבית מינה

בית מינה הותיק, המשמש כמפעל תעסוקתי לעיוורים וכבדי ראייה באשדוד, משתף פעולה עם דואר ישראל ופותח במקום מרכז למסירת דואר. זהו המרכז הראשון לעיוורים בישראל שמפעיל מרכז מסירת דואר, והזדמנות מצוינת להגברת המודעות לאוכלוסיית העיוורים. 

כחלק מהרחבת הפעילות התעסוקתית של המסגרת התעסוקתית ב"בית מינה" אשדוד, חברה האגודה למען העיוור לדואר ישראל על מנת לבדוק אפשרות לפתיחת מרכז מסירת דואר. הפניה נעשתה לפני כחצי שנה ע"י האגודה, מפעילת המקום, ולאחר שעמדה בכל התנאים הנדרשים ע"י דואר ישראל, הכוללים תנאים פיזיים, נגישות והתאמה לוגיסטית, אושרה פתיחתו של מרכז למסירת דואר במקום.

כידוע, דואר ישראל מפעיל זה מכבר מרכזי מסירה במגזר הפרטי ובעמותות ציבוריות, מתוך רצון להנגיש את דברי הדואר אל האוכלוסייה באופן המיטבי. מרכזי מסירה נפתחו בחנויות ובתי עסק שכונתיים, קרוב מאוד לכתובות המגורים, והודעת SMS אישית נמסרת לנמען בציון המקום הקרוב למסירת דבר הדואר. מדיניות זו הביאה הקלה לאוכלוסיות רבות ומגוונות ובהן גם אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.

פתיחת מרכז נוסף גם ב"בית מינה" מרחיב את האפשרויות לקבלת דברי דואר גם עבור אוכלוסיית העיוורים הפוקדים את המקום. על מרכז מסירת הדואר ב"בית מינה" אחראית בחורה עם לקות ראיה ובעלת תעודת עיוור, אשר תפקידה כולל גם הדרכה לעובדים, קבלת סחורה, סידור, קליטה, חלוקה וכו', המאפשרת את שילובם של באי הבית במערך התפעולי של מרכז המסירה.   

אסנת בן מיכה, מנהלת מרש"ל אשדוד (מרכז רב שירותים לעיוור וכבדי ראיה), מציינת כי "מדובר במפעל תעסוקתי לעיוורים יחיד בארץ שמפעיל מרכז מסירה, ויש בכך גם חשיפה והעלאת המודעות לאוכלוסיית העיוורים בעיר". מרש"ל אשדוד הינו מרכז ייחודי המעניק מגוון שירותים לכ-300 אנשים עם עיוורון ולקות ראיה, בעלי תעודת עיוור. השירותים ניתנים תחת קורת גג אחת, ע"י גורמים מקצועיים בתחום טיפולי שיקומי וחברתי. היוזמה החדשה מוסיפה עוד מסגרת למפעל התעסוקתי לעיוור.

איתן ערקובי, מנהל רשת מרכזי המסירה בדואר ישראל: "לחברת דואר ישראל מאות שיתופי פעולה עם עסקים קטנים ובינוניים ברחבי הארץ המוסרים מדי יום מאות אלפי חבילות לציבור, זאת בנוסף ל-600 סניפי הדואר. מאז פתיחת המודל של מרכזי המסירה השתפרה שביעות רצון הלקוחות משמעותית וזמני ההמתנה בסניפי הדואר ירדו. בעיר אשדוד יש לדואר ישראל 19 מרכזי מסירת חבילות בנוסף ליחידות הדואר, והמודל שראינו ב'בית מינה' הוא מודל מרחיב לב, שמאפשר גם לנו כדואר להיות שותפים לעשייה המשמעותית הזו, ולהחזיר לקהילה בה אנו פועלים".

בחודש יוני יושק קמפיין 6.6, המתקיים זה כמה שנים, במטרה להעלות לתודעה הציבורית את עולמם של העיוורים וליקויי הראיה. הנושא חשוב מאוד משום שהגברת התודעה מסייעת להבין את עולמם של העיוורים ומלמדת כי ניתן לסייע להם להשתלב במרחב הציבורי ללא מאמץ מיוחד, אם רק יודעים כיצד לסייע להם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*