מרוקנ'רול נשי ועד בלוז מרוקאי

מרוקנ'רול נשי ועד בלוז מרוקאי

חנה גור ויניב נחמני עולים על במת אולם המופעים במרכז קהילתי "דיונה", בסדרת מופעים מוזיקליים בשידור חי ברשת החברתית של יוצרים מקומיים.

פרויקט פרי יוזמתו של ראש העיר ד”ר יחיאל לסרי, שכל מטרתו לעודד ולקדם את היצירה המקומית מאפשר זו השנה השישית ברציפות למוזיקאים מקומיים היוצרים מוזיקה מקורית להופיע בעידן הקורונה לפני תושבי העיר בשידור חי ברשתות החברתיות. סדרת המופעים "משלנו", בהפקת החברה העירונית לתרבות הפנאי חוזרת בשבוע הבא עם הופעות של חנה גור ויניב נחמני, יוצרים מוכרים ומוערכים על ידי  הקהל המקומי.

מופע של חנה גור

יום שני, 14.12.20 בשעה 21:00. שידור חי מבמת אולם המופעים של מרכז קהילתי "דיונה".

סוף סוף היא חוזרת אליכם ולקדמת הבמה, חנה גור בהופעה מלאה עם כל השירים מהאלבום החדש, סיפורים מימי הקורונה ובעיקר הופעה שתעניק לכם הפוגה. את חנה גור היוצרת האשדודית כולם זוכרים מהעונה השנייה של "כוכב נולד", משם היא זכורה בעיקר בשל שירתה המרגשת והנוגעת וכך גם היום.

אחת המתמודדות הכי בולטות בתכנית לא זנחה מאז את אהבתה למוזיקה, ולפני כחודשיים שחררה לאוויר העולם את אלבומה השני העונה לשם SUPERMAN'S RELEASE כול כולו מפרי עטה של חנה שכולו רצוף במילותיה, חוויותיה וכל מה שאישה יכולה לשיר עליו.

גור, נאמנה לסגנונה האישי מחזירה את הרוק לקדמת הבמה. באלבום הזה חנה מחפשת את הדרך להגשים את חלומותיה, משתפת על התחושות שבדרך, אכזבה, געגוע, שחרור, השלמה ואיך לא? אהבה. "האלבום מחולק לצד א' וצד ב' וכולו בעצם מביע את הדואליות שיש בי… בנו… כבני אדם. צד א' כולו באנגלית ופונה לעולם וצד ב' כולו בשפת האם ופונה לנפש העברית." אומרת חנה.

חנה גור  |  צילום: בן לוי

מופע מקורי מבית היוצר של יניב נחמני

יום רביעי, 16.12.20 בשעה 21:00, שידור חי מבמת אולם המופעים של מרכז קהילתי "דיונה".

במקבץ שירים משולב ממיזמים שונים מהשנים האחרונות -בשילוב לופר, גיטרה, עוד ושירה. כעשור לאחר אלבום הבכורה של המוזיקאי האשדודי יניב נחמני  עם הלהיט "נערה צפון אפריקאית", יצא לאור לפני כשנה הסינגל "עיישה מן כלאם", סנונית ראשונה, לקראת אלבום שני, המציג פרויקט מוזיקה חוצה תרבויות וחובק עולם, במגוון שפות וסגנונות ברוח ה"גנאווה". נחמני, יוצר, מלחין, מעבד ומפיק, יוצא הרכב האפרו ביט, סנגיט, שם שר וניגן בשבע שופות שונות. "עיישה מן כאלם", בערבית חיה מהדיבור, מדבר על השוני בין חווית הדיבור של  בני האדם. השיר, משלב צרפתית ומרוקאית, מציג אירוניה ופרדוקס פואטי לכאורה,  אודות ההוויה של לחיות את המילה מול "פואטיקה מיותרת".

יניב נחמני, אשר נודע בשל מנעד הסגנונות הוורסטילי המתפרס שלו, החל את דרכו בעולם הרוק והקלסיקות וצמח להיות לאחד השמות המובילים במוזיקת העולם. בין יצירותיו המגוונות תמצאו שילובים כמו: מוזיקה הודית קלסית מתובלת במקצבים סקוטים, צפון אפריקאים  ופלמנקו, יוגה לייב מיוזיק (מוזיקה חיה ליוגה) והרבה מאוד "גנאווה" משולבת -טרנס משנה תדרים בכלים חיים שמגיע מעבדים נוודים מגינאה אשר התערבבו עם הברברים בצפון אפריקה.

במופעו על במת אולם המופעים במרכז קהילתי "דיונה" צפויה חוויית צפייה שונה לחלוטין יניב יופיע לבדו עם לופר, גיטרה חשמלית ועוד. מופעו יכלול חומרים חודשים ובין השאר יכלול את "שמע קולי", פיוט ליום כיפור, "בלוז מרוקאי" ועוד- מוזיקה מרתקת המושפעת ממגוון סגנונות של מוזיקאי ויוצר מחונן ומרתק.

כל המופעים משודרים בשידור חי וזמינים לצפייה בדפי הפייסבוק של החברה העירונית לתרבות הפנאי , עיריית אשדוד, מרכז קהילתי "דיונה" ומונארט מרכז תרבות.

בתמונה הראשית: יניב נחמני  |  צילום: סלבה רודניצקי

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*