מרגישים את הים

מרגישים את הים

איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה ומחלקת גני הילדים במינהל החינוך משתפים פעולה במסגרות מגוונות, אלא שהפעם, יחד עם נמל אשדוד ועמותת מחמ"לי, הם מקרבים את הילדים לים ואת הים לעולמם של ילדי אשדוד, בפעילות ייחודית שמאפשרת להם לחוש את הים באופן הרבה יותר מוחשי.

הדולפינים יצאו לרגע מהמים ובאו לומר לילדים שלום, בגן שלהם!

מרב יגר, רכזת החינוך וההסברה באיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה, מתארת לנו איך בפעילויות מיוחדות, בסדנאות, במפגשים חווייתיים ובאמצעי המחשה ניתן לקרב את הילדים אל נושאים רחוקים ולהטמיע בהם אהבה וקשר מיוחד באמצעותם יכולים הם ללמוד ולהפנים ערכי סביבה וקיימות. כך, במסגרת הפרויקט המקסים "מרגישים את הים", יוכלו הילדים להתבונן מקרוב בחלקי שלד של דולפין שיגיע לגן הילדים, לתצוגה, ויתלהבו יחד עם המבוגרים מהמראה המצודד.

על הפרויקט המקסים "מרגישים את הים" שיצא השבוע לדרך בפעם השישית באשדוד, מנצחים יחדיו מחלקת גני ילדים בעיריית אשדוד, איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה, נמל אשדוד ועמותת מחמל"י (מרכז חקר ליונקים ימיים). המיזם פועל ב-47 גני ילדים בעיר, לאחר שצוותי הגן עברו השתלמות והכשרה בנושא ים וחופים – בדגש על מגוון מינים ובמיוחד דולפינים.

כל גננת המשתלמת בפרויקט מפתחת ארגז כלים ייחודי לה ולגן הילדים שבניהולה, וכמו שביטאה זאת אחת הגננות המשתתפות במיזם בציינה כי "במסגרת זו אנו מפליגות יחד להרפתקה לימודית וחווייתית".

ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד-חבל יבנה, מציינת כי "לאשדוד רצועת חוף נדירה של כ-8 ק"מ, שהינה אחת היפות של מדינת ישראל. הים על שוכניו הרבים, הוא חלק מאוצרות הטבע של העיר ואין ספק כי כולנו מחויבים לשמור ולהוקיר טבע זה". עוד מוסיפה ד"ר רוזן, "פרויקט כדוגמת "מרגישים את הים" הינו נכס חינוכי לעיר ואנו באיגוד רואים חשיבות גדולה בהטמעת והרחבת פרויקט זה".

גב' יגר, מוסיפה כי "השנה נוספה להשתלמות הצוותים גם נושא הדגל הכחול שהינו מדד בינלאומי ודירוג  הניתן לחופים ומרינות, אשר עומדים בקריטריונים בינלאומיים בנושאי חינוך ומידע, איכות מים, בטיחות ושירותים וניהול סביבתי. באשדוד שבעה חופים שקיבלו את תו תקן זה ואין ספק שרק טבעי הוא שנרחיב בעיר את תוכניות הלימודים בנושא ים וחופים".

סיגל דאי, מנהלת מחלקת גני ילדים בעיריית אשדוד ביקשה להודות לכל השותפים  בפרויקט מוצלח זה . "אין ספק" אומרת גב' דאי כי "מדובר בתהליך חינוכי ייחודי ועשיר בתכנים מגוונים ובראש וראשונה הילדים שלנו שחווים חוויה מיוחדת במינה, יוצאים נשכרים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*