מציירים ביד או ברגל

מציירים ביד או ברגל

כח הכשרון וכח היצירה שהתברך בהם האדם כל כך חזקים עד שקשה מאוד לעצור אותם מלפרוץ החוצה ולהביע את המתחולל בנפשם. על כך יעידו אומנים רבים אשר מוכנים היו לכל תנאי ובלבד שלא תילקח מהם החירות ליצור. העדות הבולטת ביותר היא אנשים עם מוגבלויות שימצאו כל דרך על מנת לבטא את כישרונותיהם.

17 אומנים שהגורל מנע מהם לצייר ככל אומן, החליטו לצייר בכל דרך אפשרית גם אם היא תהיה זו באמצעות הפה או הרגל. כך קם לו ארגון המאגד אומנים אלה ודואג להביא לתודעה האנושית כי אין כח בעולם היכול לעצור את הרוח היצירתית של האדם. כיום ישנם כ-700 אמנים החברים בארגון, הפועל ב-74 מדינות ברחבי העולם. גם בישראל פועלים אמנים מוכשרים עם מוגבלויות ובאשכול פיס החליטו לארח אמן כזה במסגרת שבוע החשיפה לאנשים עם מוגבלויות.

גם השנה החליטו באשכול פיס לארח את האמן איציק אדיר ולהציג את יצירותיו לציבור. במיוחד היה חשוב להנהלת המקום לארח תלמידים ולהראות להם עד כמה יכול האדם לפעול בתוך מגבלותיו ולהתגבר על כל מכשול בדרך להגשמה עצמית.

איציק אדיר הוא נציג ארגון אומני הציור בפה או ברגל בישראל, בו חברים אומנים בעלי צרכים מיוחדים מ-74 מדינות ברחבי העולם. אומנים אלה קבעו לעצמם שנכותם לא תמנע מהם לפרנס את עצמם בכבוד. הסיסמה שלהם "עזרה עצמית ולא צדקה" מבטאת את שאיפתם להשיג עצמאות מרבית ולא להוות נטל על החברה. במעשיהם ובהתנהגותם הם נותנים ביטוי למאמר המפורסם "תהילתנו אינה נמדדת באי יכולתנו ליפול אלא ביכולתנו לקום לאחר הנפילה" ובכך להוות אות ומופת לכוח הרצון ולהתמודדות אמיצה עם נכות ומוגבלות.

תערוכתו של אדיר המוצגת באשכול הפיס תהיה פתוחה לקהל הרחב, והחל מה-1 בדצמבר יוכלו תלמידי מערכת החינוך לבקר בתערוכה ולהנות מהיצירות המיוחדות. המקדימים אף יוכלו לשמוע הרצאה מפיו של איציק אדיר על סיפור חייו ויצפו בסרט על אומני הארגון ברחבי העולם.

המורים לאומנות במקיף א', המלמדים באשכול הפיס, התנדבו לעבות את הביקור ע"י הוספת פעילות סדנאית ובכך להמחיש ולחזק את הקשיים של אומנים אלה. קבלת האחר או כדברי חכמנו "ואהבת לרעך כמוך" מתחילה ברגע של הבנה והכרות עם מי שאינו כמונו.

התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב, מה-1/12/15 ועד אמצע ינואר, בימים א'-ג' משעה – 08:00 – 20:00, בימים ד'-ה' משעה 08:00 – 16:00 ובימי ו' משעה 08:00 – 12:00.

הקהל מוזמן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*