מציאת דיור מוגן שהכי מתאים ליקרים לכם

מציאת דיור מוגן שהכי מתאים ליקרים לכם

אם אתם קוראים את המאמר הזה, סימן שאחד מהקרובים אליכם זקוק לעזרה. אם אתם חושבים ומרגישים שלשים אותם בדיור מוגן זה הסוף שלהם, אני מבין אתכם כי אני גם חשבתי כך. היום אני מבין שהחשיבה הזו היא לא נכונה, אם מחפשים ליקרים לנו את הדיור המוגן המתאים להם. זה יעניק להם איכות חיים, שלא הם ולא אתם יכולים לדמיין.

סבתא עליזה לא יכולה להמשיך לחיות לבדה, היא חייבת לעבור לדיור מוגן!

לכולנו קשה לראות את הסבים והסבתות שלנו מזדקנים. אני בטוח שהרבה מכם מסכימים איתי שאין כמו סבתא אמיתית, אישה חזקה שמבשלת לכולם, עוזרת בשמחה עם הנכדים ותמיד נראה שיש לה יותר כוח מאיתנו. אבל פתאום אנחנו רואים מול העיניים שסבתא עליזה שוכחת לסגור את הדלת, שוכחת את הגז פתוח, שוכחת לקחת תרופות, מתקשה לקום מהספה ובוודאי שמתקשה לרדת במדרגות… אז מה עושים?

אני מודה שממש לא רציתי לשמוע את המשפט "סבתא צריכה ללכת לדיור מוגן"

שמעתי את צמד המילים דיור תומך וכאן התחיל השינוי!

אני לא יודע מה איתכם, אבל אני לא ידעתי שיש דבר כזה דיור תומך. לכן, מתוך סקרנות התחלתי לחפש מידע ולקרוא על דיור תומך. דיור תומך הוא שילוב בין דיור מוגן לבית אבות, כלומר זה דיור מוגן אבל עם תמיכה לקשישים בביצוע הפעולות היומיומיות שהם לא יכולים לבצע לבד. הבנתי שדיור תומך ייתן לסבתא שלי את כל מה שהיא צריכה ויעניק לה איכות חיים. סבתא עליזה תמיד הייתה תומכת בכולנו, ומגיע לה לקבל תמיכה בחזרה.

דיור מוגן או דיור תומך נותנים ליקרים שלנו הרבה יותר ממה שאפשר לדמיין

מרגע שסבתא עליזה נכנסה לדיור תומך החיים שלה השתנו ב-180 מעלות! היא לא צריכה לדאוג לכלום, היא נהנית מפעילויות חברתיות מגוונות ומעשירות שהיא עושה עם החברות החדשות שלה, נהנית מהארוחות המוגשות שם, וכמובן מאוד נהנית מהביקורים שלנו. עושה לנו כל כך טוב על הלב לראות את סבתא עליזה מחייכת .עכשיו אני מבין שהיא הייתה צריכה להיות בדיור מוגן הרבה שנים קודם. אמרתי לאשתי "בגיל 67 יוצאים לפנסיה ועוברים לגור בדיור מוגן!"

איך בוחרים נכון דיור מוגן?

כמובן שתמיד עדיף שהדיור המוגן יהיה קרוב אלינו, כדי שנוכל להגיע בקלות לבקר את יקירינו. התקציב של המשפחה שלנו קטן, ולכם חיפשתי דיור מוגן יחסית זול.

חשוב להבין שדיור מוגן זול, לא אומר שהיקרים שלנו מקבלים פחות משהיו מקבלים בדיור מוגן יקר יותר. זה כמו לבחור בית מלון: יש ב-200 ש"ח ללילה  ויש ב-1000 ש"ח ללילה ויש גם בהרבה יותר. אפשר לקבל חוויה מושלמת גם ב-200 ש"ח, והרבה פעמים ההבדלים הם בדברים חסרי משמעות. מה שחשוב זה ששני המלונות נותנים לנו את כל מה שאנחנו צריכים.

אני עובד בתחום בטיחות מבנים, ולכן אני יכול לומר לכם שמאוד חשוב לוודא שהמקום שתבחרו ליקיריכם ערוך למקרי חירום ושיש לו את כל הרישיונות המתאימים. כמובן חשוב לבדוק את רמת הצוות, הניקיון וההיגיינה, האוכל וכו'. חשוב מאוד גם לקרוא ביקורות על המקום. חשוב לחפש ולא לוותר עד שתמצאו את הדיור המוגן שהכי מתאים ליקרים לכם!

לסיום, אני רוצה לספר לכם קצת על המחירים של דיור מוגן

רוב המקומות מציעים מספר מסלולים וכך יכולים למצוא את המסלול שהכי מתאים לנו. כמו בכל דבר אחר, יש יתרונות וחסרונות בכל אחד מהמסלולים. יש מקומות שיבקשו פיקדון ויש שיבקשו התחייבות אך המחיר לטווח ארוך יוצא ברוב המקרים משתלם יותר. יש גם מסלולים ללא התחייבות, אין פיקדון אלא רק תשלום חודשי אך יחסית יותר גבוה מהמסלול שציינתי קודם.

אני אומר לכם עם יד על הלב – אל תחשבו פעמיים. התחילו כבר עכשיו לחפש את הדיור המוגן שהכי מתאים ליקרים לכם!

 

המאמר באדיבות יד לקשיש, דנחי דוד, ייעוץ לגיל הזהב, התקשרו עכשיו 052-25-44-307.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*