מצדיעים לגנים הירוקים

מצדיעים לגנים הירוקים

ילדי הגנים הירוקים אמרו כן ליום הניקיון הבינלאומי והתייצבו בחווה לחינוך חקלאי על מנת להעביר יום מהנה ומלא חוויות. במהלך היום שנועד להגביר את המודעות לסביבה נקיה, הם למדו על התוצאות ההרסניות שנגרמות בשל השלכת פסולת ברשות הרבים. במדרש מסופר על בריאת העולם ובסופו מתהלך האלוקים עם אדם הראשון ואומר לו "ראה, כל מה שבראתי, לכבודך בראתי. תן דעתך שלא תקלקל". זהו אולי המדרש הרלוונטי ביותר ליום הניקיון הבינלאומי המבקש לעורר את המודעות הציבורית לערכי הסביבה ולשמירה על הניקיון ברשות הרבים. ואכן, יום הניקיון הבינלאומי המציין 15 שנות פעילות רצופות, מקיים בכל רחבי הארץ פעולות ואירועים שנועדו להעלות את המודעות לסביבה נקיה. "השמירה על סביבה נקיה ומניעת השלכת פסולת ברשות הרבים, היא מהנושאים היותר חשובים המשליכים על חיינו היומיומיים" אומרים במחלקת גני הילדים ובאיגוד ערים לאיכות הסביבה מדגישים את משמעות החינוך כבר מהגיל הרך ואת המיזם החינוכי המבורך של הגנים הירוקים.

ילדי הגנים הירוקים אשר הגיעו לחווה לחינוך חקלאי נהנו מיום פעילות מעשיר וחווייתי שעסק (איך לא?) בנושא המודעות הציבורית לשמירה על הסביבה ועל הניקיון ברשות הרבים. על המיזם המיוחד אחראים מחלקת גני ילדים במינהל החינוך, איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד-חבל יבנה, קק"ל והחווה החקלאית, אשר יצרו במשותף יום פעילות ייחודי וחוויתי ואפשרו למאות ילדים מעשרים גנים ירוקים להגיע לחווה ולהנות ממיזם לא שגרתי. "בצד הפעילות החווייתית, ילדי הגנים למדו על התוצאות ההרסניות של השלכת פסולת ברשות הרבים ונהנו משלל פעילויות שנועדו להגביר את המודעות לנושאי הסביבה" אומרת מירב יגר – רכזת חינוך והסברה באיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה.

הפעילויות בחווה כללו משחקים מקוריים כדוגמת בינגו פסולת בדגש על שימוש חוזר, סולמות וחבלים בנושא מיחזור, סדנאות יצירה בפסולת אותה אספו והביאו עימם לפעילות ותצפית חווייתית על תהליך היווצרות קומפוסט (דשן) ועל תולעים אדומות שמסייעות ביצירת הדשן.

גב' סיגל דאי, מנהלת מחלקת גנים בעיריית אשדוד מציינת "אנו בעיריית אשדוד רואים בגנים הירוקים של העיר שגרירים של קיימות ומקוים להפוך את האירוע למסורת". סיגל הודתה לאגף הביטחון העירוני אשר ליווה את הפעילות לכל אורכה.

ד"ר ענת רוזן, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד-חבל יבנה, ציינה כי "תהליכי ההסמכה לגן ירוק הינם תהליכי חינוך מעמיקים ואין ספק כי הגנים הירוקים של העיר ראויים לכבוד ולפעילויות מעין אלו". עוד ביקשה ד"ר רוזן להודות לכל השותפים ובמיוחד לגב' חגית אוחנה, רכזת החינוך של מחוז דרום בקק"ל, על העזרה הרבה, התמיכה והליווי ולגב' חדווה אליעד, מנהלת החווה החקלאית בעיר על ההתגייסות שלה למיזם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*