מצבעת אלומיניום: כל מה שחשוב לדעת

מצבעת אלומיניום: כל מה שחשוב לדעת

כשאנחנו רוצים לשפץ את הגדר או לתקן את הפרגולה, אנחנו ניצבים מול כל מיני שאלות אסתטיות ופונקציונליות. אחת מהשאלות העיקריות היא לגבי חומר הגלם שנבחר להשתמש בו. פעם לא הייתה לנו הרבה ברירה וכיוון שהאפשרויות היו פלסטיק או עץ מרבית האנשים בחרו בעץ, אבל בשנים האחרונות יש לנו מתחרה חדש שהצליח להדיח את העץ מהפסגה. אנחנו מדברים כמובן על פרופילי אלומיניום אשר אותם אפשר לצבוע בכל צבע שרוצים, וזה כולל את כל גווני העץ שקיימים.

צביעת אלומיניום – מה זה ואיך זה מתבצע?

"כדי לצבוע אלומיניום יש כל מיני שיטות כאשר השיטות הנפוצות ביותר הן צביעה רגילה וצביעה על ידי אבקה שנקראת גם צביעה אלקטרוסטטית" מסבירה ריקי, הבעלים של חברת "אלום עץ" (לפרטים נוספים על מצבעת אלומיניום)

"השיטה הקלאסית של צביעה באופן ישיר על האלומיניום היא אפשרית, אך בפועל היא לא מחזיקה מעמד הרבה זמן ומה גם שהמראה שהיא מעניקה הוא מלאכותי ולא מושך במיוחד. בעבר היה נהוג לצבוע את האלומיניום בצורה שכזו, אך בלי תהליכי פסיבציה מה שהיה קורה זה שהאלומיניום היה מתחמצן והצבע היה מתקלף. לעומת זאת כיום אנחנו משתמשים בשיטת צביעת האבקה שהיא השיטה האיכותית ביותר לצביעה של פרופיל אלומיניום ובה למעשה משתמשים בצבע אבקתי מיוחד. בעזרת אקדח צבע, כאשר פרופיל האלומיניום מוטען בחשמל מייצרים למעשה שדה חשמלי שמסייע לפיזור הצבע באופן שווה על כל האלומיניום. לאחר מכן מעבירים את הפרופילים אל תנור מיוחד ששם הצבע מתייבש ונתפס אל תוך האלומיניום בצורה מושלמת".

מה האפשרויות שעומדות בפנינו בצביעת פרופילי אלומיניום?

"רבים מהאנשים עדיין חושבים שכמו פעם, גם היום אפשר לקבל פרופיל אלומיניום רק בצבעים מסוימים אבל למעשה למצבעות האלומיניום כיום יש את היכולת לצבוע את האלומיניום בכל צבע וגוון שהלקוח רוצה. ברשותנו באלום עץ מצבעת אלומיניום שמנפיקה את קטלוג הצבעים הבין לאומי – RAL, הנחשב לפופולרי ביותר בעולם בזכות היצע הגוונים הנרחב שאפשר להשיג על ידי שימוש בו… הצביעה האלקטרוסטטית בה אנחנו משתמשים מספקת תוצרים שלא דוהים ולא מתקלפים לאורך הזמן, והם גם עמידים בפני מזג אוויר קיצוני כך שהם מומלצים במיוחד לאקלים החם ששורר בארץ".

"בנוסף על קטלוג הצבעים RAL אנחנו מציעים ללקוחותינו עוד מגוון של צבעים. מצבעת האלומיניום שלנו היא מהמשוכללות בארץ ובעזרת שימוש בצבעי בסיס ייחודיים ובמכונות ייעודיות, אנחנו מציעים ללקוחותינו גם את האפשרות של לצבוע את האלומיניום בצבעים דמויי עץ, בנוסף לצבעים מתכתיים וצבעי סופר דוראבל למצבים שצבע כזה נדרש".

כיצד מתבצע תהליך צביעת פרופילי האלומיניום בפועל?

"באלום עץ אנחנו עובדים באופן ישיר ובלעדי עם מפעלי האלומיניום המובילים בישראל, אנחנו מספקים להם את המידות הרצויות והם מייצרים בעבורנו פרופיל אלומיניום בהתאם לדרישה ומכאן הגמישות שיש למפעל בייצור פרופילים שאין בשוק. כאשר הפרופילים מגיעים אלינו אנחנו מבצעים בהם שינויים ויזואליים במצבעה  המתקדמת וחיתוך או הרכבה במקרה שנדרש. כדי להפוך פרופיל אלומיניום לפרופיל בגוון עץ למשל, אנחנו מעבירים את הפרופיל תחילה תהליך כנגד ההתחמצנות ולאחר מכן לצביעה  אלקטרוסטטית של צבע בסיס. בשלב הבא אנחנו מכניסים את האלומיניום אל מכונה ייעודית אשר באמצעות וואקום מצמידה את הגוון עץ הרצוי אל האלומיניום וכל הדבר הזה נכנס כמו שהוא עוד פעם אל התנור.  בסיום התהליך כל שנותר לעשות זה לקלף את הפרופיל מניילון הציפוי ויתקבל צבע בגוון עץ שיחזיק מעמד בצורה איכותית לאורך שנים רבות על גבי האלומיניום בלי להתקלף ולדהות".

"גוון העץ שאנו משתמשים בו הוא מסוג TOUCH כלומר זה לא רק נראה עץ אלא גם בעל מרקם מתאים לדוגמא."

" התהליך הזה אולי נשמע ארוך ומורכב, אך בזכות הטכנולוגיה הנכונה וצוות עובדים מיומן, הוא לא אורך יותר משעות ספורות. שיטות הצביעה המודרניות מעניקות ללקוח הסופי לשלוט על נראות האלומיניום בצורה מוחלטת וכך אפשר לקבל פרופילי אלומיניום שישתלבו בצורה הרמונית עם כל עיצוב וגם יחזיקו מעמד לאורך שנים רבות".

אנחנו מודים מאוד לריקי סלמה על השיחה המרתקת ועל המידע הרב שהסכימה לשתף איתנו. כמו תמיד, הנכם מוזמנים לקרוא עוד מידע מקצועי ומאמרים מרתקים בנושאי צרכנות שונים שממתינים לכם באתר שלנו.

נשמח לשמוע מכם בתגובות.

קרדיט: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*