מפיצי ריח כאמצעי לעידוד לקוחות והגדלת מכירות בחנויות בעיר

מפיצי ריח כאמצעי לעידוד לקוחות והגדלת מכירות בחנויות בעיר

בזמן האחרון אנחנו עדים לתופעה מסקרנת בחנויות רבות באשדוד, תופעה אשר הולכת ומתפשטת בחנויות בבתי עסק רבים לא רק בעיר, אלא במדינה כולה. הכוונה היא ל"טרנד", או אולי למגמה שיווקית שהולכת ומתבססת בעולם החנויות ובתי העסק, של שימוש בפתרונות ריח מתקדמים במקום העסק. כפי שנראה מיד, ישנם לא מעט פתרונות שכאלו, ולדברי חברות המתמחות בתחום זה גם יש לא מעט סיבות עבור בעלי עסקים לאמץ פתרונות שכאלו.

מנטרול ריחות רעים ועד למערכות ריח חכמות – ענף מקצועי לכל דבר ועניין

בניגוד להיכרות של האדם הממוצע עם התחום של פתרונות ריח לעסקים (או בכלל…), מחקר קצר מראה כי תחום זה התפתח בצורה חדה בשנים האחרונות, וכיום מדובר בענף מקצועי ועשיר בידע, טכניקות וציוד ייעודי. פתרונות ריח לעסקים הוא תת ענף בתוך עולם הטיפול בריחות, כאשר הדבר הראשון והבסיסי ביותר בו מטפלים, הן במקרה של בתי עסק והן בכל מקום אחר, הוא נטרול ריחות רעים ובלתי נעימים. נטרול ריחות רעים נעשה על ידי אבחון המצב, זיהוי מקורות הניחוחות הלא נעימים וטיפול בהם, כמו גם טיפול באמצעים שונים בחלל המקום עצמו, בפרטי ריהוט או עיצוב פנים שאולי ספגו מהריח וכו'.

לאחר שמנטרלים את הריחות הבלתי נעימים עוברים לשלבים הבאים, בהם קובעים באופן מחושב ואקטיבי את הניחוח שישרור במקום. כאן נכנס לתמונה ציוד מתקדם מסוגים שונים, החל מסוגים שונים של מפיצי ריח אוטומטיים  ועד למערכות ריח חכמות – מערכות המכילות חיישנים, אמצעים להפצת הניחוחות וכו'. מערכות אלו מנטרות את מצב הריח והאוויר בחלל החדר ודואגות לשמור על ניחוח רצוי ומאוזן לאורך זמן.

מיתוג בריח עבור בתי עסק

אך הסיפור אינו נעצר בנטרול הריחות הרעים והפצת ניחוחות טובים במקומם. בעולם העסקים מתפתח תחום שלם המכונה "מיתוג בריח". כאשר מדובר בבית פרטי או משרד של ארגון כלשהו הבחירה בניחוח ספציפי היא יותר חופשית ופחות קריטית. אך כאשר מדובר בבית עסק שמארח לקוחות (דוגמת חנות, מסעדה או כל עסק אחר אשר לקוחותיו מגיעים לשטח העסק עצמו), ניתן ממש ליצור אווירה מסוימת באמצעות ניחוח מדויק, וכך לבנות מיתוג באמצעות ריח. קלטי הריח המתקבלים במוחנו עם חזקים ובעלי השפעה רבה יותר על הזיכרון והרגשות שלנו כמעט יותר מכל קלט חושי אחר. לכן, באמצעות ניחוחות מסוימים ביותר ניתן ליצור אצל הלקוחות אסוציאציות המקשרות בין העסק שלנו לזיכרונות חיוביים מסוימים, לתחושות ורגשות טובים וכו'.

גם אם כל זה נשמע לכם מעט מוזר, בפועל אינספור עסקים בארץ ובעולם כבר מאמצים לחיקם את פתרונות הריח השונים, ויוצרים מיתוג באמצעות ריח. גם כאן, באשדוד, נראה בשנים הקרובות יותר ויותר בתי עסק אשר נכנסים לעולם המרתק של פתרונות ריח לעסקים…

תמונה: graphicstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*