"מפזרים זרעים של מדע"

"מפזרים זרעים של מדע"

אבי אלקיים, המפקח הארצי למדעי החקלאות ולימודי סביבה במשרד החינוך: "הפעילות של חברת אדמה בחוות החקלאיות הביאה למהפך תפיסתי בתחום החקר"

מנהלי אחריות תאגידית של חברות מובילות בישראל הגיעו ביום חמישי שעבר (1.12) לביקור בחווה למדעי החקלאות והסביבה באשדוד והתרשמו מקרוב מתכנית הדגל של אדמה בקהילה – "מפזרים זרעים של מדע"

אלקיים אמר את הדברים בפני מנהלי אחריות תאגידית של חברות מובילות בארץ, שבמסגרת הכנס השנתי של אירגון "מעלה" הגיעו לסיור בחווה החקלאית-לימודית של חברת "אדמה" פתרונות לחקלאות באשדוד. זאת בכדי לראות מקרוב את השקעת החברה בקידום החקר וטיפוח תחום החוות החקלאיות במסגרת פעילותה למען הקהילה.

"החממה המדעית – מפזרים זרעים של מדע", תכנית הדגל של אדמה בקהילה שנועדה לפתח את מיומנויות החקר והחשיבה המדעית של תלמידים באמצעות חקלאות כוללת: הקמה של חממות חדשות המאבוזרות במיטב הטכנולוגיה, שידרוג המתחם הלימודי לסביבה נאה המזמנת למידה משמעותית המאובזרת במחשבים וציוד מעבדה מתקדמים, והשקעה בפיתוח תכנית לימודית חדשנית המלווה בהערכה ומדידה לשיפור מתמיד.

אבי אלקיים, שהציג במעמד האירוע את השותפות הפעילה של משרד החינוך בפרויקט, הוסיף כי "יש חשיבות למעורבותה של חברת אדמה לקידום החינוך החקלאי בישראל בכלל וקידום החקר בפרט. אני שמח כי היוזמה של חברת אדמה התממשה לכדי פרויקט מרשים ומעורר השראה שכזה והיום אני יכול לומר בגאווה כי בהמשך לפרויקט זה הצטרפו חלק מהחוות החקלאיות ברחבי הארץ לתחום החקר. כולי תקווה כי פרויקט זה, שבוצע בשלוש חוות, ימשיך לפעול גם בשנים הבאות ביתר החוות החלקאיות בארץ". 

עו"ד מיכל ארלוזורוב, סמנכ"ל ויועצת משפטית בחברת אדמה הציגה את החברה בפני מנהלי האחריות התאגידית וציינה את תפקידה במאבק לפתור את משבר המזון העולמי, על ידי פיתוח ושיווק מוצרים להגנת הצומח, אשר מסייעים לחקלאים להלחם במזיקים ולהגדיל את יבולם.

מנהלת קשרי הקהילה ב"אדמה" רחל לוי, שהציגה את תכנית הדגל של אדמה בקהילה –ציינה  כי אדמה דוגלת בשיתופי פעולה וקידום דיאלוג רב מגזרי בפועלה למען הקהילה וכי התכנית הינה דוגמא ראויה כיצד ניתן למנף ולקדם החינוך באמצעות שיתופי פעולה כגון אלה.

מרטין עובדיה, מנהלת אגף חטיבה צעירה בעיריית אשדוד הוסיפה כי "מאז הקמת הפרויקט הפך המרכז למוקד ידע ומצוינות בכל רחבי העיר אשדוד".

במהלך הסיור בחממות של החווה החקלאית פגשו חברי המשלחת את ארבעת התלמידים מכיתה ו' בבית הספר "קשת" באשדוד שעבודת החקר שלהם בנושא גידול ירקות על מצעים שונים זכתה במקום הראשון בתחרות הארצית. הארבעה :אורי פקלק, ניקול חולופ, מורי טובלי ואורן ברלב הצהירו כי בכוונתם ללמוד חקלאות כש"יהיו גדולים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*