מפגש שכולו סליחות

מפגש שכולו סליחות

השנה, 14 בתי כנסת בעיר אירחו את מאות הילדים ואת הוריהם לרגעים של חוויה רוחנית והתרוממות רוח.

מנהג מקובל וידוע הוא לקיים את הסליחות כבר בא' באלול. יש הנוהגים לאחר המנהג ולקיים סליחות בעשרת ימי תשובה, הימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים. במוסדות החינוך אמצו מסורת חדשה ומזה שבע שנים שתלמידי בתי הספר היסודיים מתכנסים לאמירת סליחות בבתי כנסת הסמוכים ברובע. השנה, 14 בתי כנסת בעיר אירחו את מאות הילדים ואת הוריהם לרגעים של חוויה רוחנית והתרוממות רוח.

החינוך לערכים יהודיים ולחיבור למסורת בית אבא פועל במוסדות רבים בעיר. מדרשת צוריאל המופקדת על החינוך לזהות יהודית והנחלת המורשת לדור הצעירים בבתי ספר יסודיים, דואגת ליצור גם פעולות חווייתיות המותירות רושם עז על התלמידים. כך במיזם "בשבילי ירושלים", בתוכניות הבר מצווה והזהות היהודית, וכך במיזם הסליחות אותו הם מקיימים מזה שבע שנים.

מיזם הסליחות לתלמידים מבתי ספר יסודיים ברחבי העיר והוריהם, נועד להפגיש בין תלמידים שונים ולהנגיש בפניהם את עולם התפילה, את בית הכנסת, סגנונות תפילה ומפגש עם רב/חזן המסבירים ומובילים את התפילה. המיזם מתקיים באחד מימי "עשרת ימי התשובה" שבין ראש השנה ליום הכיפורים, כאשר מאות תלמידים והוריהם גודשים את בתי הכנסת ומצטרפים לאמירת פרקי סליחות במעמד מפקחי משרד החינוך, נכבדי העירייה ומנהלי ורבני בתי הספר.

מדרשת צוריאל מלווה ומפיקה את מסורת הסליחות מזה שבע שנים ובהצלחה רבה, כאשר ערב הסליחות עצמו מתקיים במסגרת תוכנית אשכולות המאחדת בתי ספר ממלכתיים וממלכתיים-דתיים כאחד. השנה, מפגשי סליחות התקיימו ב-14 בתי כנסת שונים ברחבי העיר, בו זמנית.

במינהל החינוך אומרים כי פרויקט הסליחות תואם לחזון ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ומהותו העמקת הזהות היהודית וחיבור התלמידים אל מורשת אבותינו. ערבי הסליחות המיוחדים הופקו בשיתוף מר אריה מימון – ראש מינהל החינוך, גב' מרטין עובדיה – מנהלת אגף החטיבה הצעירה ומדרשת צוריאל שדאגה גם להפיק עבור כל תלמיד חוברת סליחות מיוחדת המלווה בהסברים.

"על מנת להעצים את החוויה וכהכנה לערב החוויתי והמרגש, המשתתפים בפרויקט קיבלו באהבה ובמסירות רבה סדרת שיעורים שעסקה בנושא הסליחות, בהנחיית המדריכות ליהדות – בנות השירות הלאומי של מדרשת צוריאל" אומרים בחינוך ומוסיפים כי "בתי הספר אף קיבלו דיסק להאזנה וללמידה מוקדמת של פיוטי הסליחות. כך זכו כולם להצטרף לפייטנים בבית הכנסת".

שולי בן מנחם, ראש תחום חינוך יסודי ב"מדרשת צוריאל" מספרת: "ערב הסליחות שאנו מקיימים בשנים האחרונות, הוא רק אחד מיני פרויקטים עירוניים רבים שעליהם אנו אמונים, אשר מטרתם להפגיש ולהעצים את הקשר בין בתי הספר הממלכתיים והממלכתיים-דתיים בעיר" בן מנחם מציינת ש"בין הבולטים שבפרויקטים ניתן למנות את מיזם 'בשבילי ירושלים', המתקיים מדי שנה לקראת יום שחרור ירושלים, בשיתוף העירייה, שבמסגרתו מאות תלמידים מכלל בתי הספר מעלים מופע משותף לכבודה של ירושלים ועולים יחד לבקר בה". היא מודה למינהל החינוך המלווה כל פרויקט ולחברי וועדת ההיגוי הכוללת נציגים מכלל מסגרות החינוך, ומסכמת כי "המפגשים מולידים שיח מבורך ועשייה משותפת".

מדרשת צוריאל – המרכז לזהות יהודית, בראשות מנכ"ל המדרשה ינון בן מנחם, הוקמה בשנת 1994, ופועלת לקידום הזהות והמורשת היהודית והציונית  והשרשתה בלב תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר. במסגרת פעילותה, מעניקה המדרשה שיעורי יהדות קבועים בכיתות הלימוד, עורכת ימי עיון חווייתיים ויוזמת פרויקטים משותפים לתלמידים והוריהם, מתוך רצון להעצים את החוויה בשבילי הזהות היהודית ולחשוף את התלמידים בגובה העיניים למושגי יסוד בהיסטוריה ובמורשת היהודית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*