מפגש רכזי יישובים ברחבי הארץ במהות הרשות

מפגש רכזי יישובים ברחבי הארץ במהות הרשות

במסגרת מדיניות המניעה שמנהיגה מנכ״לית מהות הגב׳ סימונה מורלי, הרשות העירונית לביטחון וחוסן קהילתי באופן יצירתי ו״מחוץ לקופסא״ הגיעו מרחבי הארץ למרכז מהות כדי ללמוד מקרוב על בעיית השוק האפור שהפכה לתופעה רווחת ומסכנת באלימות כלכלית מספר הולך וגודל של משפחות מעוטות אמצעים, בביקור למדו על דרכי פעולה ומניעת התופעה לאימוץ כלכלית נבונה.

במסגרת פורום הרכזים של תכנית "דרך החדשה" ברחבי הארץ הגיעו למהות הרשות העירונית אשדוד. על מנת ללמוד מקרוב על בניית מודל שוק אפור ועל דרכי פעולה ומניעה התופעה והדרכים לאימוץ התנהגות כלכלית נבונה. חיזוק הקהילה מתחיל בחיזוק הפרט והתא משפחתי

את המפגש של היום עיון לרכזי יישובים התחלנו בסיור להכרת המקום ורצף המענים שהמרכז להורות משמעותית נותן להורים, הסיור נעשה על ידי גילית אבטליון מנהלת המרכז להורות משמעותית.

לאחר הסיור התכנסנו כולם לדברי פתיחה, סימונה מורלי מנכ"לית מהות לחוסן וביטחון קהילתי פתחה בברכות והסבר מעמיק על המענים שהרשות העירונית מהות נותנת לקהילות שונות בדגש על קהילת יוצאי אתיופיה ועל ההקשר של תופעת השוק האפור הרווחת.

בסיום דבריה ליזה פרץ, המנהלת האדמיניסטרטיבית של הרשות מהות דיברה על שיתופי הפעולה בין התחומים ובירכה את אליהו גבייה על העשייה המשמעותית שהוא עושה ברשות העירונית מהות אשדוד למען הקהילה האתיופית והסביר, על תופעת השוק האפור, בצורה מעמיקה ומרתקת על בניית מודל למיגור תופעת השוק האפור

כמו כן נתן המחשה לנושא על ידי הצגת שני סרטונים אחד באמהרית ואחד בעברית, סרטון אחד הראה על פשיטה של משטרה למלוויי השוק האפור ואילו הסרטון השני מציג ומספר על אימא שהבן שלה הסתבך בעולם השוק האפור.

אחרי ההסבר התקיים דיון מרתק ושיח פורה סביב הנושא של תופעת השוק האפור, הנושא דיבר אל כולם והשיתוף היה מאוד מעניין ומלמד יחדיו כיוון שנושא זה הוא נושא חם מאוד ומדובר בקרב רכזיי היישובים.

בנוסף, נתן גרינברג ראש תחום עולים נתן הרצאה בנושא חוסן נפשי בדגש החיבור/ההקשר לנושא מיגור תופעת השוק האפור. ההרצאה הייתה מרתקת ומעניינת מאוד וכל האנשים שנכחו מאוד נהנו ושיתפו פעולה בשיח.

לסיום, קיימנו לקראת הסוף את טקס ואכילת הדאבו, הלחם המסורתי של הקהילה האתיופית.

היום היה מוצלח ביותר והתנהל על מי מנוחות, כל משתתפי היום עיון העריכו את הארגון ואת העוסקים במלאכה בתוך ארגון זה על הסדר וההתנהלות הטובה ובפרט את המנכ"לית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*