מערכות פנאומטיות – הדרך לייעל את תהליך הייצור בתעשיות שונות

מערכות פנאומטיות – הדרך לייעל את תהליך הייצור בתעשיות שונות

מערכות פנאומטיות הן מערכות המתבססות על לחצי אוויר, בעוצמה של עד 10 בר. מערכות אלו כוללות מספר רכיבים: ווסת, מדחס, בוכנה, שסתום וסולונואיד. המערכות מופעלות באמצעות גז דחוס, באופן מעני ויתרונן הוא בעובדה שהחומר שעליו הן מתבססות, כמו האוויר, הוא חומר זול, זמין מאד והחשוב מכל – בטוח לשימוש. מערכות אלו לוקחות חלק בתעשיות השונות והן מייעלות את תהליך הייצור באופן משמעותי.

מהן ומה חשוב לדעת עליהן?

מערכות פנאומטיות משמשות גם את מערכות השינוע השונות. מערכות השינוע הפנאומטיות מסייעות להעברה של ציוד ממקום למקום, להעברת בדיקות מעבדה למיניהן ומערכות מסוגים שונים. ההעברה יכולה להיות בתוך המבנה עצמו או בין המבנים השונים. הציוד מועבר דרך מערכת של צינורות ובעזרת לחץ האוויר, המשנע את אותה שילוחית בין התחנות. זוהי דרך שיגור חדשנית יעילה מאד ואמינה מאד. היא מאפשרת שינוע מטענים בגדלים שונים, בבטיחות רבה ובמהירות עצומה.

מעבר לכך היא מציעה לא מעט יתרונות. ראשית, העלויות שלה אינן רבות בהשוואה למערכות שינוע אחרות וגם הרכיבים הלוקחים בה חלק זולים. בנוסף, וכאן הכוונה למערכת הפנאוטמטית עצמה, זוהי מערכת המתאימה לסוגים שונים של תעשיות ולא רק לשינוע. אפשר לשלב אותה במפעלי כימיה למיניהם, בטחנות הקמח ועוד. זוהי מערכת נקייה מאד, ובמקרה של שינוע, למשל, הדבר חשוב במיוחד כדי לשמור על הפריטים המועבר בין נקודות שונות וגם היא קומפקטית מאד ולכן איננה תופסת מקום רב.

איך הן עובדות בפועל?

בעזרת מערכות שינוע פנאומטיות מעבירים, כאמור, פריט או אלמנט מסוים מנקודה לנקודה. כשזו מערכת שינוע, למשל, הפריט נשלח באמצעות המערכת מתחנת המוצא שלו הישר לתחנת היעד, שם הוא נשמר במקום מיוחד. משם הוא יוצא הלאה אל היעד הסופי, אל העובד עצמו או אל המחלקה עצמה, הזקוקה לפריט. פריקת הפריט הינו הליך בלתי נפרד מהליכי המערכת עצמה ושמירתו של הפריט בתחנה נעשית בתוך תחנה ייעודית, שבה הוא נמצא לפני שממשיך הלאה.

האפשרות לשלב מערכות פנאומטיות לצורך שינוע או לכל צורך אחר זוהתה כאפשרות עם יתרונות רבים כאמור ברחבי העולם כולו וכיום ישנן לא מעט מדינות המאמצות אותה לצרכים שונים, ואפילו לצרכי שינוע של אשפה. הדבר בולט מאד בספרד, שם מוטמנים צינורות לשינוע האשפה ברחבי המדינה, צינורות בקטרים גדולים יחסית (50 ס"מ), שהשינוע בהם נעשה באמצעות טכנולוגיית הפנאומטיקה. הדבר מייעל משמעותית את תהליך העבודה, הופך אותו למסודר ונקי יותר וגם כזה שאיננו מצריך שימוש באמצעים נוספים. הטכנולוגיה היעילה והחדשנית הזו משולבת גם בתעשיות מסוגים שונים בארץ, המנצלות את כלל יתרונותיה. המערכת מיוצרת כיום על ידי חברות המתמחות בכך, חברות המכירות היטב את השוק הישראלי ואת צרכיו השונים. המערכת מותאמת נקודתית לכל לקוח והיא כוללת חלפים איכותיים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*