מסתגרים בבתים? הקפידו על תאורה שבאמת מתאימה לבית

מסתגרים בבתים? הקפידו על תאורה שבאמת מתאימה לבית

הסגר הכללי שהוטל על ישראל ועל מרבית העולם בעקבות התפשטות מגפת הקורונה הביא את רובנו לבלות בביתנו במשך פרקי זמן ארוכים וחסרי תקדים. הדבר מהווה כמובן אתגר עצום, אך גם הזדמנות לשנות ולעצב את הבית באופן אופטימאלי עבור שהייה ממושכת, ובכלל. עיצוב מחדש של התאורה לבית הוא מהלך שכדאי לשקול אם ברצונכם ליצור סביבת מגורים אופטימאלית.

מי שלא נתן בעבר דעתו לנושא עלול להרים גבה ולתהות – מה הקשר בין בחירת מנורות או גופי תאורה כאלו ואחרים לבין סביבת מגורים אופטימאלית והשהייה המושכת בבתים בזמן הסגר? ובכן, מי שמגיע מתחום התאורה לבית, או כל מי שנתן דעתו לתחום חשוב ובלתי מוערך זה, יכול להעיד כי החשיבות של בחירת מנורות מתאימות וגופי תאורה נכונים עבור הבית שלנו היא קריטית לצורך ייצור סביבה ביתית אופטימאלית, נוחה ונעימה.

גופי תאורה ייעודיים אשר יאפשרו לחיות ולעבוד בנוחות מהבית

החשיבות העצומה של בחירה מודעת ונבונה של גופי תאורה וסוגים שונים של מנורות לבית רלבנטית עבור כל בית או דירה, ובכל זמן. תקופת הקורונה, בה כולנו מבלים הרבה יותר זמן מהרגיל בבתים, וחלק ניכר מאיתנו גם עובד מהבית, הופכת את חשיבותה של בחירת תאורה נבונה לגדולה אף יותר.

באמצעות בחירת מנורות מתאימות וגופי תאורה ייעודיים עבור אזורים שונים בבית (תאורה לסלון, למטבח, לגינה וכו'), ניתן ליצור בבית סביבה אשר תאפשר גם לחיות וגם לעבוד בצורה נעימה ופרודוקטיבית.

נתחיל מהעבודה – בין אם התחלתם לעבוד מהבית בתקופת הסגר ובין אם מדובר בדברים אחרים שאתם עושים בישיבה מסודרת ליד שולחן העבודה או מול המחשב, חשוב ביותר להקפיד על תאורה מתאימה ומספקת בחדר בבית בו אתם עובדים. על תאורה זו להיות חזקה ובהירה מספיק, אך כדאי גם שסוג האור לא יהיה יותר מדי לבן ובוהק, על מנת שיהיה לנו נעים לשהות באזור זה לאורך שעות מדי יום. כדאי לשים לב להשתקפות של מקור האור במסך המחשב ולהציב את גוף התאורה במיקום נכון מבחינה זו.

בנוסף, יש להתאים את גופי התאורה בהם אנו משתמשים לאזורים שונים בבית, במטרה ליצור סביבה ביתית נוחה ונעימה. כמובן שלא נרצה בדיוק את אותן מנורות ואותם גופי תאורה עבור המטבח ועבור חדר השינה, עבור הסלון ועבור המרפסת או הגינה. לכל אזור בבית ניתן למצוא כיום תאורה ייעודית, ובמידה ואינכם בטוחים חפשו בקטלוגי גופי התאורה של חנויות התאורה הגדולות על פי קטגוריות (למשל – "תאורה למטבח"…).

קשה להפריז בחשיבותה של התאמת גופי התאורה בהם משתמשים לאזור הספציפי בבית, כמו גם לאופי השימוש שאנחנו עושים באזור זה. התאמה זו יכולה לעשות את ההבדל בין סביבה ביתית נעימה ורגועה לבין סביבה מלחיצה או מעייפת, כמו גם את ההבדל בין שולחן/חדר עבודה ביתי נוח ופרודוקטיבי לבין סביבת עבודה מאתגרת, מעייפת ולא פרודוקטיבית כלל.

צילום: Depositphotos

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*