מסמרות נגישות כאמצעי בטיחות לבעלי מוגבלויות

מסמרות נגישות כאמצעי בטיחות לבעלי מוגבלויות

מסמרות נגישות, או בשמם הנוסף כפתורי אזהרה, הן אביזר בטיחות הנמנה כחלק מפתרונות הנגשה לנכים. פתרונות אלו נועדו לסייע לאנשים בעלי מוגבלויות לנוע בחופשיות, בבטחה ובעצמאות מרבית במרחב הפתוח. חוק הנגישות, העוסק בסיוע לבעלי המוגבלויות, מחייב שימוש באביזרי בטיחות אלו, בכל מקום ציבורי אשר פתוח לקהל הרחב, ואשר בו עלולה להיות סכנה כזו או אחרת לאנשים בעלי מוגבלויות. מסמרות נגישות הן חלק מאותן אביזרים.

מה מטרתם של מסמרות נגישות?

מטרתן של מסמרות נגישות היא להתריע על מקום שבו עלולה להיות סכנה להולך רגל בעל מוגבלות ראייה כזו או אחרת. לדוגמא, בדלת כניסה לבניין משרדים, בפתח של מעלית, לפני או אחרי גרם מדרגות, או לפני שינויי גובה כאלו ואחרים. ברגע שהולך הרגל יגיע למשטח עליו מותקנות מסמרות נגישות, הוא יוכל לחוש אותן בעזרת מקל הנחייה שלו ו/או בעזרת כף הרגל וכך יבין שהגיע למקום שבו עליו להיזהר.

מסמרות הנגישות מגיעות כיחידות בודדות, בצורת כפתור בקוטר של כ-2.5 ס"מ והן עשויות מנירוסטה או פליז. ישנם שני סוגים עיקריים של מסמרות ולכל אחד מהם אופן התקנה שונה.

הדגם הראשון הוא מסמרה שבתחתית קיים פין קטן שניתן לנעוץ אותו, התקנה של מסמרות אלו, תעשה בעזרת קידוח חורים במשטח שבו נרצה את המסמרות ולאחר מכן נעיצת המסמרות, אחת אחת. על מנת שהקידוח ייעשה במרווחים שווים בין מסמרה למסמרה, ניתן להשתמש בשבלונה.

הדגם השני הוא מסמרה שבתחתית ישנו דבק חזק ועמיד. להתקנה של מסמרות אלו פשוט נצטרך להסיר את הניילון שמגן על הדבק ופשוט להדביק את המסמרות אחת אחת.

המסמרות בעלות מראה יוקרתי ואסתטי, וזאת בזכות החומר ממנו הן עשויות, לכן, לרוב נראה את המסמרות במקומות סגורים כגון בנייני מגורים, בנייני משרדים, קניונים ועוד. מעבר למראה האסתטי וחשוב אף יותר, מדובר במוצר עמיד וחזק לאורך זמן.

לסיכום

בעקבות חוק הנגישות, השוק כיום רווי במגוון גדול מאוד של אביזרי בטיחות כגון: פס מוביל, מאחזי יד, משטחים נגד החלקה, משטחי אזהרה ועוד. במאמר זה נגענו באחד מרשימת אמצעי הבטיחות הארוכה שקיימת, מסמרות הנגישות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*