מנקים את הבית, שומרים על העיר

מנקים את הבית, שומרים על העיר

עיריית אשדוד, באמצעות כל היחידות במינהל התפעול, פועלים במרץ רב כדי להבטיח שגם השנה יהיה לנו חג פסח כשר ונקי. עובדי האגף לשירותי ניקיון, פינוי אשפה ועובדי השטח, כמו גם מינהלות הרבעים, אנשי המוקד העירוני ומחלקות הפיקוח – כולם מטים שכם לעבודה מאומצת וקוראים לציבור לשיתוף פעולה כמו אשתקד.

ניקיון, מיחזור, גיזום, פסולת בניה, אריזות וניקוש  צמחיה הם חלק מהמשימות שיעסיקו כל משפחה, מהיום ועד רגע לפני כניסת החג. עבודות הניקיון האימתניות לא מדלגות על איש ובעיני רבים זה הזמן לערוך שיפוצים, לצבוע את הבית, להחליף ריהוט, להיפטר מבגדים ישנים, לרענן את המלתחה ולהחליף את כלי המטבח. כולם עמלים "לצחצח" את הבית ובהזדמנות זו מוציאים מהבתים כמויות של פסולת. תמונת המצב הזו מוכרת ובישיבת העבודה שערך ראש מינהל התפעול מר שלמה רוטנברג, עם כל מנהלי היחידות, הוסכם כי "אם נפעל יחד, בחוכמה ובאחריות, ניכנס הרבה יותר נקיים לחג וגם נשמור על עיר יפה ומאירת פנים".

בשנים האחרונות נענו תושבי העיר לקריאת העובדים ודאגו להוציא את כל הפסולת לפני החג. גם השנה יוצאת קריאה דומה והציבור מתבקש להוציא את האשפה עד ל-20/4/16 – יומיים לפני ליל הסדר. רוטנברג אומר כי "אם נשלב ידיים גם השנה, נשתף פעולה עם התושבים ונשמור על הרמה שהצגנו בשנים האחרונות, מובטח שהעיר תהיה נקייה".

המשנה לראש המינהל מר דני אלגרט הציג את תכנית העבודה וחלוקת המשאבים וכח האדם תוך שהוא מציין את האתגרים שהעירייה מתמודדת איתם בימים אלה. כמויות האשפה הביתית (מאות טונות) וערמות סוגי הפסולת הלא שגרתיים הם מחזה נפוץ בימים הללו והיכולת להתמודד איתם היא רק בשיתוף פעולה הדוק עם הציבור. "מדובר בכמויות אדירות של פסולת שמחייב את הציבור לשיתוף פעולה" הוא אומר ומדגיש כי "אם הציבור יגלה אחריות כמו בשנים האחרונות ויפעל לפני הנחיות המינהל נוכל לצלוח את האתגר ביחד".

אגף הנטיעות, אגף חופים, הפיקוח העירוני והמוקד העירוני נערכו אף הם לקראת המשימות שבאחריותם. גיזום ושמירה על גזרת החוף, טיפול ומעקב אחר משליכי פסולת, טיפול בפניות הציבור ועוד הן חלק מהמשימות. כך גם מינהלות הרבעים. ראשי המינהלות, איש איש בגזרתו, יפעלו מול תושבי הרובע והסוחרים על מנת להוציא את הפסולת כמה שיותר מוקדם. לצורך כך תתפרסמנה מודעות באמצעי התקשורת ויצאו הנחיות לציבור ובהם דגש על פסולת ביתית – הוצאת הפסולת הכי מוקדם שאפשר! פסולת בנייה – רק לאתרים מורשים! גזם וגרוטאות – בהקדם האפשרי ופסולת למיחזור – לכלי האצירה הרלוונטיים. כמו כן הציבור נדרש לזהירות בעת ביעור חמץ ובודאי שלא לסכן את הציבור או לפגוע ברכוש הציבורי.

במינהלות הרבעים יערכו סיורים, יוצבו החביות והפסולת תפונה בהקדם, במיוחד פסולת מוצקה או פריטי ריהוט ישנים. במינהלות קוראים לשיתוף פעולה מלא של התושבים כמו בהרבה מיזמים שמתבצעים לאחרונה בעיר, ובטוחים כי קריאה זו תיענה בחיוב.

יחד דואגים לאשדוד יפה ונקייה וככל שתתעניינו בפרטים נוספים אתם מוזמנים להתקשר למוקד 106 או לברר באתר הרשמי של העירייה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*