מניכור הורי לקשר בריא

מניכור הורי לקשר בריא

לאחר הרחקה של ילד מאביו, כתוצאה ממלחמת גירושין מכוערת, ובהתערבות של עורך הדין שרון קולסקי, חודש הקשר ביניהם והאב חזר לנשום לרווחה.

אחת התופעות הקשות ביותר בכל הקשור למלחמות גירושין היא הניכור ההורי. תופעה זו היא למעשה מצב שבו אחד ההורים מכפיש את הצד השני באוזני הילד, ולמעשה על ידי כך מרחיק ממנו את הילד המשותף. בשנים האחרונות התופעה הפסולה מקבלת ביטוי גם בפסקי דין, כאשר בתי המשפט לענייני משפחה מנסים למנוע אותה בכל דרך.

סיפור שכזה התרחש עד לאחרונה באזור אשדוד  אלא שבזכות עבודה מאומצת של עורך הדין שרון קולסקי בשילוב הבנה של הצד השני ששוכנע כי לבסוף, מי שנפגע מהנושא הוא אך ורק הילד גרמו לשינוי המצב, ולקרבה מחודשת בין האב ובנו.

יחסיהם של בני זוג עלו על סרטון לפני מספר שנים. לשניים ילד משותף שהתגורר לאחר הגירושין עם אימו אצל הוריה. בתחילה היחסים בינו ובין אביו היו תקינים ובמסגרת הסדרי השהות, לקח האב את בנו בילה איתו זמן משותף והיה שותף בגידולו. אלא שלפני מספר שנים, עברה האם דירה עם הבן, ומאותו רגע עשתה הכל בכדי להרחיק בין השניים.

יצוין כי במקרים מסוימים אף הזניחה את בנה כך למשל מקרים בהם התעורר לבדו בבית, ונאלץ ללכת לבדו לבית הספר ללא אוכל. במקרה אחר יצאה האם לבלות כשהילד ישן לבדו בבית, הוא התעורר והתקשר לאביו. בנוסף לא הראתה האם שום התחשבות גם בצרכי הילד, לא נתנה לו לטוס לחו"ל יחד עם אביו, או לבילויים אחרים, לא אפשרה לו לשהות עם הילד ולו דקה מעבר למה שסוכם בהסדרי השהות ועוד. כמו כן בן זוגה החדש של האם, אף טרח להכפיש את האב באוזני הילד.

בצר לו וכשהוא במצב נפשי לא פשוט פנה האיש לעורך הדין שרון קולסקי – מומחה לדיני משפחה- בבקשה כי יסייע לו. עורך הדין החל לפעול משפטית על מנת לגרום לכך שהסדרי השהות יהיו מורחבים יותר, וחשוב יותר, לגרום לאם להבין כי הנפגע העיקרי ממלחמות הגירושין, מלבד האב הוא כמובן הילד, שרוצה וצריך דמות אב בחייו.

עורך הדין שרון קולסקי הגיש תביעה לבתי המשפט לענייני משפחה לחייב את האם לכבד את הסדרי השהות, לאחר כארבעה חודשים, בהם לא אפשרה לאב להגיע ולראות את בנם המשותף. יצוין כי בעקבות הניכור ההורי שעבר הילד, במשך שבועות ארוכים התעלם מהודעותיו של אביו ואף סרב לשוחח עימו.

לאחרונה, כאמור, בהחלטה שקיבלה תוקף של פסק דין, ולאחר שהאם הבינה את הנזק שנגרם לבנה, לאחר לחץ של בית המשפט, חתמו הצדדים עם הסדרי שהות חדשים ונוחים יותר לאב ולילד, שחזר לראות את אביו, כאשר הקשר בין השניים חודש ואף יתכן כי יעבור לגור בקרוב עם אביו.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*