מלגה לסער בוכבינדר

מלגה לסער בוכבינדר

עיריית אשדוד העניקה היום (16.4.23) מלגה על סך 5,000 ₪ לסער בוכבינדר –  ספורטאי תושב העיר, אשר ייצג את המדינה במשחקים האולימפיים 'ספיישל אולימפיקס' שיתקיימו בברלין, בחודש יוני הקרוב.  בוכבינדר ייצג את ישראל בענף האתלטיקה הקלה והיום הוא ומשפחתו התקבלו בלשכת ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ומנכ"ל הרשות העירונית לספורט באשדוד, מר יורם אסרף, וזכה למלגה ע"ס 5,000 ₪.

'ספיישל אולימפיקס' הינה תנועה בינלאומית המונה מעל 5 מיליון ספורטאים ב-174 מדינות בעולם. נוסדה ב-1968 לספורטאים עם צרכים מיוחדים (מוגבלות קוגנטיביASD – , הספקטרום האוטיסטי וליקויי למידה מורכבים) המתאמנים כל השנה ומתחרים ב-33 ענפי ספורט שונים. 'ספיישל אולימפיקס' – אחד משלושה ארגונים אולימפיים המוכרים ע"י הוועד האולימפי העולמי International Olympic Committee (IOC) לצד האולימפיאדה והמשחקים הפארלימפיים. 'ספיישל אולימפקס' ישראל חרטה על דגלה את הספורט ככלי ללכידות חברתית ופיתוח ערכים בקרב אנשים עם צרכים מיוחדים.

פרויקט היוניפייד Unified הינו מיזם שבאמצעותו מתקיים חיבור של ספורטאים עם מוגבלות וספורטאים ללא מוגבלות על המגרש. הספורט הוא כלי לשינוי חברתי ומהווה דרך להעצים ולשפר את תפקודם, השתתפותם וקבלתם של ספורטאים מתוך העצמה, חיזוק מסוגלות אישית, הישגיות וחתירה למטרה ומתוך האמונה שהישג תחרותי ועמידה על הפודיום = הישג. המשחקים האולימפיים של 'ספיישל אולימפיקס' יערכו בברלין, גרמניה (17-26 ליוני 2023), והמשלחת הישראלית תמנה 35 ספורטאים (22 ספורטאיות ו- 13 ספורטאים) אשר מגיעים מרחבי ישראל ויתחרו בשמונה ענפי ספורט (שחיה, אתלטיקה, אופניים, גודו, טניס שולחן, כדורגל נשים, באולינג יוניפיד וטניס יוניפיד).

סער בוכבינדר (29), מתגורר בדיור נתמך באשדוד, ביחידת דיור שהוא שוכר בשוק החופשי. סער נולד וגדל באשדוד כל חייו. הוא מתאמן במסגרת 'איתן- כל אחד יכול', והשתתף כבר בארבעה מרתונים (2 מרתונים בתל אביב, במרתון אמסטרדם ובדצמבר 2022 רץ גם במרתון טבריה) ובשלושה טריאתלונים, כולל טריאתלון אשדוד. במאי 2022 , הוא נסע להתחרות באליפות אירופה בטריאתלון שנערכה בסלובקיה במקצה של 'ספיישל אולימפיקס' וזכה במדליית כסף. סער עוסק בספורט באופן מקצועי כבר 10 שנים ועבורו הספורט הוא דרך חיים.

ראש העיר ד"ר לסרי: ״באשדוד נעשות לאורך שנים פעולות נרחבות המשלבות ספורטאים של 'ספיישל אולימפיקס' ותושבים בעלי מוגבלויות בכל תחומי החיים. ההישגים של סער מדברים בעד עצמם. הנחישות שלו ושל בני משפחתו, התמיכה העירונית והדחיפה קדימה של הסביבה הקרובה, הם המתכון להצלחה. אנחנו גאים בסער ובהישגים שלו."

מנכ"לית 'ספיישל אולימפיקס', הגברת שרון לוי בלנגה: "סער מביא לספיישל אולימפיקס ולקהילה בה הוא גר גאווה אדירה של נחישות והתמדה. כשאני רואה אותו מתאמן ומתחרה הוא נותן לי השראה כל פעם מחדש. הוא ממש המורה שלי לחיים. סער מהווה דוגמא לתפקיד של ספיישל אולימפיקס ישראל, להגדלת מסוגלות והעצמה של כולם בחברה דרך הספורט. תודה לסער ולמשפחתו ולעיריית אשדוד על תמיכה וההכרה ביכולותיו העצומות של הספורט ככלי להגשמה עצמית".

אמו של סער, עמית וולפמן: "אושר גדול לגור בעיר כמו אשדוד, בה ראש העיר ומנכ"ל רשות הספורט, מכירים בכך שספורטאי ספיישל אולימפיקס הם ספורטאים אולימפיים ושווים לכל ספורטאי אחר. קיבלנו בהתרגשות את ההזמנה ללשכת ראש העיר, להענקת מלגת ספורט לסער למימון נסיעתו למשחקי העולם שיתקיימו בברלין. סער מתאמן קשה לקראת הנסיעה, חמישה אימונים בשבוע, על מנת להגיע למשחקי העולם בכושר שיא, לזכות במדליה ולהביא הרבה כבוד לעיר אשדוד בה נולד וגר עד היום. בימי שישי בבוקר, סער רץ את ריצות הנפח על טיילת הספורט באשדוד באופן עצמאי ומנצל גם את מתקני הכושר, שממוקמים לכל אורכה, לאימוני כוח."

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*