נתפס "על חם" עובד נמל שניסה להבריח סיגריות

נתפס "על חם" עובד נמל שניסה להבריח סיגריות

כלי רכב נטושים בשטחי הנמל שימשו לו כמחסנים זמניים עד להברחת הסחורה מהנמל.

מכס אשדוד סיכל ביום שישי האחרון ניסיון להבריח סיגריות מנמל אשדוד ע"י קלוד בן עזרא (41) עובד מחלקת התפעול של הנמל, המשמש כסגן מנהל מחסן 303 בנמל. לאחר מעצר של חמישה ימים נעתר הבוקר כב' השופט אבשלום מאושר מבית משפט השלום באשקלון לבקשת היחידה החוקרת והורה על שחרור החשוד תוך הפקדת ערבויות כספיות, איסור כניסתו לנמל בחודש הקרוב ותנאים מגבילים נוספים.

חוקרי היחידה המיוחדת במכס אשדוד מנהלים מזה זמן חקירה סמויה נגד בן עזרא בחשד כי הבריח סחורה מהנמל ומכר אותה באשדוד. בשישי הפכה החקירה לגלויה – במעקב מצולם של החשוד, הוא נראה מוציא מרכב נטוש שחנה באותו המחסן שהוא סגן המנהל בו, מספר חבילות ומכניס אותן לרכב בו נהג. המעקב הסמוי המשיך עד לשערי היציאה מהנמל. שם עוכב החשוד לחקירה ובחיפוש ברכבו נמצאו 9 פאקטים של סיגריות מוברחות, שלא שולמו המסים בגינן.

החשוד נלקח לחקירה, במהלכה הודה בניסיון ההברחה וקשר עצמו לעוד 5 הברחות נוספות בעבר. בן עזרא סיפר לחוקריו כי יש עוד סחורה מוברחת ברכב הנטוש והוביל את החוקרים לרכב שבו נמצאו עוד עשרות פאקטים של סיגריות, אותן התכוון להבריח במועד מאוחר יותר. החשוד מסר לחוקרים צרור מפתחות עם המפתח לרכב הנטוש, אולם הראיות שהיו בידיהם הצביעו על רכב נוסף המשמש כמחסן לסחורה המוברחת. ואכן בצרור נמצא המפתח לרכב נוסף שחנה, אף הוא, במחסן 303 בנמל. ברכב זה נמצאו עשרות מכונות גילוח חשמליות, שגם אותן התכוון להבריח ולהתחמק מתשלום המסים החלים עליהן.

הראיות שבידי מכס אשדוד, שרובן מצולמות ומתועדות, מצביעות על כך שהחשוד נהג במשך תקופה ארוכה לרכוש מימאים בנמל או לקבל מהם, סחורה – בעיקר סיגריות, שלא שולמו מסי היבוא בגינה. החשוד נהג להחביא את הסחורה בשני כלי רכב, שחנו בנמל ושימשו לו כמחסן סמוי לאחסנה זמנית של הסחורה. כמפורט בבקשה שהוגשה לבית המשפט, החשוד נהג לבצע סריקות ולאתר את שעת הכושר וכשחשב שסיכויו להיתפס נמוכים, הוא העביר מרכבי המחסן הנטושים את הסחורה לרכב בו נסע וכך הוציא אותה משטחי הנמל כדי למכור לסוחרים באשדוד. הראיות מעלות כי לפחות עוד 2 חשודים, שכבר נתפסו בעבר בשל הברחה, סייעו כעת לבן עזרא. אחד מהם אף הודה במיוחס לו ולבן עזרא. כניסתם לנמל של 2 החשודים הנוספים נאסרה מיד עם תפיסתם.

רפי גבאי, מנהל מכס אשדוד אמר כי יש בכוונתו לנהוג באפס סובלנות כלפי עובדי נמל, המנצלים את תפקידם לקניית ולקבלת סחורה מוברחת והוצאתה משטחי הנמל. לדבריו, לא יעלה על הדעת שעובדי נמל המורשים להיכנס לשטחים מוגבלים לצורך תפקידם ינצלו את הרשאותיהם ואת האמון הניתן בהם כדי להבריח סחורות. גבאי הוסיף ואמר כי נגד עובדים שינהגו כחשוד, יוגשו כתבי אישום מהירים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*