מכירת מספר מונית: למה משתלם לנו לעשות את זה?

מכירת מספר מונית: למה משתלם לנו לעשות את זה?

עד לפני מספר שנים לא רב, כל מי שהחזיק בידיו מספר מונית הרגיש כאילו הוא זכה בפיס. כל אחד יכול היה להיות נהג מונית אך לא כל אחד היה בעל מספר מונית. זה נשמע אולי אבסורדי אך זה היה המצב, שכן המדינה היתה מבצעת הגרלות ורק מי שזכה יכול היה להיות בעל של מספר מונית. זה היה מבטיח לו פרנסה, בין אם הוא היה משתמש בו בעצמו ובין אם הוא היה משכיר את המספר לנהג שאין לו מספר משלו.

היום הנושא של מכירת מספר מונית, השכרתו או כל דבר אחר, מעט השתנה וצריך לומר את האמת, זוהרו ירד. בין אם זה בגלל שהמדינה שינתה את הכללים ופתחה את השוק ובין אם זה בגלל שהיום כל הנושא של תחבורה ציבורית ובפרט מוניות השתנה לגמרי. הן בגלל העובדה שיש היום אמצעים אחרים בהם אנשים משתמשים, והן בגלל אפליקציות ורשתות חברתיות שיצרו תחבורה שיתופית וכדומה.

צריך גם לומר שבמהלך השנים, המדינה החליטה כחלק ממהלך של פתיחת שוק על מכירת מספר מונית באופן הרבה יותר רחב, ובכך היא הציפה את השוק. מצד אחד הצרכן זכה שכן המחירים ירדו, מצד שני, נהגי המוניות הפסידו, הם מצאו את עצמם בתחרות הרבה יותר קשר מאשר בעבר. זה כמובן שינה את כל הגישה באופן מוחלט.

אז נכון שגם היום, רק מי שיש לו רישיון למונית ומספר יכול להפעיל אותה באופן חוקי (יש נהגים ששוכרים מספר ונוהגים על אותו מספר מונית), אך אנחנו יכולים לראות הרבה יותר נהגים, הרבה יותר בעלי מספר מונית.

מה נכון לעשות עם מספר מונית?

מי שיש לו היום מספר מונית, ההמלצה היא לעשות אחת משלושת הפעולות הבאות. להשתמש במספר בתור נהג, ולהתפרנס מכך. בין אם בתור קריירה ראשונה או שנייה. להשכיר את המספר לנהג אחר שזקוק לכך. ההסכם יכול להיות מבוסס על סכום חודשי קבוע או על אחוז מסוים מהרווחים שהנהג עושה מדי חודש. אופציה שלישית היא למכור את המספר ולהשקיע את הכסף במקורות אחרים. אומנם מדובר על ויתור על רווחים פוטנציאליים אך עדיין ניתן ליהנות מרווח לא קטן וכך גם מקטינים את ההימור ביחס לרווחים עתידיים.

צריך לומר נקודה נוספת, הרבה פעמים אנשים מחליטים להישאר עם מספר מונית מתוך הנחה שזה כרטיס הביטוח שלהם לעתיד. במיוחד נכון הדבר לגבי אנשים מבוגרים שמחזיקים מספר מונית ויוצאים מתוך נקודת הנחה שכך הם יוכלו לכלכל את עצמם כשיצאו לפנסיה. יש בכך היגיון רב, אך צריך לזכור, שזה לא מבטיח דבר, וייתכן מאוד והשקעות במסלולים אחרים יפיקו תועלת רבה יותר, מה עוד שהרבה פעמים כל ההתעסקות מסביב, גובה מחיר וזמן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

2 תגובות

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*