מכבי אשדוד – מאז ועד היום

מכבי אשדוד – מאז ועד היום

בעונת המשחקים 2010/11 עם השתלבותה של מכבי אשדוד בליגת העל כשכתבתי ״השתלבותה בליגת העל״ בפסקה הקודמת זו טעות בהגהה, נכון היה לומר ״עלתה לליגת העל״ רק שהתרחיש הנ״ל לא ממש התקיים, אשדוד לא עלתה לליגת העל דרך ה״פרקט״ ודרך מסע ניצחונות, בהליך התקין והמסורתי, ואולי כאן, בדיוק כאן מתחילה הבעיה הגדולה.

בסיום עונת 2009/10 אשדוד מסיימת את העונה ולא מצליחה לעלות, העולה הטבעית לא מצליחה לגייס את המימון ובאשדוד מקבלים הצעה חד פעמית, תביאו 2 מיליון אתם בליגת העל. הימים הם ימים לא פשוטים ולא טיפוסיים בעיריית אשדוד, ראש העיר, ד״ר יחיאל לסרי נמצא 24/7 בבית החולים לצד אשתו מרים ז״ל שהיא על ערש דווי, האיש שנשלח עם המשימה הינו עו״ד שבי מיכאלי, ראש הלשכה באותם ימים. יחיאל לא מהסס ומאשר את ההצעה של מנהלת הליגה ומתקצב את הקבוצה ב-2 מיליון ש״ח.

האוהדים שעדיין חצויים בין האכזבה של אי העלייה ותמונת הניצחון לבין הבשורה של העלייה לליגה של הגדולים מחייכים חצי חיוך ומנסים לעכל גודל המעמד.

צילום: דודו קקון

לראשונה באשדוד מתקיימת מסיבת עיתונאים לרגל פתיחת העונה עם שמות גדולים כדוגמת מאיר טפירו שאז נראה לפחות שהוא לקראת סיום הקריירה.

עונה רדפה עונה, לצד עונות יפות עם העפלות לגמר אליפות הגביע ולצד השתתפויות כמעט קבועות במעמדי חצאי גמר גביע המדינה היו גם עונות קשות ביניהן ירידה נוספת שנמנעה בזכות או בגלל שלקבוצה שניצלה לא היה תקציב לשרוד בליגת העל ובכך ניצלה אשדוד מחזרה לליגה הלאומית.

גם בגזרת ההנהלה ידעה הקבוצה לא פחות מ-4 יושבי ראש, עם הצטרפותה של באר טוביה נכנסו לכהן בהנהלה גם נציגים מהמועצה שניסו ככל שיכלו לסייע, בעיקר תקציבית. בשנה האחרונה פרשה המועצה האיזורית באר טוביה מההסכם והשאירה את הקבוצה עם בור תקציבי ותקציב זעום לפתיחת העונה.

צילום: דודו קקון

ספונסרים, לא היו הצד החזק של הקבוצה מאז ולעולם, למעט כמה שנים בהם הצליח היו״ר הקודם יורם אסרף לגייס את מכללת סמי שמעון לא הצליחה הקבוצה לעמוד ביעד הספונסר.

גם סוגיית האוהדים שהתפרצה השנה שוב ובהיקף גדול לא בדיוק באה בהפתעה להנהלת הקבוצה, המירמור לא חדש אך שנה הוא עלה מדרגה בעקבות החרמת משחקי הבית של הקבוצה. הרעיון מאחורי החרם הוא לא לייצר הכנסות ממשחקי הבית ולהביך את הקבוצה מבחינה תקשורתית אך להפגין נוכחות במשחקי החוץ כדי לסייע ולתמוך בשחקנים.

צילום: דודו קקון

מחנה האוהדים המכונה ה״דולפינים״ מעוניינים לראות באשדוד את מה שקורה בקבוצות אחרות, הם לאו דווקא פוזלות למכבי ת״א והפועל ירושלים גם לא לחולון, פניהם מופנות לקבוצות קהילתיות כדומת גליל גלבוע או אפילו נס ציונה. רוצים לראות חיבור לקהילה ופעילות של השחקנים בבתי ספר ובאיזורים מוחלשים, מה שלא קרה כבר כמה שנים.

לטענתם עם היעדר תקציב שיווק מינימלי וללא פעילות קהילתית תמשיך אשדוד לדשדש עם מאות בודדות בכל משחק דבר שצרם מאוד בעונה האחרונה בה הגיעה אשדוד למקום לא מכובד בלשון המעטה.

צילום: לירון מולדובן

העונה שנפתחה עם סימן שאלה כלכלי גדול תהיה השנה השלישית של המאמן בראד גרינברג ועוזרו דני גוט, השניים הוכיחו את יכולתם לעשות כמעט קסמים עם תקציבים זעומים כשפעם אחת הצליחה אשדוד להשתלב בפלייאוף ובעונה הקודמת הייתה במרחק נגיעה. השניים ינסו גם השנה עם הקבוצה החדשה להגיע כמה שיותר גבוה.

צילום: דודו קקון

העונה הרשמית תיפתח ב-30 באוקטובר במשחק חוץ מול העולה הטריה מחיפה, לפי ההסכם הלא כתוב והלא חתום עתידים גם הדולפינים לבקר ברוממה ורק ב-21 באוקטובר אחר שאשדוד תשחק גם מול חולון בחוץ יגיע משחק הבית הראשון על כל השלכותיו.

עד אז, יש עשרות דרכים לפיוס ולבניה של אווירה אחרת צריך רק שהצדדים ירצו לשבת ולדבר. בתקווה שהשנה החדשה ויום הכיפורים שבדרך יביאו את הצדדים לדרך המלך.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*