מי מנסה לחקות את הליצן של סטפן קינג?

מי מנסה לחקות את הליצן של סטפן קינג?

עפ״י דיווחים ברשתות החברתיות ועפ״י מקרה אחד לפחות שתועד מנסות חבורות צעירים משועממות להפחיד בפארקים באשדוד נערים הלבושים או עוטרים מסיכה של ליצן ומפחידים עוברי אורח בהשפית הסרט ״זה״ שיצא לאקרנים עפ״י ספרו של סטפן קינג. עפ״י משטרה  לא הוגשה נכון להיום שום תלונה ומדובר במששה קונדס נקודתי ולא בתופעה. מקרים דומים דווחו בארץ וכמו כל טרנד הוא לא פוסח על אשדוד.

למי שלא מכיר ולא יודע, הסרט ״זה״ מתאר עלילה בה ביום גשום באוקטובר 1988, ביל דנברו נותן לאחיו בן השבע, ג'ורג'י, סירת מפרשים עשויה נייר. ג'ורג'י משיט את הסירה ברחוב הגשום, אך הסירה נופלת אל תוך הביוב. ג'ורגי מציץ לתוך פתח הניקוז של הביוב ומגלה להפתעתו אדם לבוש כליצן המציג את עצמו כפניוויז, הליצן המרקד. פניוויז מפציר בג'ורג'י להתקרב אל פתח הניקוז במטרה לקבל חזרה את הסירה שלו. כשג'ורג'י מתקרב, פניוויז עוקר את זרועו וגורר אותו אל תוך הביוב.

שמונה חודשים לאחר מכן, ביוני 1989, ביל וחבריו, ריצ'י טוזייר, אדי קספרק וסטנלי אוריס, סובלים ממעשי בריונות של הבריון המקומי, הנרי באוורס וכנופייתו. בו בזמן, בוורלי מארש, נערה צעירה שסובלת מהתעללות מינית על ידי אביה וכתוצאה מכך משמועות אכזריות על היותה מופקרת, מתיידדת עם בן הנסקום, נער שעבר לא מזמן לדרי.

ביל, שעדיין רדוף מהיעלמותו של ג'ורג'י וכתוצאה מכך מהזנחתו החוזרת ונשנית על ידי הוריו מוכי הצער, מגלה כי ייתכן שגופתו של אחיו נשטפה אל הביצה הסמוכה ומגייס את חבריו על מנת לחקור את השמועה, מתוך אמונה שאחיו עדיין חי. בינתיים,בספרייה העירונית, בן לומד כי ההיסטוריה של העיר מלאה בטרגדיות מסתורית במהלכן נעלמו ילדים רבים בנסיבות מסתוריות במשך מאות שנים. בשל היותו שמן, הנרי באוורס וכנופייתו מתנכלים לבן, שמערים עליהם ובורח אל הביצה, שם הוא נתקל בקבוצה של ביל שחוקרים את האזור ומוצאים נעל של נערה נעדרת בשם בטי ריפסום. בעזרתה של בוורלי, שגם היא נקלעת למקום, הקבוצה מטפלת בפצעיו של בן. בו בעת, אחד מחברי כנופייתו של הנרי, פטריק הוקסטטר, נהרג על ידי פניוויז בעודו משוטט בביוב בחיפושים אחר בן.

עם הזמן, כל אחד מבני הקבוצה נפגש עם פניוויז בנסיבות אחרות: אדי מותקף על ידי מצורע הסובל מריקבון ממושך מחוץ לבית נטוש, לסטנלי יש חוויה טראומטית עם דמות מצוירת מתוך ציור. בביתה, בוורלי מותקפת על ידי פרץ דם הפורץ מהכיור שבחדר השירותים שלה, ביל מפותה למרתף הבית שלו על ידי רוח הרפאים של ג'ורג'י, שם הוא נתקל בפניוויז ונמלט מפניו. במקביל, נער אפרו אמריקאי בשם מייק הנלון נתקף בחזיון תעתועים של פניוויז בעודו מקבל משלוח עבור האטליז המקומי של סבו. זמן קצר לאחר מכן, הקבוצה מצילה את מייק מהתנכלותם של הנרי וכנופייתו כלפיו הנובעת מצבע עורו. יחד עם בן, מייק, ובוורלי, שהן ביל והן בן מפתחים כלפיה רגשות רומנטיים, הקבוצה מייסדת את עצמה מחדש ומכנה את עצמה מועדון הלוזרים.

בהדרגה, חברי הקבוצה משתפים את חוויותיהם אחד עם השני ומסיקים כי כל אחד מהם מאוים על ידי אותה היישות. כשהוא מניח כי "זה" לובש את הצורה שממנו הם מפחדים יותר מכל, בן מסיק כי היישות האפלה מתעוררת כל 27 שנים כדי להיות מוזנת בילדי דרי לפני שובה למצב תרדמת למשך 27 שנים נוספות. במוסך של ביתו של ביל, הקבוצה קובעת כי "זה" נע באמצעות מערכת הביוב שמרכזה נמצאת בבאר של דרי, שעליו בנוי הבית הנטוש ברחוב נייבולט 29. לאחר שפניוויז מופיע פעם נוספת, מועדון הלוזרים שמים את פעמיהם אל הבית הנטוש, שם הם נלחמים ב"זה". ביל, ריצ'י ואדי נכנסים לבית בעוד האחרים נשארים בחוץ. אדי שובר את זרועו בעודו נופל דרך חור בזמן שבוורלי תוקעת בראשו של פניוויז מוט שלקחה מהגדר הרעוע ומאלצת אותו לסגת. אמו של אדי מגיעה ולוקחת אותו משם בעודה אחוזת חרדה מזרועו השבורה של בנה. הקבוצה מתחילה להתפצל, כשריצ'י, סטן, ומייק נוטשים את השאר לאחר שביל ובוורלי מתעקשים להמשיך לצוד את "זה".

יום אחד באוגוסט שלאחר מכן, בוורלי מצליחה להתנגד לאביה כאשר הוא מנסה לאנוס אותה, אך היא נחטפת על ידי פניוויז, וביל מצליח לשכנע את שאר הקבוצה לצאת להצלתה. הנרי באוורס, שהשתגע לאחר שרצח את אביו המתעלל בעידודו של "זה", מדורבן פעם נוספת על ידי "זה" לתקוף את הקבוצה בביוב. במהלך המאבק, מייק דוחף את הנרי, שנופל לכאורה אל מותו. לאחר מכן, הקבוצה מוצאת את המאורה של "זה" במגדל קירור תת קרקעי, המכוסה תחת הר של אביזרי קרקס מתפוררים וחפצי ילדים, שם הם מוצאים את בוורלי, התקועה במצב קטטוני לאחר שנחשפה אל צורתו האמיתית של פניוויז, מרחפת מתחת לגופות הצפות של הילדים הנעדרים. לאחר שהקבוצה מושכת אותה אל הקרקע, בן מנשק את בוורלי, ומחזיר אותה אל הכרתה. "זה", המסווה את עצמו כג'ורגי, מנסה לפתות את ביל אך נכשל בכך. פניוויז הזועם תוקף את הקבוצה ולוקח את ביל כבן ערובה, ומציע לבני הקבוצה את חייהם בתמורה לחייו של ביל. בני הקבוצה דוחים את ההצעה ונלחמים בפניוויז, ולמרות ש"זה" מנסה להפנות את הפחדים שלהם נגדם, "זה" נפצע אנושות. בסיומו של הקרב, ביל אומר בקרירות לפניוויז כי הם יודעים שהוא צריך את הפחד שלהם על מנת לשרוד, וכי הם למעשה מרעיבים אותו בכך שהם גורמים לו לפחד מהם. בהבנה כי הוא הובס, פניוויז מתמוסס ונמלט אל תוך בור סמוך. ניצחונם של הקבוצה על פניוייז היא מרירה, שכן עם גילוי מעיל הגשם הצהוב של ג'ורג'י, ביל נאלץ לקבל את מותו של אחיו והוא נשבר רגשית בעוד האחרים מנחמים אותו.

חודש לאחר מכן, בוורלי מספרת לקבוצה על חזון שחוותה בזמן שהייתה שרויה במצב הקטטוני, בו היא ראתה אותם נלחמים ב"זה" כמבוגרים. הקבוצה נשבעת בשבועת דם שבמידה ו"זה" יחזור, אף הם יחזרו לדרי בעוד 27 שנה וישמידו את "זה" אחת ולתמיד. לאחר ששאר בני הקבוצה האחרים עוזבים אחד אחד לגורלו, בוורלי מספרת לביל כי היא עוזבת ביום המחרת לגור עם דודתה בפורטלנד. לפני שבוורלי עוזבת, ביל חושף בפניה את רגשותיו כלפיה, והשניים חולקים נשיקה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*