מי כבש את ירושלים

מי כבש את ירושלים

בכל שנה עולים ילדי אשדוד וכובשים את ירושלים מחדש. הם עושים זאת במסגרת לימודי מורשת וזהות יהודית ובהתאם לחזון ראש העיר והמדיניות העירונית לטיפוח החינוך הערכי. המיזם כולל תכנית שנתית, טקס לטרון ומסע עלייה לירושלים. העיתוי סמוך כמובן ליום ירושלים, המציין השנה 48 שנה לאיחוד העיר.

כיצד מנחילים לילדנו מורשת יהודית עתיקה וכיצד יוצרים בקרבם זהות וחיבור אל תולדות ישראל בכל הדורות ובמיוחד בעת החדשה, עת שב עם ישראל לארצו, הקים מדינה ושב לנהל בה שלטון ריבוני. כיצד מלמדים על ירושלים בירת הנצח של עם ישראל וכיצד מנחילים היסטוריה מתועדת ורבת פנים של עיר בת 3500 שנה. על השאלות הללו החליטו מינהל החינוך ומדרשת צוריאל להשיב בדרך פשוטה – עלייה לירושלים, נגיעה באבניה, סיורים בין סמטאותיה, הצצה למקומותיה הנסתרים והכרות עם האנשים החיים בה.

זה כמה שנים שמיזם העלייה לירושלים מתקיים באשדוד, חלוצת הרעיון, ובכל שנה העיר מתהדרת בחוויה החינוכית שהיא מנחילה לתלמידי כיתות ה', באמצעות המפגש הבלתי אמצעי עם העיר וסביבותיה. על המיזם המרתק אחראי מינהל החינוך שמשקיע משאבים רבים ולאורך כל שנת הלימודים מוביל תכנית ייחודית להנחלת המורשת ותרבות ישראל, בהתאם למדיניות משרד החינוך וחזון ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. על ביצוע התוכנית אחראית מדרשת צוריאל המתמחה בהשמת תכניות ערכיות וחינוכיות בתחום המורשת היהודית, ועוסקת לא מעט בפיתוח תכניות להעמקת הזהות היהודית-לאומית במוסדות החינוך באשדוד.

התכנית כאמור פועלת בבתי הספר היסודיים לאורך כל השנה ושיאה במסע העלייה לירושלים, תחת הכותרת "ילדי אשדוד בשבילי ירושלים", במסגרתה עולים תלמידי כיתות ה' ומתחברים לאווירה הקסומה של ירושלים – עיר הבירה לנצח נצחים ולהיסטוריה המרשימה בת 3,500 שנה. במהלך המסע וקודם שעולים לירושלים גופה, מתאספים כל התלמידים באמפיתאטרון לטרון המרשים, לטקס מיוחד ורב רושם. "לפני שתלמידי אשדוד "כבשו" את ירושלים, קיימנו טקס מכובד בלטרון במעמד מר אריה מימון, ראש מינהל החינוך, גב' מרטין עובדיה, מנהלת אגף חטיבה צעירה וינון בן מנחם, מנכ"ל מדרשת צוריאל, ובהשתתפות מפקחים, מנהלים, מורים, הורים וכ-3,500 תלמידי כיתות ה' מאשדוד" אומרים במינהל החינוך בגאווה גדולה.

yeru

"הטכס נפתח במחרוזת שירי ירושלים שסחפה את הקהל ומיד חיברה אותם אל החוויה הראשונה במסעם לירושלים" אומרות בנות מדרשת צוריאל, המלוות את התוכנית והאחראיות על ארגון והפקת הטקס. ואכן היה זה טקס מרשים שכלל מחזה מרהיב ומרגש המספר על "גלגולה של המנורה – ממנורת המשכן עד מנורת הכנסת", אותו בצעו בנות המדרשה בראשותה של שולי בן מנחם, ראש תחום חינוך יסודי, ושבעים תלמידים – נציגי כל המוסדות המשתתפים בתוכנית.

קהל הנוכחים, שנחשף למנורה כבבואה להיסטוריה של עם ישראל, היה נרגש מהיקף המשתתפים, מהביצוע המרשים ומהחוויה המרגשת שהותיר המחזה בלבם. "הביטוי הכי מובהק לרושם העז שהותירו "השחקנים" הוא המחזה שהתרחש ביציע הקהל" אומר לנו אחד ההורים ומסביר "כל התלמידים נעמדו ונסחפו למחיאות כפיים סוערות מתוך הוקרה והערכה לחבריהם ולמדריכות המדרשה שעושות איתם עבודה מדהימה".

בסיום הטקס התארגנו כל התלמידים למסע העלייה לירושלים, כל בית ספר עם הצוות החינוכי, מדריכות צוריאל וההורים המלווים, עשה מסלול אחר וייחודי. הרי 70 שמות לירושלים וכך גם הנתיבים והדרכים המובילות אליה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*