מי יורה חצים בבית הספר?

מי יורה חצים בבית הספר?

תלמידי כיתות ז' במקיף ט' מבצעים את המעבר לגיל ההתבגרות בטקס בני מצווה מרשים, על פי המסורת היהודית, תוך שהם עורכים עבודות חקר על משפחתם, מתחקים אחר שורשי הוריהם ועל ערכי המסורת בה גדלו, מגבשים את זהותם האישית, עורכים עבודת הגשה ומציגים בתערוכה המשתלבת באווירת הטקס. רעיון מצוין מגיל הילדות אל קהילת הבוגרים.

תכנית ח"ץ (חוקרים צעירים), הינה תכנית חקר חינוכית המעודדת תלמידים להתחקות אחר שורשי המשפחה והתחנות המשמעותיות אותם  עוברים תלמידי כיתות ז'. התוכנית פועלת בבתי הספר העל יסודיים, במסגרת אגף מורשת ותחום מורשת קהילות ישראל ומשרד החינוך.

בבית הספר מתארים את הדרך שעושים התלמידים בתכנית ח"ץ כך: "במהלך השנה התלמידים דנים בערכי המשפחה, זהות אשית, לאומית, יהודית, אהבת המולדת, חוקרים את הסיבות לעלייה ארצה, מקורם של חפצים שעברו במורשת ומסיימים בכתיבת עבודה אישית המציגה את החקר אותו ביצעו מול בני משפחתם". כמו כן, התלמידים עוברים מסע במסגרת שיעורי חינוך, סיור לבית התפוצות, הצגה משותפת לתלמידים ולהורים ("קוביות של שוקולד"), הרצאות ועוד.

בסיומה של התוכנית, התלמידים נתבקשו לבנות דגמים המציגים תוצר משמעותי מתוך החקר המשפחתי שחקרו במהלך השנה. התלמידים הציגו תוצרים מדהימים ועשייה של חקר מלא ומשמעותי. "מתוך כל תוצרי התלמידים, נשלחו עבודות ודגמים שנבחרו על ידי הצוות המוביל בשכבה לתחרות ארצית בבית התפוצות" אומרים בבית הספר ומציינים בגאווה "תלמידינו זכו בתחרות, ב-2 קטגוריות משמעותיות שהתקיימו בבית התפוצות".

התלמידים הזוכים:

שיר ביטון – תלמידת כיתה ז'1. זכתה בתחרות באחת מהקטגוריות "מוצגים מספרים", שעוסקת בסיפור משפחתי. הדגם שהכינה יוצג בתערוכה בבית התפוצות.

חן סבנטו – תלמיד כיתה ז'4, זכה בפרס הצטיינות ארצי על כתיבת עבודת שורשים שהכין במסגרת תוכנית ח"ץ – חוקרים צעירים תוכנית של אגף מורשת ותחום מורשת קהילות ישראל ומשרד החינוך.

סיום המסע היה במסיבת בני מצווה מרשימה ומרגשת עליה עמלו תלמידי השכבה והצוות החינוכי לאורך השנה ובאותו היום התקיים טקס ארצי לזוכה בקטגוריית הח"ץ. יישר כוח על העשייה המשמעותית.

בתמונה: וחן סבטו בטקס קבלת פרס ההצטיינות הארצי.

 

A4U_225x300

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*