מי אתם שתתגזענו עליי?

מי אתם שתתגזענו עליי?

שלום לכל מי שטורח לקרוא את מה שאני כותב כאן. לי קוראים אשר. נעים מאד. בתחנה קוראים לי "אשר דוגרי". למה אני, מה שנקרא, בנ'אדם שחושב ישר ומדבר דוגרי. בלי לסנן. מהלב. אני לא איזה גנרל או פוליטיקאי משופשף, אני בן אדם פשוט. נהג מונית סך הכל. עובד קשה להביא פרנסה הביתה. אבל בתור נהג מונית, תדעו לכם, אני רואה ושומע הרבה אנשים, ואפשר להגיד שאני מכיר טוב מאד, ומרגיש טוב מאד, את איך שהעם חושב ומרגיש. אפשר אפילו לקרוא לי "מדד הרגשות של העם".

תגידו לי מי אתם שתתגזענו עליי. הא? שתתנשאו מעליי. יודעים כמה עובדי אלילים כמוכם אני מסיע באוטו כל חודש? כל מיני אשכנזים מצביעי מרץ ועבודה שמדברים יפה ומתלבשים יפה ומרימים ת'אף על אנשים פשוטים, שהמזל לא האיר להם פנים כמו לכם, והם נולדו למשפחה שדפקו אותה דורות אחורה כי הם עלו אחרונים לארץ ולא דברו אידיש? יודעים לאן אני מסיע אותם? לקוראים בקפה. ומסירי כישופים ומכשפות. וגם לקברי צדיקים. מלא תל אביביות אשכנזיות רווקות שמאלניות מגיעות לשם בשביל שה', שהם צחקו עליו כל החיים, ידאג שמישהו בכל זאת יתחתן איתן. אז רק שתדעו שהרבה "נאורים" ,כמוכם בדיוק, הולכים לכל אלה, ומשלמים סטפות של כסף על לחשים וקמעות וברכות וגילוי העתיד, וחפירה בעבר, אבל בשקט. לא ברעש. הם לא יתגאו בזהלמה זה פאדיחות בשבילם. הופך אותם לבבוניםכמו אלו שהם צוחקים עליהם. אבל בין החברים שלהם הם מתגאים בזה, יעני קטע אתני כזה מגניב, ושולחים אחד את השני לכל מיני חרטטנים בשקל, שמעברים אותם חופשי ומכשפים אותם בעוונטה. והם משלמיםואז מתנשאים.

אז תגידו לי , י'נעל האמא שלכם הגזענית. מאיפה יש לכם את החוצפה לקרוא לנו אינדיאנים? שבטיים? פרימיטיביים? לנסות לפתות אותנו לשתות ציאניד? לרמוז שחבל שעלינו ארצה? מה אתם חושבים לעצמכם הא? שאנשים חומים עם פחות כסף והשכלה, ומגורים לא במרכז הם בהכרח נחותים מכם? שיש לנו רק אינסטינקטים כמו לחיות? אין שכל? אין אג'נדה? אין שיקול דעת? ושמה אומרים לנו – אנחנו עושים?

תבואו אצלי במונית אני אלמד אותם פרק בהלכות דרך ארץ, כי היא קדמה לתורה, ואת זה חלק מכם שכח כנראה. אז כדאי שתיזכרו למה חלקכם כבר מתחילים להתפרע עם המילים ולא לשקול אותם, ובסוף תביאו על עצמכם כזה זעם שאחר כך מרוב ה"תרבותיות" שלכם לא תבינו מאיפה זה נוחת עליכם.

הפכתם לי את הקופסה עם הדיבור הנגוע שלכם. חלאס.

יושבים לי כל הטחונים מכל היישובים היוקרתיים שמצביעים שמאל, ובוכים בדמעות של תנין על כמה רע פה ויוקר המחיה ואללה ודוניה. אתם בוכים? אין לכם בושה, יא חזירים? אתם הרי הכי מסודרים באופן כללי. ואתם אומרים לי שאני טיפש שאני מצביע ככה וככה. מחליטים לא לתת לי כי אני לא חושב כמוכם. למה מה בדיוק נתתם או עשיתם למעני חוץ מלתפוס עליי תחת? אה? אפילו את זה שאתם מצטערים על ההפסד, ומתקשים להבין למה אתם לא מצליחים לתפוס את הפריפריה ואת המזרחיים – אתם אומרים בהתנשאות. מה זה לתפוס אותנו? מה אנחנו דגים לדוג אותם? אתם מדברים על איך לגעת בנו, כאילו אנחנו אוגרים בפינת ליטוף. מדברים על טקטיקה כמו ציידים.

מתי סוף סוף תבינו, משכילים שכמוכם, שגם אם מישהו הוא מזרחי, או בא מהפריפריה, או העברית שלו לא של ביאליק והוא לא הולך לראות תיאטרון כל יומיים, או מרכיב משקפי עיגולדים ותומך בלא לאכול חיות, זה לא הופך אותו לנחות מכם?

שונהסבבה. נחות לא! אתם צריכים להבין שאם מישהו מנשק מזוזה או מניח תפילין או אוהב קמעות או מאמין באלוהים, גם אם לחלקכם זה לא מתאים ונראה דבילי, הוא לא פחות חכם או חושב מכם. גם לכם האינטליגנטים אין הרי תשובה להכל. נכון? אחד הולך למטהר אנרגטי של בתים, והשני קונה קמע. זה הגיוני באותה מידה. אז חליק התנשאות. החכמה לא קשורה לצבע ועדה ולא לכסף או למקום מגורים, והשמש עד כמה שאני זוכר לא זרחה הבוקר מהתחת שלכם, אלא מהמזרח. כמו בכל יום.

בדוגרי – לא ככה?

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*