מיינדפולנס יכול להאריך את חייכם: 5 טיפים למדיטציה יעילה

מיינדפולנס יכול להאריך את חייכם: 5 טיפים למדיטציה יעילה

מיינדפולנס הוא תרגיל מנטלי שתפקידו לעזור לכם להתרכז בהווה באופן לא שיפוטי. טכניקת המיינדפולנס יעילה בהתמודדות עם בעיות פיזיות ונפשיות, ניתן לתרגל מיינדפולנס במקביל לעשיית פעולות שגרתיות לחלוטין. ריכזנו עבורכם חמישה טיפים על מיינדפולנס שעשויים לשפר את בריאותכם הפיזית והנפשית.

פתחו מודעות למחשבות שלכם

המוח שלנו חושב ללא הפסקה, גם כשאנחנו חולמים. למעשה גם החלומות שלנו נכנסים בקטגוריית המחשבות, רוב הזמן אנחנו לא עוצרים להסתכל על המחשבות שלנו מבחוץ. תרגילי מיינדפולנס יכולים לסייע לנו לעצור רגע, ולבדוק האם המחשבות הללו תורמות לנו או מעכבות אותנו. סמנו לכם מחשבות שליליות שחוזרות על עצמן במהלך היום, וכשאחת המחשבות צצה בראשכם נסו לחשוב על משהו אחר. תרגלו את זה שוב ושוב, ותראו שעם הזמן המחשבות השליליות הללו יעלמו כלא היו.

תנו מקום לפעילות היומיומיות

נסו לחוות גם את החוויות השגרתיות ביותר באופן מלא. כשאתם רוחצים כלים, או מבשלים המחשבות שלכם בדרך כלל לא מתעסקות בכאן ועכשיו. כשאתם מבשלים, נסו להתעמק בריחות ובטעמים של האוכל, וכשאתם רוחצים כלים התרכזו בזרם של המים, הרגישו את זרם המים על היד שלכם ונסו להנות מכך. פשוט נתקו את המחשבות ותתרכזו רק בפעילות שאתם מבצעים כעת.

התרכזו בעיקר

כשאתם מחפשים במנוע החיפוש מידע על נושא מסוים, השתדלו להתרכז רק בתוצאות הרלוונטיות למה שחיפשתם. כלומר אל תקראו תוצאות דומות, התמקדו אך ורק בתשובה לשאלה שחיפשתם. אנחנו צורכים עוד ועוד מידע משעמום, אז במקום לקרוא כל-כך הרבה מידע- עצרו, נשמו עמוק וקחו מנוחה של כמה דקות.

אל תתעדו את כל מה שאתם עושים

בעידן הרשתות החברתיות תיעוד של פעולות נהיה דבר שבשגרה. דפוס ההתנהגות הזה גורם לנו לא להנות מהרגע. הניחו את הטלפון בצד, ונסו לחוות את הרגע- נשמו אותו ותהנו ממנו כמה שאתם יכולים. אם אתם בארוחה טובה, נסו ליהנות מכל ביס. אם אתם בהופעה של להקה שאתם אוהבים, תרקדו, תשירו ובעיקר תשחררו. אתם יכולים לצלם במחשבות שלכם את הרגעים הכיפיים. אין צורך לתעד כל פעולה שאתם עושים, זה יכול לעייף.

קומו מהמיטה בבוקר עם החלטה

לרוב אנחנו קמים מהמיטה בבוקר באופן אוטומטי – ללא מטרה ספציפית לגבי היום שלנו. באופן הזה אנחנו נותנים לתת מודע שלנו לרוץ באופן חופשי. כשאנחנו נתונים במצב הזה תהליכי קבלת ההחלטות שלנו לא מתבצעים באופן מתוכנן. מיינדפולנס יכול לסייע בשליטה במילים שאתם אומרים לסביבה ולעצמכם, ובעיקר לעזור לכם לשלוט בפעולות שלכם ובתגובות לדברים. קבעו לעצמכם פעולות שיקדמו אתכם, כמו לדוגמה: סכמו עם עצמכם שהיום תהיו נחמדים יותר כלפי עצמכם וכלפי הסביבה שלכם – דבר היכול לשפר משמעותית את יומכם.

מיינדפולנס יכול לשפר את השגרה שלכם, ואפילו להאריך את חייכם.

צילום: שאטרסטוק

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*