מיזוג אוויר לרכב 2

מיזוג אוויר לרכב 2

מערכת המיזוג היא כמו מקרר לאוויר. מערכת זו לוקחת אוויר פנימה ומקררת אותו על ידי הסרת חום.

מה המרכיב החשוב במערכת מיזוג אוויר לרכב?

המרכיב המרכזי של מערכת מיזוג אוויר לרכב הוא מעבה אשר ממוקם מחוץ לרכב ומחובר למנוע. אוויר מבפנים עובר דרך צינורות אל המעבה, שם הוא מקורר ואז נשלח חזרה לרכב. לחומר הקירור המשמש במערכת AC יש נקודת רתיחה הרבה מתחת לאפס מעלות צלזיוס, כך שהוא יכול לספוג חום מתוך המכונית שלך בעת התרחבות ולשחרר גז קר כאשר הוא דחוס.

מערכת מיזוג האוויר במכונית פועלת בדומה למקרר. המדחס שואב נוזל קירור למעבה, אשר מקרר אותו. המעבה מחובר לאוויר החיצוני באמצעות פתח ומקורר במגע עם אוויר הסביבה. האדים המקוררים מועברים בצינור למאייד בתוך המכונית. לאחר מכן יש חימום של המאייד ההופך את הקירור הנוזלי לגז שהופך אותו לקר יותר מאוויר הסביבה, כך שכאשר גז זה בא במגע עם האוויר החיצוני, הוא מתקרר שוב. במקרה בו יש בעיה במערכת מיזוג האוויר, הרי ההמלצה היא להגיע למוסך איכותי על מנת לטפל בבעיה בהקדם האפשרי.

 מהם סוגים של מאוורר תעשייתי?

מאוורר תעשייתי הוא מכשיר הזז אוויר המשמש לאוורור או קירור. ניתן לסווג אותם לפי סוג תנועת האוויר שהם מייצרים: מדחף, מפוח וזרימה צולבת. מדחף מחובר לקצה הפיר ופועל על ידי סיבובו על מנת ליצור זרימת אוויר. מפוח מחובר גם לקצה הפיר אך במקום לסובב אותו הוא דוחף או מושך אוויר על מנת ליצור זרימת אוויר. מאוורר זרימה צולבת פועל באופן דומה כמו מדחף, אך במקום לסובב אותו, ישנם שני להבים מקבילים המניעים אוויר בכל צד ולרוחב החלק הקדמי של המאוורר.

ישנם שני סוגי מאווררים הנמצאים בשימוש נרחב בתעשייה, מאווררים צירים ומאווררים צנטריפוגליים. הראשון שואב אוויר במרכז ומוציא אותו החוצה לאורך הציר. האחרון זורק אוויר החוצה באמצעות כוח צנטריפוגלי כדי להרחיק אותו מהמרכז.

מאווררים המשמשים בסביבת תעשייה נכללים בקטגוריות הבאות:

  • מאוורר צירי – מאווררים אלו יכולים לשמש ליישומי לחץ נמוך כגון אוורור וקירור של ארונות חשמל וכו'. הם מתאימים ביותר לשימוש כאשר האוויר אינו מלוכלך מדי וכן עבור סביבות מאובקות בהן אין צורך לנקות את להבי מאווררים.
  • מאוורר צנטריפוגלי – ניתן להשתמש במאווררים חזקים אלה כאשר נדרשות מהירויות גבוהות או רמות לחץ גבוהות כגון על רצפת המפעל או בעבודה

לפני רכישת המאוורר התעשייתי, כדאי לשקול את הגודל, המשקל וצריכת החשמל. אם אנחנו רוצים לקנות מאוורר קטן ולהשתמש בו לאירוע ספציפי בלבד, אין צורך להוציא יותר על מאוורר איכותי יותר. לדוגמה, אם אנו זקוקים למאוורר תעשייתי שיכול לקרר חדר במהירות ולהשתמש בו שוב לאחר מכן, אז עדיף לקנות מאוורר בעל צריכת חשמל נמוכה אך ביצועים גבוהים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*