מטען מקורי למחשב נייד או מטען אוניברסלי? מה עדיף?

מטען מקורי למחשב נייד או מטען אוניברסלי? מה עדיף?

מטען מקורי למחשב נייד ומטען אוניברסלי יכולים להיראות דומים מאוד, אבל במהותם הם שונים. מחשב נייד הוא מוצר יוקרתי ויקר ערך שלרוב משקיעים בו אלפי שקלים וצריך לדאוג לו ולכל חלקיו, כולל המטען, בצורה אופטימאלית. לכן כדאי להבין את ההבדלים בין השניים על מנת לעשות בחירה מושכלת ונבונה.

מטען מקורי למחשב נייד הוא מוצר שקל לזהות אותו

ישנם כמה סימני זיהוי שיקלו עליכם להבין מהו מטען מקורי ומה לא. אחד מהפרמטרים הוא זמן האחריות על המטען. מטען מקורי למחשב נייד יהיה בדרך כלל עם זמן אחריות ארוך יחסית וזאת משום שהיצרן בטוח במוצר ויודע כי הוא איכותי ומתאים. מטען אוניברסלי לעומת זאת, נמכר לרוב עם זמן אחריות קצר של בין שלושה לשישה חודשים וזה גם מעיד על האיכות של המוצר אותו אתם קונים, במקרה הזה.

בנוסף, כמו לגבי כל זיוף, ניתן לבדוק את הלוגו. על מטען מקורי למחשב נייד, הלוגו יוטבע בצורה בולטת וברורה ואילו מטען אוניברסלי יישא לוגו של חברה אחרת, אם בכלל. עוד פרמטר הוא המשקל. במקרה הזה אנו מעוניינים דווקא שהמטען ישקול כמה שיותר, משום שזה מעיד על איכות החומרים המרכיבים אותו. מטען קל באופן חשוד הוא כנראה מטען אוניברסלי עם רכיבים ברמה ירודה.

מטען מקורי למחשב נייד לא יהרוס לכם את המחשב

נכון, כולנו מעוניינים לחסוך וכולנו אוהבים את תחושת הניצחון המתלווה לרכישת "אותו מוצר" במחיר זול יותר. אבל לא באמת מדובר באותו מוצר. מטען אוניברסלי עשוי להסב למחשב הנייד שלכם נזק כבד ולעיתים גם בלתי הפיך וזה בשל רמת המתח שהוא מספק. כאשר זו נמוכה מדי, עלולים להיווצר מספר סיבוכים: המחשב עלול להתחמם ברמה מסוכנת לו ואתם עלולים לגלות שהוא מושבת לחלוטין ושאיבדתם חומרים חשובים. בנוסף, הסוללה לא נטענת במלואה ואז היא עלולה להיגמר בדיוק ברגע הכי פחות מתאים – כשאתם צריכים לעבוד על מסמך חשוב או להציג משהו שנמצא על המחשב. כמו כן, אורך החיים של סוללה של מחשב נייד מושפע ישירות ממספר הטעינות שלה. לכן, מטען אוניברסלי ולא איכותי יגרום לכם להטעין יותר פעמים וכך גם יגרום לאורך הסוללה להתקצר משמעותית.

לאור כל הסיבות האלו, היתרונות (לכאורה) של מטען אוניברסלי נראים זניחים לחלוטין. הוא אומנם מאפשר התאמה למבחר מחשבים ניידים והמחיר שלו נמוך מזה של מטען מקורי למחשב נייד, אבל בטווח הארוך הוא פשוט לא שווה את הכסף ובכל מקרה מחשב נייד במקום זה שנהרס, יעלה יותר. לכן, אל תתפתו להתפשר על איכות ועל מוצר ברמה גבוהה גם אם זה אומר לשלם יותר על מטען מקורי למחשב נייד או לחפש אחד כזה במלאי של החנויות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*