מחסן עצים – להרגיש מקצוען מול בעל מקצוע

מחסן עצים – להרגיש מקצוען מול בעל מקצוע

הכנו לכם מאמר קצר בנוגע לכל מה שצריך לדעת בטרם ניגשים למחסן עצים כדי לרכוש את העץ המתאים לכם בהתאם לפרויקט אותו אתם מתכננים. קריאה מהנה!

מחסן עצים

מחסן עצים הוא הגורם המספק לכם את העצים, הוא בד"כ מייבא את העצים מדרום אמריקה ועוד מקומות בעולם. לעצים שונים יתרונות וחסרונות שונים, עצים שיתאימו לשמש אותנו תחת רגלינו, לאו דווקא ישמשו אותנו כראוי מעל ראשינו, וכיוצא בזאת.
בטרם ניגשים לבעל המקצוע במחסן עצים, חשוב לעשות מעט שיעורי בית (כמו לקרוא את המאמר הזה) כדי להגיע אל מחסן עצים כשאתם חצי מקצוענים בעצמכם. לפעמים הפגנה של מעט ידע עוזרת במקרים כאלו. בהצלחה!

פרגולות

סכך הפרגולה הינו דקורטיבי אך גם יעיל להפליא. מעבר לנוי שתספק לכם הפרגולה אותה תרכשו ממחסן עצים, היא גם תהיה נחמה בשעות הקיץ החמים או סתם פינה שכיף להירגע בה. ניתן למצוא סוגים שונים של פרגולות אשר יובאו ממחסן עצים בחצרות רבות ברחבי הארץ.

פרגולה סטנדרטית – מאופיינת כשצד אחד נשען על קיר קיים והצד השני על עמודים מעץ.
אם אתם מתכננים לבנות את הפרגולה שלכם מעץ אורן (לרוב הוא הזול ביותר), מומלץ שלא יהיה פתח של מעל 4 מטר בין עמוד תמיכה אחד למשנהו.

פרגולה תלויה – פרגולה תלויה לרוב תדרוש קיר גבוה מעליה, ברוב המקרים תלית הפרגולה תבוצע לקומה השניה, כל מחסן עצים יודע. אלמנט נוסף החשוב בעת תכנון פרגולה תלויה הוא סוג הקיר מעל הפרגולה- בטון / בלוקים? את תכנון הפרגולה מומלץ מאוד לבצע ע"י קונסטרוקטור מוסמך ומנוסה. באם אין לכם כזה, גשו למחסן עצים ושאלו את הפרטים הרלוונטיים בנושא בטרם תעזבו את המקום.

כשאתם מתכננים את התקציב שלכם עבור העצים והחומרים ממחסן העצים עבור בניית פרגולה, חשוב לקחת בחשבון גם את הברגים, הצבע, המחברים (תושבות) של הפרגולה ועוד.

להלן השלבים לפי סדר העבודה הרצוי:

  • מדידה מדויקת וחפירת היסודות הנדרשים
  • בניית עמודי תמיכה בהתאם לתכנון והצבתם ביסודות
  • חיבור והרכבה של קרשי האורך והרוחב
  • קירוי הפרגולה ודקורציה בסיסית.

דקים

כמו בכל דבר, בחירת סוג העץ בטרם תחילת הבנייה ישפיע ישירות על טיב התוצר הסופי. ישנם סוגי עצים שונים במחסן עצים הנפוצים יותר כיום ומשמשים את הקהל הישראלי לבניית דק, סוגים אלו הם בד"כ העץ הגושני ועץ איפאה.

לאחר בחירת העצים והכנת התשתית הרצויה, דעו כי לצורת הנחות העצים הראשונית השפעה רבה על התוצר הסופי. למשטחים גדולים יותר, עדיף להניח את קורות העץ לרוחב, אולם ע"מ ליצור מראה נקי ואסטטי, יהיה חכם יותר להניח את קורות העץ לאורך.

מדרגות לדק – בטרם התחלת העבודה, תכננו את מראהו של הדק והיכן תרצו למקם את המדרגות. מעבר לנוחות שיספקו לכן מדרגות לדק, הן גם יוסיפו לפאן העיצובי יותר ממה שנדמה לכם.

טיפול בדק – לאחר בניית הדק, לא משנה כמה כסף השקעתם או כמה עץ איכותי הבאתם, רצפת הדק שלכם תדרוש תחזוקה בסיסית אחת לשנה, כל מחסן עצים יעיד על כמה חשוב תחזוקת הדק לאחר הבניה.

גובה הדק – שימו לב כי נקודה זו חשובה בעת תכנון הדק: דקים ניתן לבנות בגבהים שונים ובהתאם לנראות עיניכם, אך דעו כי בניה של דק בגובה נמוך מרצפת הבית יכול לעזור עבור ניקוז מי גשמים בחורף.

אנו מקווים שנהניתם מהמאמר ושתמשיכו ליצור ולבנות את כל שתחפצו בו, מחסן עצים ישמש אתכם תמיד ובכל מקום. בהצלחה!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*