מחלום למציאות: מקיף ה' כמו קולג' אמריקאי

מחלום למציאות: מקיף ה' כמו קולג' אמריקאי

בית הספר מקיף ה' מציע מסלול מצוינות על אזורי לתואר מהנדס בתוך 14 שנות לימוד. מקיף ה' היה הראשון באשדוד שהציע מסלול הנדסאים וכעת, לראשונה בישראל ובדומה לקולג'ים האמריקאים, הוא מציע מסלול אקדמי ישיר ומקוצר לתואר מהנדס.

בית החינוך מקיף ה' דוגל בטיפוח סביבה חינוכית חמימה ומשפחתית ומעודד את תלמידיו ליטול חלק פעיל בהוויה הבית ספרית ולהשפיע על סביבתם. "משפחה היא לא רק מילה המעידה על שייכות למסגרת הכי קרובה לאדם, אלא ביטוי לערכים החשובים שבית הספר מעניק לתלמידים" אומר מנהל בית הספר שלומי פייער, ומכוון לחזון ביה"ס המורכב מערכים המאוגדים בראשי התיבות משפח"ה – מעורבות, שותפות, פלורליזם, חדשנות והגשמה עצמית.
בית הספר בולט באחוזי ההצלחה הגבוהים בבחינות בגרות ובמסלול הסמכה ישיר לתואר טכנאי והנדסאי. פייער מציין, כי תלמידים שסיימו עם תעודת הסמכה השתלבו בעתודה הטכנולוגית של הצבא וצברו ניסיון להשתלבות בתעשייה האזרחית. "כעת עולים שלב ופותחים את שערינו לאקדמיה, הופכים חלום למציאות ומציעים מסלול ישיר ומהיר להנדסה. המסלול הייחודי, בניגוד לתכניות קיימות במדינת ישראל, נועד להוביל קבוצת איכות של תלמידים מצטיינים מכלל רחבי העיר, בדרכם לתואר מהנדס הנכסף". הוא אומר בהרבה גאווה.

בית הספר הוא הראשון להציע מסלול לימודים אקדמי. לאחר ברכת הדרך ממנהל החינוך ומהמפקחת הכוללת, הפך המקיף לבית ספר על-אזורי ללימודי ההנדסה במסלול ישיר ומהיר לתואר מהנדס. "מדובר בבשורה ענקית לתלמידי העיר המעוניינים להיות מהנדסים", הוא אומר ומסביר כי מדובר בשיתוף פעולה עם המכללה להנדסה סמי שמעון ביצירת תכנית מקיפה ומואצת כבר בשכבה ז', עם צעדיו הראשונים של התלמיד במקיף. התכנית מאפשרת צבירת נקודות אקדמאיות לתואר מהנדס, כאשר משכבה ט' התלמידים מתחילים ללמוד פיסית (לפחות פעם בשבוע), במכללת סמי שמעון.

התכנית בנויה שלבים ומאפשרת שערי יציאה. בסוף י"ב, זכאים התלמידים לתעודת בגרות (טכנולוגית ומצטיינת), תעודת טכנאי מוסמך ונקודות אקדמאיות השוות לחצי תואר מהנדס. בשלב הבא, בזמן שחבריהם מתגייסים לצה"ל, התלמידים מדלגים על כיתה י"ג ישירות לכיתה י"ד. בסיום כיתה י"ד הם זכאים לתעודת הנדסאי ולשלושת רבעי תואר מהנדס. בשלב הסופי, לימודים מלאים במכללת סמי שמעון, זקוקים הם לשני סמסטרים בלבד (שווי ערך לפחות משנה) להשלמת החובות האקדמיות עד לקבלת התואר מהנדס.

פייער: "גם צה"ל שותף מרכזי לתכנית. מסלול זה יבטיח את הצלחתם של המהנדסים הצעירים, ויפתח להם אופק אקדמי, צבאי ותעסוקתי. בוגרי התוכנית ישולבו ביחידות מובחרות, יצברו ניסיון וכשישתחררו ישולבו בתפקידים יוקרתיים ומתגמלים במשק".

במינהל החינוך עושים כל מאמץ כדי להרחיב את האפשרויות במסלולי לימוד מגוונים. השלמת תואר במסלול ישיר ומהיר היא קפיצת מדרגה משמעותית לתלמידים מצטיינים הרואים את עתידם בתחום ההנדסה. "מדובר בכיתת מצוינות על-אזורית וייחודית, בשיתוף המכללה להנדסה סמי שמעון" הם אומרים ומברכים את בית הספר על המגמה החדשה עבור תלמידי אשדוד. כבר בשנת הלימודים הנוכחית פועלת כיתה ראשונה בשכבה ז' במתכונת המתוארת, ומוכרת ע"י משרד החינוך, מכללת סמי שמעון וצה"ל. "כל המעוניין יכול לפנות לאתר מקיף ה' ולמלא פרטים ליצירת קשר. בנוסף לכך, יפורסמו באתר המקיף, זמנים נוספים למועדי חשיפה לתכנית – ימי הורים, פאנלים ועוד" אומרים בבית הספר.

ערב חשיפה, במעמד סגן ראש העיר שמעון כצנלסון, נציגי המכללה האקדמית סמי שמעון, משרד החינוך וצה"ל – יתקיים בתאריך 4/1/2021 בשעה 19:00 במקיף ה'. (שריינו את התאריך, פרטיים עדכניים יפורסמו בסמוך לאירוע).

הרישום העירוני לתכנית יפתח ב-14/1/2021, רוצו להירשם ובואו להיות היום, המהנדסים של המחר!

צילום: מקיף ה'

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*