מחיר פסי האטה לחניון – האם הוא הקובע הבלעדי?

מחיר פסי האטה לחניון – האם הוא הקובע הבלעדי?

מטבענו כבני אדם, נעדיף לשלם פחות. מצד אחד אנחנו לא רוצים להתפשר על איכות, מצד שני אנחנו לא רוצים להרגיש פראיירים ולשלם ביוקר. אנחנו תמיד נחפש קופונים ומבצעים, בקניות ברשת נמיין את המוצרים לפי מחיר כדי שנוכל לראות מה הכי זול וברחוב נתמקח איפה שאפשר. אך האם תמיד משתלם לנו לקנות בזול? לפעמים השקעה נמוכה "מתנקמת" בנו בהמשך. במאמר זה נדבר על הסוגייה הנ"ל בהקשר של מחיר פסי האטה לחניון.

מחיר פסי האטה לחניון – כמות מול איכות

בחניונים חשוב לנסוע לאט לכן ברוב החניונים נפגוש בפסי האטה. המטרה שלהם היא שהנהגים יאטו את מהירות הרכב על מנת למנוע פגיעה בעוברים ושבים. קיימים כל מיני סוגים של פסי האטה, חלקם זולים וחלקם זולים פחות. מאחר ומדובר על אביזר בטיחות חשוב שיכול להציל חיים, כאשר אנחנו מסתכלים על מחיר פסי האטה לחניון חשוב שלא נראה רק את המחיר עצמו אלא נחשוב מעבר. אנחנו לא רוצים להתפשר על בטיחות ולכן מומלץ להשקיע קצת יותר ממה שהיינו מעדיפים תוך ידיעה שאנחנו רוכשים מוצר איכותי שישרת אותנו כראוי לאורך זמן.

גומי או פלסטיק?

לצורך העניין, נתמקד בשני סוגים של פסי האטה – גומי ופלסטיק. עד לא מזמן היינו רואים בחניונים בעיקר פסי האטה העשויים מגומי. לפני כמה שנים נכנסו לשוק פסי האטה מפלסטיק ושינו את כל התמונה. מחיר פסי האטה לחניון מגומי הוא זול יותר ממחיר פסי האטה לחניון מפלסטיק, אבל אם הבנתם כבר את רוח הדברים של המאמר, זה שזה זול, לא אומר בהכרח שזה כדאי.

לדוגמא – פסי האטה מגומי נשחקים יותר בקלות מפסי האטה מפלסטיק. כשאנחנו רוכשים פסי האטה אנחנו רוצים שהם יחזיקו מעמד לאורך זמן ובהתחשב בעובדה שהם יפגשו במספר רב של גלגלי מכוניות, שווה להשקיע יותר כסף ולקנות את אלה שיותר עמידים לשחיקה. דוגמא נוספת – הצבע הצהוב שעל פסי הגומי הוא צבע רגיל לעומת הצבע של פסי הפלסטיק שהוא חלק מחומר הגלם ממנו הם מיוצרים. זה אומר שהצבע של פסי הפלסטיק לא ידהה לעומת זה של פסי הגומי.

יש עוד דוגמאות שממחישות את הנושא אבל הרעיון הכללי ברור – כמות מול איכות זה שיקול חשוב. לפעמים מחיר נמוך שווה גם איכות נמוכה. לפעמים מוצר זול בטווח הקצר מתגלה כיקר בטווח הארוך מאחר והוא נוטה להיהרס ואז משקיעים עוד כסף בתיקונו (או ברכישת חדש) כך שלמעשה הוא יצא יותר יקר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*