מזונות אסורים לחתולים

מזונות אסורים לחתולים

יש חתולים שיתחננו לאוכל אנושי, במיוחד כשהם רואים אותך אוכל. לתת לחתול שלך שאריות מהשולחן הוא מנהג מסוכן שאין לעודד אותו מסיבות רבות. ראשית, חתולים זקוקים לחומרים מזינים שסופקו במיוחד עבורם בצורה טובה. מזון פרימיום לחתולים, וכל "תוספת" שהם צורכים יוציאו להם את התיאבון לארוחות הקבועות שלהם. שביב הודו או עוף מצלחת האוכל שלך בהחלט לא יהרוג חתול, אבל אתה עוזר לו לפתח הרגלים רעים.

מזון אנושי אינו מיועד לחתולים

הסיבה העיקרית להימנע מהאכלת חתולים באוכל שאנו בני האדם אוכלים, היא שישנם מספר מזונות רעילים לחתולים. למרות שזה טעים ולא מזיק לבני אדם, נגיסה פשוטה עלולה לסכן חיים עבור החתול שלך. אם אתם בעלי חתולים, חשוב להכיר את המאכלים היומיומיים שעלולים להיות מסוכנים, ואפילו קטלניים לחתולים שלכם.

מזונות רעילים לחתולים

עגבניות ירוקות ותפוחי אדמה ירוקים גולמיים

מזונות אלו הם בני משפחת הצמחים Solanaceae, המכילים אלקלואיד מר ורעיל הנקרא גליקואלקלואיד סולנין. מה שעלול לגרום לתסמינים אלימים של מערכת העיכול התחתון. העלים והגבעולים רעילים במיוחד. אל תדאג אם אתה רואה עגבניות כלולות במזון לחיות מחמד מוכן מראש. המזון מכיל עגבניות בשלות שלא אמורות לגרום לבעיה כלשהי, מכיוון שהן מופיעות בכמויות קטנות יחסית.

שוקולד

אמנם ידוע לכל כי שוקולד מסוכן לכלבים, אך הוא גם רעיל לחתולים.תאוברומין הוא החומר הפוגע ויכול לגרום להרעלת שוקולד לחתול. חומר זה נמצא בריכוז הגבוה ביותר בשוקולד מריר ולא ממותק.

ענבים וצימוקים

מזונות אלו נמצאו רעילים בעיקר לכלבים, בכמויות שונות. מומלץ לא לתת ענבים או צימוקים לחיות מחמד בשום כמות. אין סיבה להסתכן במצב מסוכן, ולכן עדיף להרחיק את הפירות הללו מהחתול שלך.

אבוקדו

בעוד שאבוקדו בריא לבני אדם, הוא רעיל במידה קלה לחתולים. העלים, הזרעים, קליפת העץ והפרי עצמו מכילים פרסין, שעלול לגרום להקאות ושלשול אצל חתולים. אבוקדו עשיר מאוד בשומן, מה שעלול להוביל לדלקת גסטרו או לבלב. שימו לב במיוחד אם יש לכם קערת גוואקמולי במסיבה. אתה לא רוצה שהחתול שלך יאכל את החטיף הזה או ילקק כפית או מזלג ששימשו להכנתו.

כּוֹהֶל

כל סוגי האלכוהול עלולים להיות רעילים לחתולי מחמד. בעוד שלוק  קטן של משקה אלכוהולי אינו קטלני, צריכה מרובה יכולה להיות. אם אתם מארחים מסיבה ומגישים אלכוהול, הקפידו לנקות היטב את המשקאות להימנע מהשארת קערות פונץ' גדולות או מיכלי אלכוהול פתוחים למשך הלילה, מכיוון שהחתול שלכם עשוי לטעום מזה. משקאות אלכוהוליים אינם המקורות הפוטנציאליים היחידים להרעלת אלכוהול בחתולים. חשיפה לאלכוהול יכולה להתרחש גם מבליעה של חומר לחיטוי ידיים, מי פה, פירות תוססים ובצק לחם המכיל שמרים.

בצל, שום וירקות שורש קשורים

בצל מכיל חומר (N-פרופיל דיסולפיד) שהורס תאי דם אדומים וגורם לאנמיה. שום דומה בכך שהוא יכול לגרום גם לנזק לתאי דם אדומים ולאנמיה. זה מסוכן לחתולים לצרוך שן שום מלאה או חתיכות גדולות של בצל נא. חתולים יכולים להיחשף גם לשום ובצל בצורת אבקה, שניתן למצוא על צ'יפס, מרקים ותבלינים.

מזונות אחרים שיש להימנע מהם

ישנם מספר מזונות שאינם רעילים לחתולים, אך יש להימנע מהם. ביצים גולמיות ומשקאות המכילים קפאין אסור לצרוך על ידי חתולי מחמד. למרות שחלב אינו רעיל לחתולים, עלולות להיות לו השפעות שליליות. חתולים בוגרים הניזונים מתזונה מזינה אינם זקוקים לחלב. כמו כן, חתולים רבים בעלי רגישות ללקטוז, כלומר הלקטוז בחלב ומוצרי חלב מייצר קלקול קיבה, התכווצויות וגזים. קסיליטול, ממתיק, קטלני לכלבים ועלול לגרום להיפוגליקמיה ואי ספיקת כבד אפשרית. אם אתה רואה מרכיב זה בפריטי מזון כלשהם, הקפד להימנע משיתוף עם החתול שלך.

מה עושים אם עולה החשש שהחתול שלך הורעל

צור קשר עם הווטרינר שלך,  שתף כל מידע שיש לך, כולל מה הוא אכל ומה הם התסמינים שאתה רואה. בכל מקרה חשוב לתת לחתול שלך אוכל איכותי לחתולים ולהימנע מאוכל שעלול לגרום נזק ולהוות סיכון לחתול שלך.  בכל שאלה, מוזמנים ליצור קשר עם קניון לחיות מגה פט בבאר שבע וצוות המומחים שלנו ישמח לתת מענה.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*