מוצרים ללא גלוטן – אילו מוצרים אנחנו יכולים למצוא?

מוצרים ללא גלוטן – אילו מוצרים אנחנו יכולים למצוא?

מי שמבקר בשנים האחרונות בסופרמרקטים, בתי קפה, מסעדות, יכול לשים לב לתופעה מעניינת. יותר ויותר מקומות ערים לכך שיש בישראל חולי צליאק אשר אינם יכולים לצרוך גלוטן ולכן הם מציעים מוצרים ומנות ללא חומר זה.

עד לפני שנים לא רבות, היתה ביקורת קשה מצד חולי צליאק על כך שהמדינה לא מכירה במצבם, ואיננה מקלה על יבוא מוצרים ללא גלוטן, וכן היתה ביקורת כלפי בעלי מסעדות ובית קפה בכך שהם לא מספקים בתפריטים שלהם מנות ללא גלוטן. מה שכמובן הגביל מאוד את היצע המנות מהן הם יכלו ליהנות.

כיום אפשר למצוא מוצרים ללא גלוטן כמעט בכל תפריט של מסעדה ובית קפה, יתרה מזו כמעט בכל סופרמרקט, בוודאי בגדולים שבהם, אפשר למצוא מדפים שלמים של מוצרים ללא גלוטן, עם סימון מיוחד שמלמד על כך שמדובר במוצרים כאלה. מלבד העניין הכלכלי, הרצון להיפתח כלפי קהלים חדשים, יש בכך גם עניין בריאותי, מאחר ואם חולה צליאק היה צורך מזון שיש בו את אותו חלבון שמצוי בדגנים מסוימים, הרי שהוא היה עלול לסכן את חייו.

בדומה לאנשים שצורכים אוכל טבעוני או צמחוני, גם במקרה של מוצרים ללא גלוטן יש כאן עניין של מודעות ועניין של תקשורת. עם השנים המודעות בנושא עלתה, יותר ויותר תוכניות עסקו בכך, וכך התקבלה הכרה בצרכים של חולי צליאק. חשוב לומר שלא רק הם מבקשים לצרוך מוצרים כאלה, גם אנשים שאין להם שום בעיה רפואית מבקשים לעיתים לצרוך מוצרים ללא גלוטן, בין אם זה מסיבות בריאותיות ובין אם זה מסיבות אחרות, של דיאטה וכדומה.

אילו מוצרים בלי גלוטן אנחנו יכולים למצוא?

למעשה, באופן מפתיע, כמעט כל מוצר. לכאורה, היינו מצפים לשמוע שמרבית המוצרים כוללים חומר זה, בוודאי אם מדובר במוצרים אשר במקור עשויים דגנים ושעורה. אך אם נחזור רגע למזון טבעוני או צמחוני, גם כאן, הצלחנו לייצר תחליפים לא רעים או במקרים אחרים, הצלחנו לייצר את המזונות השונים ללא גלוטן ובכך למעשה פתרנו את הבעיה.

בין היתר, אנחנו יכולים למצוא היום לחמים ומאפים ללא גלוטן, אף על פי שלכאורה אנחנו חייבים דגנים בלחם, כמו כן, אנחנו יכולים למצוא בפיצריות רבות פיצות ללא גלוטן, שזה ללא ספק גם חידוש מרענן וגם תוספת ייחודית לתפריט של חולי צליאק. במדפי הסופרמרקטים אפשר למצוא פסטות ללא גלוטן, חומרים לפנקייק ללא גלוטן, אבקות אפייה, ריבות חלב ועוד שורה ארוכה של מאכלים אשר במקור אמורים להכיל חלבון זה, אך אפשר למצוא אותם עם תחליפים טובים.

לסיכום, מי שרוצה היום ליהנות ממוצרים ללא גלוטן, לא יתקשה למצוא מגוון רחב של מוצרים כאלה על המדפים וכן במסעדות ובתי קפה רבים ברחבי הארץ.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*