מוסך מורשה – כדי לשמור לך על הרכב 

מוסך מורשה – כדי לשמור לך על הרכב 

לרוב אנחנו פונים למוסך כשקרה משהו. האוטו לא מניע, לפתע מתחילים לשמוע רעשים מוזרים בזמן הנסיעה, רכב אחר פגע בנו או שהגיע המכתב שיש לחדש טסט לרכב. לפחות בחלק מהמקרים אנחנו זקוקים לטיפול מהיר לרכב ולא תמיד אנו טורחים לבחון האם המוסך שפנינו אליו הוא מוסך מורשה. מה זה כבר משנה? העיקר שהאוטו יטופל מהר ונוכל להמשיך לנסוע לא? אז זהו, שזה מאוד משנה. הבחירה לטפל ברכב על ידי מקצוענים יבטיח לרכב שלכם אריכות ימים. 

מה ההבדל בין מוסך מורשה למוסך שאינו מורשה? 

מוסך שאינו מורשה, או מוסך פיראטי, פועל לבד. זה אומר שאם חלילה קרה משהו ויש לכם תלונה על השירות שקיבלתם או על מקצועיות הטיפול, אין למי לפנות מלבד לבעל המוסך עצמו שהאינטרסים שלכם אינם בראש סדר העדיפויות שלו. בעיות נוספת במוסך פיראטי, אשר נובעות בין השאר מכך שאין עליו פיקוח, הן ההפתעות הלא רצויות שלעיתים מקבלים בזמן או לאחר הטיפול. למשל, סיכמתם על מחיר מסוים בתחילת הטיפול אך לפתע המחיר התנפח בגלל החלפת חלקים וטיפולים נוספים שנעשו ללא שביררו איתכם לפני כן שאתם מאשרים זאת, או התקנת חלפים לא מקוריים ברכב ללא ידיעתכם ועוד. 

מוסך מורשה, לעומת זאת, הוא מוסך שקיבל רישיון ממשרד התחבורה לפעול. ונמצא תחת הפיקוח של משרד התחבורה. כלומר, עליו לפעול על פי הסטנדרטים של משרד התחבורה. המוסך מחויב בהצגת מחירון גלוי וזמין ללקוחות, עליו לקבל אישור מהלקוח לפני ביצוע העבודה ברכב, במידה ותוך כדי הטיפול מתגלות בעיות נוספות אשר יעלו את המחיר שסוכם, עליו לעדכן את הלקוח ולקבל את אישורו לפני ביצוע הטיפול. על ראש צוות המוסך להיות מכונאי מוסמך ועוד. 

כל מוסך מורשה מצויד בתעודה רשמית שלרוב תתלה במקום בולט במוסך. בנוסף, רוב המוסכים המורשים חברים באיגוד המוסכים. כלומר, יש למוסך "אבא ואמא" ובמידה וקורה משהו ניתן לפנות לאיגוד ולמשרד התחבורה ולהתלונן.  

מבחינה מקצועית מוסך בעל רישיון יכול להציע שירותים נרחבים בהרבה ממוסך פיראטי. 

כך למשל אחת הבעיות הנפוצות ברכבים כיום הן בעיות במחשב הרכב. מחשב הרכב הוא בעצם מערכות השליטה והבקרה של הרכב. מוסך פיראטי שאינו מכיר את מערכות הרכב ואת מחשב הרכב לא יוכל לטפל בבעיות במחשב הרכב. ואף עלול לגרום נזק בניסיון לטפל. מוסך מורשה לעומת זאת יכיר את מערכות הרכב ואת מחשב הרכב, יוכל להתחבר למחשב הרכב, ויעניק את הפתרון המיטבי על פי הנחיות יצרן הרכב. 

נתון נוסף לא פחות חשוב, כשתחליטו להתחדש ברכב חדש ותרצו למכור את רכבכם תגלו שקל בהרבה למכור רכב שטופל במוסך מורשה. כך הקונה יכול לדעת שהחלקים מתאימים לדגם, שלא שמו ברכב חומרים שאינם מתאימים לו, ושניתן לראות בצורה ברורה את הטיפולים שהרכב עבר.  

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*