מוכנות תמידית לחירום

מוכנות תמידית לחירום

ועדת מל"ח ראשונה לשנת 2021, קיימה אתמול ישיבת זום כהכנה לביקורת התלת שנתית ובחינת רמת המוכנות לחירום. את הביקורת ייערכו נציגי פיקוד העורף (פקע"ר), רשות החירום הלאומית (רח"ל)  ומשרדי הממשלה. אשדוד זוכה למוניטין על רמת המוכנות וממשיכה להשתפר תמיד.

עיריית אשדוד החליטה כי ועדת מל"ח הראשונה תוקדש למפגש זום עם נציגי פקע"ר, רח"ל ומשרדי הממשלה, כהכנה לקראת הביקורת התלת שנתית שגופים אלה עורכים לרשויות המקומיות. בישיבה נטלו חלק כל נציגי הגופים המבקרים, ראשי המכלולים במטה מל"ח אשדוד, קב"ט העירייה ונציגי אגף הביטחון העירוני.

סרן אוריה אדרי, קנ"רית לכיש בפקע"ר, הנחתה את המפגש וציינה כי אשדוד נחשבת לרשות מקומית מצטיינת עם רמת מוכנות גבוהה, כך שהציפייה ממנה היא גבוהה מאוד. "ב-3 השנים האחרונות לא בוצעה ביקורת בתחום מוכנות לחרום לרשות" היא אמרה בפתח המפגש וביקשה מכל הגופים להתייחס להכנות ולפעולות הננקטות בהמשך.

מפקד נפת אשדוד, אל"מ (מיל) מרקו אזואלוס, הבהיר את חשיבות הביקורת לשמירה על המוכנות אך שם דגש על התהליך בגיבוש התובנות, בהידוק הקשר והפעילות בין הגופים ובשינון ורענון תיק החירום של כל יחידה. "לאחרונה, בגלל הקורונה, בצענו פעולות רבות עם הרשות המקומית, בצורה מיטבית" אמר

אריה איטח, קב"ט העירייה וראש אגף הביטחון העירוני, ציין כי עיריית אשדוד על כל יחידות החירום שלה פועלים בהתאם להנחיות ראש העיר ומנכ"ל העירייה, והם נדרשים בכל עת להציג תיקי חירום מעודכנים. ,אנחנו ממשיכים לרענן את תיקי המכלולים" אמר וציין כי על פי הנחיית מנכ"ל העירייה, תיפתח גם ספרייה דיגיטלית זמינה שתאפשר נגישות ללימוד והפרייה הדדית לכולם.

יתר הדוברים, נציגי משרדי הממשלה, דיברו איש איש בתחומו וציינו את הפעולות המשותפות שנעשו מול גורמי העירייה בתחומים מגוונים כגון: חינוך, רווחה, מים וביוב, חשמל, כ"א לחירום, מידע והסברה, דלקים, בינוי והנדסה, בריאות.. ועוד. כולם ציינו את אשדוד כמודל לחיקוי בתחום החירום ומאמינים שאשדוד תגיע לביקורת ברמת מוכנות מלאה, כאל"מ (מיל.) אבי אזולאי, מפקד יחידת הקשר לרשות (היקל"ר) מסכם ואומר כי מתוך תצפית שהוא ביצע בהכנות ובעבודת המכלולים, "אשדוד עומדת כבר עתה ברמת מוכנות מלאה של כל מכלולי העבודה בעיריית אשדוד".

צילום: אגף הביטחון

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*