מוטי מלכא מקים את מטרוז׳ בלוד

מוטי מלכא מקים את מטרוז׳ בלוד

ביום חמישי הקרוב תהפוך אשדוד לשגרירת תרבות עם פתיחתו הרשמית של מטרוז'- מרכז למוסיקה אתנית בעיר לוד אותו ליווה, יזם וייסד מלכא, יחד עם ראש עיריית לוד עו"ד יאיר רביבו ובתמיכתה של שרת התרבות מירי רגב.

מטרוז' – המרכז האתני ללימודי מוסיקה ערבית-שארקית, שירה, פיוט ומוסיקה אנדלוסית, ייחנך ביום חמישי הקרוב 10 במרץ, בשעה 17:00 באירוע חשיפה חגיגי שיתקיים ב"חאן חילו" ברחוב מחנות קפריסין 6 בעיר לוד, במעמד ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, שרת התרבות מירי רגב ומכובדים נוספים.

המרכז האתני החדש יאפשר מגוון קורסים לילדים, נוער ומבוגרים ללימודי שירה ופיוט שיתקיימו במתנ"ס גני יער, וכן קורסים ללימודי מוזיקה אנדלוסית שיתקיימו במתנ"ס גני אביב, במסגרתם יתקיימו שיעורים פרטניים וקבוצתיים על כלי נגינה ייחודיים (כינור, עוד, דרבוקה, טאר) על ידי מורים מקצועיים – נגני התזמורת האנדלוסית אשדוד. לתלמידים מצטיינים תינתן האפשרות לקבלת מלגות והשתלבות באנסמבל עירוני.

לצורך הקמת המרכז האתני ובסיוע משרד התרבות, חברו עיריית לוד ורשת המתנ"סים של העיר למרכז ופיוט ושירה באשדוד, ולתזמורת האנדלוסית הישראלית  המלווים מקצועית פרויקט חשוב וייחודי זה.

מה משמעות השם מטרוז'?

"מטרוז' זה אריגה. מוסד תרבות זה מבקש לארוג יחדיו את העולמות המוזיקליים הקיימים בלוד ולהביא לידי ביטוי את העושר של השירה והמוזיקה הערבית הקלאסית לצד העושר של הפיוט היהודי והמוזיקה האנדלוסית. כל קהילה, לחוד וביחד. באריגה זו נוצרת מעין שמיכת טלאים מופלאה המחממת את הגוף והנפש, ויופייה נישא למרחוק ומביא איתו בשורה לחיי התרבות בישראל", מסביר מלכא.
לאירוע הפתיחה החגיגי תגיע גם שרת התרבות מירי רגב שהצהירה לא אחת כי בכוונתה להעביר תקציבי תרבות מהמרכז לפריפריה, על מנת לקדם את התרבות בכל מדינת ישראל ולא לרכזה בתל אביב רבתי. תמיכתה בפרויקט מטרוז' בעיר לוד הוא רב אבן דרך וצעד ראשוני המוכיח כי השרה רגב אינה עוסקת בדיבורים אלא מוכיחה צעדיה בעשייה.

הנגיעה האשדודית בפרוייקט ״מטרוז׳״ ממשיכה גם בצד הויזואלי, את הפרוייקט מלווה המעצב הגראפי האשדודי דוד קקון עוד משלב עיצוב הלוגו וכן בבניית השפה הגראפית של המפעל התרבותי יוצא הדופן הזה.

ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו: "אני שמח לחנוך בלוד את מטרוז' – המרכז החדש לימודי מוזיקה מזרחית – אתנית, בית ספר למוסיקה מז'אנר הפיוט והשירה שהיה נפוץ בצפון אפריקה המשלב שירה דו לשונית בעברית ובערבית, והמסמל למעשה את הדו-קיום ואת המפגש והקשר התרבותי היהודי-ערבי, המתובל בדיאלקטים מקומיים, כיאה לעיר לוד, לפסיפס התרבויות ולרקמה האנושית שבה.

מוטי מלכא: "אני נרגש לקחת חלק בייסודו של  מטרוז' – המרכז למוסיקה אתנית לוד.  מטרוז יעשה בהתמדה, במקצועיות ובמצוינות להעמקת הקשר של ילדי לוד עם המורשת המוזיקלית היהודית והערבית".

העיר לוד שמה לה למטרה להעצים ולקדם את פסיפס התרבויות, הדתות והקהילות בעיר ולפעול למען קירוב הלבבות בין האוכלוסיות השונות. ייסוד המרכז האתני לוד הינו אבן דרך משמעותית לשימור ושיפור איכות החיים כעיר שוחרת שלום בין תושביה, וזאת באמצעות התרבות, האמנות והמוזיקה". 
מטרוז' הינו פרויקט ראשון מיני רבים שבדרך (אכן, יש למה לצפות) מחוץ לכתלי העיר אשדוד אותו יזם מוטי מלכא שיוצא לדרך בזכות השותפים לחזון ולדרך.

ראש עיריית לוד, עו"ד יאיר רביבו ביקש למסור תודתו לכל השותפים להגשמת החלום, למשרד התרבות, לרשת המתנ"סים בלוד, למרכז ופיוט ושירה באשדוד, ולתזמורת האנדלוסית הישראלית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*