מוות מיותר לרוכב האופנוע בדיונה באשדוד. עד מתי?

מוות מיותר לרוכב האופנוע בדיונה באשדוד. עד מתי?

את המוות המיותר של האופנוען הצעיר ביום שישי האחרון ניתן היה למנוע. תופעה ידועה ולא מהיום היא שטרקטורונים, אופנועים ורכבי שטח למיניהם נוהגים להשתולל במרחבי החולות באזור הדיונה הגדולה שלנו. רכיבה, אגב שהיא אסורה, אך לא נאכפת. הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד מתריע על כך מזה זמן רב.

בגלל תופעת כלי הרכב הממונעים הרבים הפוקדים את אזור החולות תוך סיכון הולכי הרגל-המטיילים בשטח ופגיעה קשה ומתמשכת בחי ובצומח, הציעה רשות הטבע והגנים לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי מזה למעלה משנתיים לגדר את השטח על חשבונה המלא ובכך למנוע את הכניסה אליו של הכלים המוטוריים. אלא שלמרות ניסיונותיה הלא מעטים מול עיריית אשדוד, הדבר לא ממש צלח.

רשות הטבע והגנים אגב, גידרה שטחים דרומיים של אזור החולות, הגובלים עם יישובים אחרים בהם גם אשקלון. אבל באשדוד – כפי שעל כך מעידה מתכננת המחוז ברט"ג, מירה אבינרי – ההצעה הטובה והמתבקשת נתקלה בהתנגדות מהנדס העיר דורון חזן. כך, למרות שראש העיר תמך בפרויקט קודם לכן ולמרות התחייבות הרט"ג שאם יהיו שינויים בקו הבינוי בעתיד, היא תזיז את הגדר על חשבונה!

והנה, זה קרה. הפעם, מעבר לפגיעות בחי ובצומח ולכן גם מעבר לפגיעה בדיונה עצמה, אנו עדים למחיר היקר מכל – חיי אדם. מי נושא באחריות למחדל המתמשך הזה? ומי יבין סוף סוף שחשוב ואף דחוף להקצות לרכבים המוטוריים אזורי נסיעה מוגדרים, כאלה שלא ימשיכו את הרס הדיונה הייחודית והאחרונה במדינת ישראל?

צילום: בועז רענן

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*