מ"ה נרות נשמה

מ"ה נרות נשמה

האירוע הטראגי בהר מירון, בעצומה של ההילולה לזכרו של ר' שמעון בר יוחאי, היה לאסון האזרחי הגדול ביותר שפקד את מדינת ישראל מיום הקמתה. 45 איש נהרגו באירוע והפכו יום שמחה ליגון. בעקבות כך, ממשלת ישראל הכריזה על יום אבל לאומי ובאשדוד, כמו בכל הרשויות בישראל, הורידו את הדגלים לחצי התורן. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי אף השתתף בטקס הדלקת 45 נרות נשמה לזכרם, והעלה דברי ניחומים בדף הפייסבוק שלו: "הלב נשבר מגודל האסון במירון"

האסון הנורא שפקד את עם ישראל בעיצומו של יום ההילולה לזכרו של ר' שמעון בר יוחאי, החשיך את עולמם של משפחות רבות ולמשפחות השכול של עם ישראל נוספו עוד מאוד אנשים, נשים וטף. מ"ה קורבנות קיפחו את חייהם במתחם ההר בשעה שבאו להסתופף בצלו של הצדיק ולספוג מעט רוחניות. וכמו בכל אסון שפוקד את העם הזה, בשעות השבר והכאב, מתאחד עם ישראל ומתייחד עם זכר הנופלים.

כגודל האסון גודל הכאב וממשלת ישראל החליטה פה אחד להכריז על יום אבל לאומי לזכר הנופלים. דגלי הלאום הורדו לחצי התורן ובמוסדות החינוך ייחדו שיעורים מיוחדים ושיחות עם התלמידים על האירוע הקשה. בבתי הכנסת נישאו תפילות לע"נ הנפטרים ולרפואת הפצועים ועם ישראל התעטף יגון.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הביע את כאבה של העיר בטקס צנוע של התייחדות. הוא השתתף בהדלקת 45 נרות נשמה לזכר הנופלים והעלה דברי ניחומים בדף הפייסבוק. "התמונות הופכות את הבטן לנוכח גודל הטרגדיה הבלתי נתפסית" כתב וציין כי הדגלים הורדו לחצי התורן והעיר אשדוד אבלה ומשתתפת בצער המשפחות.

שניים מהנספים הם תושבי אשדוד והובאו למנוחות בבית העלמין בעיר. רבי חנוך סלוד, תושב העיר בן 52, הובא למנוחות ביום שישי, ור' יוסף גרינבוים, בן 22 הנשוי לבת אשדוד הובא למנוחות במוצא"ש, אחרי חצות. יהי זכרם ברוך.

אשדוד אבלה וכואבת ומשתתפת בצער המשפחות. כמו כן ברכת החלמה שלוחה לכל הפצועים, מי ייתן וישובו לביתם במהרה בריאים ברוחם ובגופם ולא נדע עוד אסונות כאלה, אמן.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*