מה ללבוש לטיול מאורגן לצפון איטליה?

מה ללבוש לטיול מאורגן לצפון איטליה?

יוצאים לטיול מאורגן בצפון איטליה? מה שתלבשו בטיול יכול בהחלט להיות משמעותי מאוד להצלחת הטיול שלכם, ושל מי שאתם מטיילים איתם. כך תבחרו בפריטים הנכונים לטיול.

איטליה מאופיינת אולי בשני דברים מהותיים, בכל מה שקשור לסגנון הלבוש האיטלקי: מצד אחד לאיטלקים יש חוש טוב לאופנה והם מאוד גאים באופנה שלהם, אבל מצד שני הם גם מאוד מכבדים מסורות ומקומות. זה אומר שהם יקפידו להתלבש יפה ומודרני, אבל אם הם ייכנסו לכנסייה, הלבוש שלהם יהיה כזה שיכבד את המקום. גם אם חצאיות מיני יהיו באופנה, למשל, נשים או צעירות לא ילבשו אותן לביקור בוותיקן.

בירות האופנה של איטליה הן רומא ומילאנו. בשתי הערים האלה יזהו מיד מה אתם לובשים ומאיפה מגיעים הבגדים שלכם, אם קניתם אותם בשוק או אם מקורם בחנויות בגדים מומלצות בראשון לציון, לצורך העניין. האיטלקים מזהים מותגים, חיתוך וגזרה טובה, ומעריכים את מי שלובשים פריט ממותג אחד או שניים, אבל בזים למי שעוטף בהם את עצמו ומגזים.

אם זו הפעם הראשונה שלכם באיטליה, או אתם מתלבטים מה ללבוש לטיול ספציפית בצפון איטליה – שהוא החלק האופנתי של המדינה – המאמר הזה הוא עבורכם.

קחו בחשבון את מזג האוויר של צפון איטליה

אם אתם נוסעים לטיול מאורגן בצפון איטליה, אנחנו יכולים לשער שאתם לא נוסעים לחופש בחורף דווקא (אלא אם כן אתם נוסעים לסקי, שזה סיפור אחר, כמובן). שתי העונות המומלצות הן אם כך האביב – ממארס ועד מאי, בערך, והקיץ – מיוני ועד ספטמבר.

האביב בצפון איטליה עלול להיות לא צפוי. במילאנו יכול לרדת גשם גם במאי, והטמפרטורות בצפון פיאמונטה, במיוחד למרגלות אלפים, עלולות לצנוח ולעת ערב להיות נמוכות כמו בשיא החורף הישראלי. הקיץ, כמו בכל איטליה, חם, כאשר הצפון מאופיין לא מעט בגשמי קיץ שמזכירים מזג אוויר טרופי.  אחד הדברים שרצוי וכדאי לעשות הוא לבדוק את תחזית מזג האוויר, ולארוז בהתאם.

קחו בחשבון לאן אתם נוסעים ואיפה תבקרו

צפון איטליה מגוונת מאוד וטיול מאורגן יכול להציע שפע של פעילויות ומקומות בהם מבקרים: מאתרים היסטוריים או דתיים ושיטוט ברחובות הערים ועד טיפוס קל בהרים או טרק בחיק הטבע. התאימו לכן את הגרדרובה שלכם למה שאתם צפויים לעשות.

בהתאם למשך הנסיעה, ארזו 12-10 פריטים שאתם יכולים לשלב ביניהם, כולל מעיל קל שיכול להגן עליכם במקרה של גשם, בלי להכביד יותר מדי על הטרולי. חשוב מאוד שבין הפריטים האלה יהיו פריטים שנח לכבס ויתייבשו בקלות, במקרה של צורך בפריט מסוים. כל הפריטים צריכים להיות כאלה שיהיו נוחים לכל סוגי הפעילות.

מבחינת צבעים, באביב ובקיץ האיטלקים לובשים אביבי וקייצי, כלומר צבעים קלים וחמים ובדים מתאימים, קלים גם כן, לימים שבהם השמש מראה נוכחות. זוג ג'ינסים בצבע יחסית כהה (לא תכלת) הוא ממש חובה ונשים ימצאו ששתיים או שלוש חצאיות בבדים קלים ישרתו אותן היטב.

אלא אם כן אתם נוסעים לחוף, אל תארזו כפכפים. זה ממש לא איטלקי, ולא מכובד באיטליה. סנדלים בגרביים וגרבי ספורט לבנות מעל נעליים גם הם נחשבים מגוחכים. גופיות – במיוחד פתח רחב – הן ממש "לא-לא, לא – ולא" וכך גם מכנסי פוטר ומכנסיים קצרים בערב או במקומות קדושים – מה שמביא אותנו לעניין האחרון:

באיטליה יש מסורת דתית

האיטלקים מכבדים מקומות קדושים, כגון כנסיות. יש מקומות רבים כאלה שלא יתנו לכם להיכנס אליהם בגופיות, חצאיות מיני או מכנסים קצרים. בגלל שמדובר בטיול מאורגן, חשוב שכל חברי הקבוצה יתלבשו "בהתאם" כדי לא לגרום אי-נעימויות לחלק מהחברים או לקבוצה כולה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*